Herr Thomas
Aktiv medlem
[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du ställer frågan till mig, så gick den loss på 1200pix. Jag gissar att den kommer att kosta det dubbla på whisky-börserna om ett halvår ifall jag får för mig att inte öppna den.Vad kostar denna butelj?
Jo, den där Ardbegen är säkert bra.Riktigt cool Ardbeg det där. Bara testat en annan rökig whisky på vinfat och den var oväntat bra.
Själv la jag en bokning på Kilkerran 12 y.o som kom in i beställningssortimentet igen 11/3. Ser fram emot att testa, speciellt eftersom jag är extra förtjust i Springbank. :-)
Har den där i skåpet hemma.En till riktigt bra svensk whisky.
Hade lite svårt att få tag på den, så när jag till slut hittade en, så tog jag båda som stod på hyllan. Visa bilaga 424898
Tycke och smak kan man väl diskutera i all oändlighet.Har den där i skåpet hemma.
Vet inte om jag ska kalla den riktigt bra dock, tycker mest att den är en s.k upplevelsewhisky.
Personligen ser jag High Coast Berg som en betydligt bättre whisky totalt sätt.
Att High Coast 63 är pårökt till 63ppm, att den buteljerats på 63%, att den legat på 63 liters fat, att den lagrats i 63 veckor beror inte på att det är de perfekta förutsättningarna för en fantastisk whisky utan just för att man vill få in siffran 63 i det mesta som handlar om just den utgåvan.
I min bok är High Coast 63 en bra bit från Islays stoltheter såsom Laphroaig Quarter Cask, Kilchoman Sanaig eller varför inte Ardbeg Corryvreckan.Tycke och smak kan man väl diskutera i all oändlighet.
Visst kan den väl vara lite av en kompromiss utifrån just de förutsättningarna, men jag har en förkärlek till rejält rökiga whisky's. Just ordentligt rökiga bör inte lagras för länge, då rökigheten avtar med tiden. Relativt små fat gör också att whiskyn "mognar" snabbare. 63'an tycker jag ändå att de har lyckats mycket bra med.
Jag fick smaka den första gången på en blindprovning och jag var ganska säker på att den kom från Islay, vilket för mig är ett gott kvalitetsbetyg (jag har rätt många från Islay i min samling).
Berg har jag ännu inte provat, så det säger mig inte något annat än att den är säkert värd att prova ?.
Skål på dig.
Bästa bruksflaskan right there!Semester, så då kommer finflaskan fram...Visa bilaga 432193
Cool, är det 22 eller 37cl varianten?
Cool, är det 22 eller 37cl varianten?
Vilken whiskey ska man börja med om man aldrig druckit sprit förr nästan men föredrar en cigarr ibland?