Mjodvitner skrev:
-------------------------------------------------------
> Måste ju bero på nåt när Mac är så mycket
> mera spritt än Pc och de som har Pc kör
> MacOS....
>
> Ooops, det var visst tvärtom!!! :-P
För den som är insatt i Microsofts affärsmetoder är ovanstående inte speciellt konstigt. I Sverige stöter vi på samma tänkande hos en massa folk som bearbetar företag under en täckmantel av 'datakonsulter' när dom i själva verket bara kan och bara säljer Microsoft-produkter.
Dessutom har vi sett det förr: Det tekniskt bästa systemet slår inte igenom brett eller går under på grund av de gamla vanliga orsakerna: Kultur, konservatism och okunskap från den 'breda massan'. Betamax var ett mycket bättre system än VHS, till exempel. Fast hittills har Apple och Mac inte fattat att dom är döda, till Windowskonsulternas oförställda häpnad. A|M är till och med oförskämda nog att öka sin marknadsandel.
> Om det är lättanvänt man vill ha så skaffar
> man en Sonim XP1 Eller gamla Nokia 3110.
> iPhone är många saker men konsumentvänlig är
> den inte.
Jag kanske är gammal och trött, men att bläddra i kryptiska undermenyer och jaga nödvändig mjukvara på obskyra sajter tycker jag inte är roligt.
> (Tillagt
>
http://www.defectivebydesign.org/foulplay)
Jag skall alltså vara ledsen för att det är inbyggt flera skydd mot att få in en massa trojaner och virus i luren? Flera människor har sagt att det finns många som gör fria apps till iPhone, fast dom kan ju ha fel, förstås. Kan det vara så att det är själva spridnings- och importmekanismerna som är hårt reglerade? Fast jag är ju dum, vilket jag bevisat genom att köpa en iPhone...
(;-{)