Överlever en commencal meta 6 åre?

• Trådstartare Trådstartare e.
  • Start datum Start datum

e.

Aktiv medlem
Ja, överlever en commencal meta 6 åre eller blir det bara mos kvar efter en vecka. Den är ju tänka att köra downhill maraton med så enklare dh lär den ju klara men vad tror ni?

Senast redigerad av en moderator:
Det beror sig ju på hur man kör ;-)

Jag körde en Remedy 6 i Åre vid något tillfälle. Det var inte så kul dock. När det går riktigt fort så bottnar fjädringen av bara g-krafterna typ. Detta inträffar i berms och större svackor där man har hög fart, typ flinbanan.

Den hojjen hade bara 120mm fram&bak vill jag minnas.

De som vann avalanche i fjol hade sånna lätta AM cyklar, så det är klart det går. Man kanske måste vara lite mer teknisk bara. Och inte en slugger.

Om man kör hårt så håller inte ens en DH rigg.

//K

I första hand tänkte jag inte på mängden slaglängd utan med om ramen håller och även om den är flexig som kokt spaghetti.

Nån som har en meta 6 och kan ge nå inputs?

rix: =)

Som sagt, det beror ju mycket på cyklisten...

Jag körde min Meta5 två veckor i Åre och jag cyklar på den än. Jag har två bucklor i ramen som minne från den resan men det är inget som påverkar cyklingen.
Nu vet jag ju inte hur hårt du kör eller om du gillar att hoppa/droppa stort men jag tror inte du behöver vara orolig för att ramen ska veckla ihop sig.

Hur kör du? Ta-dig-ner-nisse eller Bomba-med-markkontakt-lite-då-och-då-hoppsan-en-fet-sten-braka-vidare-nisse?

En kille hyrde en kärra på shell att ta sin Meta 6 i...

h_r_spr_nger_r_narn_176110w.jpg ht=299

Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> En kille hyrde en kärra på shell att ta sin Meta
> 6 i...
>
>

Går man till Shell får man skylla sig själv, för övrigt tur att det inte var Åreskutan som flög i luften... e, du stannar hemma!

Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> Man får shylla sig shellv menar du? :P

Haha något i den stilen ja.

e, du hörde vad jag skrev va? Står inte skutan kvar nästa gång jag kommer upp så...

Tillbaka
Topp