Övik-tråden

Övik-tråden
oJsan, måste nog passa på de, jobbar natt, men magkänslan jag har säger att marcus nog hänger på =)
och mycket möjligtvis fler cyklister

förresten planerar vi en tripp till Skönvik Bikepark i Sundsvall på söndag, vilka Öviksbor samt Umebor är intresserade av å följa med?

Övik-tråden
Trevlig att det verkar finnas annat än DH-intresse i Övik! =) Jag hade gärna fotat er idag men hade tyvärr annat för mig...
Skriv här eller pm:a mig om ni är intresserade att följa med på tisdag. Jon_F_B från Umeå kommer eventuellt hänga på.

Övik-tråden
Jag har åkt tillbaka till Umeå idag, så jag hänger inte på. Var på Ulvön igår och såg ett par dyra xc-cyklar. Jag kan tänka mig att man kan ha en rätt trevlig eftermiddag på cykel där ute.

Jon.

Övik-tråden
Kanske borde börja annonsera Öviks XC rundor här också å inte bara på msn.
Öviks bor eller närboende som är intresserad av å hänga på och inte har mig på msn kan lägga till mig på yooz1e@hotmail.com så jag lättare kan nå med info om cykling och sånt.

Då vi annars bara kör DH och jag personligen inte har stor kolla på XC stigar så kommer vi köra XC utforskning varje tisdag och torsdag (kan ändras smått vissa veckor beroende på hur jag jobbar, om ingen annan drar ihop gänget).

Nästa XC svetto runda blir på Tisdag den 18e, samling 17:30 vid Lars Garage. Och som sagt, kommer bli en del utforskning av stigar tills vi kan alla kringliggande gudomliga XC stigar :)

Haru ingen XC cykel? who gives a shit, vi kör XC med våra DH riggar.

Lägg gärna till info om jag glömt något.

Hoppas Svenskan är korrekt nog för att de inte ska behövas gnällas på den :)

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------

> Nästa XC svetto runda blir på Tisdag den 18e,
> samling 17:30 vid Lars Garage.

Vafan... Du måste ju lägga upp en karta så folk hittar.... Eller be Markus om GPS kordinaterna... Hahahahahahahaha

Övik-tråden
De är diskriminerande att köra sådana rundor så ocentralt... ska jag cykla in till mötesplatsen så har jag cyklat mer än hela rundan är på... å då måste jag ju likförbaskat hem också... nä jag tror jag går i strejk... De ä int kul! ;-)

Övik-tråden
haha, ja landsväg är inte kul, de är inte cykling ;)

du får väl ta den hostande jetbilen in ;) vi försöker hålla igång mellan 2-3h i ett relatvit högt tempo beroende på terräng, så du borde hinna hem tills sängs i lagom tid ;>

Övik-tråden
Öviksmicke skrev:
> De är diskriminerande att köra sådana rundor
> så ocentralt... ska jag cykla in till
> mötesplatsen så har jag cyklat mer än hela
> rundan är på... å då måste jag ju
> likförbaskat hem också... nä jag tror jag går
> i strejk... De ä int kul! ;-)

Ska DU klaga?! JAG säger de ä int kul!! :D

Övik-tråden
XC på DH är lugnt, pro-pedal på DHXen, sen är en glory otrolig trampvänlig jämnfört med en mega mjuk projectile :D

Sen kör man ju inte direkt sadeln i DH "läge" utan XC "läge" ;) Sen äre alltid bättre träning å köra xc på dh rigg ;>

Övik-tråden
Kollade tråden och jävlar vad fina cyklar och skydd ni har nu för tiden! Själv åkte jag några tävlingar i DH i början av 90 talet med min gamla sunkiga GT med en rockshock dämpare med så där 18 mm. fjädringsväg. Undra om det inte var 1992 i Åre som man på allvar förstod att det var ganska bra med dämpning bak också och att det här med skydd var ganska smart. Nåväl som utflyttad Öviks bo(bodde där de 25 första åren av mitt liv) så blir man rätt glad när man ser att cyklingen lever och mår bra i denna fina del av Sverige. Nu för tiden åker jag nästan bara landsväg och bär en ful hjälm och onödigt tajta kläder.

Övik-tråden
foppa19 skrev:
> Kollade tråden och jävlar vad fina cyklar och
> skydd ni har nu för tiden! Själv åkte jag
> några tävlingar i DH i början av 90 talet med
> min gamla sunkiga GT med en rockshock dämpare med
> så där 18 mm. fjädringsväg. Undra om det inte
> var 1992 i Åre som man på allvar förstod att
> det var ganska bra med dämpning bak också och
> att det här med skydd var ganska smart. Nåväl
> som utflyttad Öviks bo(bodde där de 25 första
> åren av mitt liv) så blir man rätt glad när
> man ser att cyklingen lever och mår bra i denna
> fina del av Sverige. Nu för tiden åker jag
> nästan bara landsväg och bär en ful hjälm och
> onödigt tajta kläder.

Hmm... Var bor du nu? Och vem är du? Tror jag har bra koll på vilka som åkte GT här i stan på 90 talet... typ 2 stycken...

Övik-tråden
lars-garage.gif

Övik-tråden
Jag flyttade från Övik på hösten 1991 och är kvar i Stockholm sen dess.
Köpte en sådan här i början i början av 90 talet.
Den fick dock bara vara med i 1år för det var en otrolig dålig cykel när det inte gick utför.

Bilagor

• GT-RTS1.jpg
    GT-RTS1.jpg
    79.2 KB · Besök: 68
Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Plush LOL missade ditt inlägg om karta/gps :D
>
> Och _ALLA_ bör veta vart Lars Garage bor ;) hihi

Ja jo... Klart ALLA vet hahahaha... Men Om Emil från Vindeln kommer så lär han ju inte veta... :P:P

Övik-tråden
foppa19 skrev:
> Jag flyttade från Övik på hösten 1991 och är
> kvar i Stockholm sen dess.
> Köpte en sådan här i början i början av 90
> talet.
> Den fick dock bara vara med i 1år för det var en
> otrolig dålig cykel när det inte gick utför.

Aha... Jonas på M-sport hade en likadan...
Jag flyttade till Övik -92 jag så... Började träna med Jonatan och sen fastnade man i träsket... och här är man som medelålders cykelnörd en massa år senare :)

Övik-tråden
Haha bra där Micke ;)

Om det är någon som ska med som inte vet vart Lars Garage bor så är ju lugnt, för då kan jag möta upp dom på coop påväg till Garaget, fast då får dom höra av sig innan hihi

Övik-tråden
Ok, jag måste erkänna att jag inte vet var Lars Garage är, så jag möter gärna upp på Coop, alternativt kanske Lars Garage har en adress...

Robert

Övik-tråden
mm typ... samlar energi för att enns resa mig ur stolen... fick tyvärr rätt ont i knät så nu gör de riktigt ont bara man rör det, blir ju inte bättre av att grålle hela tiden ska envisar med att ligga i knät då man sitter ner :-P

Övik-tråden
Hehe, men visst äre skönt efter en sådan cykeldag? Å känna smärtan av att man har ansträngt sig =) Inte illa annars å cykla sträckan ni gjorde med dh/fr hojar!
Du får ut å fånga en råtta/mus så får katterna det dom gör ikväll hihi

jasså? ska ringa å klaga på att dom missade er ;)

Övik-tråden
Ja alltså att känna av att man trampat kring 7mil (eller drygt de) med en dh-rigg de gör mig inget. Dock äre mindre kul med ett ont knä, men de går säkert över, de brukar de ju göra, bara frågan om hur lång tid de tar ;-)

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Måste bara fråga vem r0bert du är? :)

Relativt nyinflyttad, men bott och cyklat här förr. Känner inte så många av er som cyklar nu.

Övik-tråden
Ett gyllende tillfälle å lära känna oss (well.. iaf en del av gänget, då vi cyklar DH normalt sett så äre inte alla som vill hänga med på kondis rundor) =), du kan möta upp mig på Coop 17:15. Sen får du gärna lägga till mig på msn (yooz1e@hotmail.com) å påminna mig innan (jobbar från 21:30 till 09:30 på morgonen så minnet är inte alltid 100% efter en sådan lång natt) :P

godnatt

Övik-tråden
Skoj att så många dök upp idag, var väldigt skojiga stigar, men den första stigen var HEMSKT jobbig. Speciellt med uppförsbackarna man rejsade uppför ifrån början innan stigen!

Kommande Torsdag 20e kommer jag ej plannera in någon XC runda pga börjar jobb 21:00 :(

Veckan därpå blir det inte heller något pga Åre ;)

Nästa XC runda som jag kommer planera blir Tisdag 1a September, wiho! Vet ej vart vi skall fara då, så kom gärna med förslag om just DU vet någon gudomlig XC stig. Eller har ett ställe som du vill utforska där du tror det finns grymma XC stigar.

18 September (om jag inte tagit fel på jobb schemat) så hade jag tänkt, om vädret är ok, att vi ska grilla lite senare på kvällen ute i Kroksta hos morsan (pga grillstad och stort bord vid grillstad) och sen blir det... TADDA.. NIGHT RIDE! Så ladda batterier till pannlampa (eller köp dig en!), vi kommer ge oss ut på bekanta pushbike stigar just pga att vi vet hur dom är, och vi vill inte vandra vilse i mörkret i tomteskogarna med flodhästar å elefanter som lurar bakom träd.

Hoppas för övrigt att någon annan kanske planerar in XC eller annan cykling nu på Torsdag och Åre veckan.

Bara å gnälla om jag missat något knas eller skrivit något knas

Övik-tråden
Hej!!

Mycket rolig cykling i tisdags!

Jag är sugen att fara en svetto runda imorgon (torsdag) och kommer nog så göra även om jag är ensam, är det någon som har ett bra förslag på runda?

Lars kanske har något tips??

Så vilka är på imorgon torsdag, kl 1800? Samling på lämpligt ställe?

Övik-tråden
Tips för dig som inte varit med på den rundan, är skyttis till bonäset/järved och sen tillbaka.

Det är iaf så far min favorit, men det vi körde igår på "Lars berg" var otroligt kul, speciellt runt bergsjön. Tror Lars får leda oss däromkring på lite alternativa spår å utforska senare, om inte Lars redan utforskat allt :P

Övik-tråden
Hallå där nere i Foppaland.
För er som gillar att köra lite XC då och då vill jag tipsa om att vi i Gimonäs CK arrangerar ett motionslopp lördag den 12/9. Start/mål på gamla regementsområdet i centrala Umeå.
22 eller 44 km på fina stigar med humana höjdskillnader. :)
Info, anmälan etc finns på http://www.bikeboost.se/mtb.html
Fyll en bil eller två och kom upp vetja!

Övik-tråden
plush skrev
------------------------------
Ja jo... Klart ALLA vet hahahaha... Men Om Emil från Vindeln kommer så lär han ju inte veta... :P:P

hahaha faktiskt så vet jag det :P var förbi där med piteå *micke* efter sista tävlingen förra året och tvättade av hojjarna :P

Övik-tråden
På Tisdag smäller de igen, då blir det en svetto runda vid skyttis bortåt mot bonäset.

Vi samlas vid f.d valla kiosken 18:00

edit: glömde tiden :D edit på tiden igen

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp