Övik-tråden

Övik-tråden
alidhojd skrev:
-------------------------------------------------------
> hur är cyklingen?
>
> Lars.E skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoppas ni får bra väder...Här i Åre är det
> > regn, hagel, snö och solsken om varannat. Men
> > bergbanan är gratis, så jag klagar inte.

Cyklingen var bitvis ganska kladdig, men kul ändå. Jag körde bara Herrmans och Kälkspåret. Vissa körde även Vinterleden, men jag bangade på den.
Borde ha blivit strax över 10 bergbaneåk fördelat på 2 dagar.
I morgon söndag är sista dagen bergbanan går innan uppehållet.

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Härlig cykling idag gubbar! Hoppas på många
> sånahär dagar i sommar! ;-)
>
> Lik stelheten har iaf börjat sen dagens vurpa,
> men det var det värt! ;-)

Bra att ni kommit igång på riktigt nu.

Övik-tråden
erkkn skrev:
> Ja, tack för idag alla inblandade! Grymt rolig
> dag! Känns att man cyklat idag ;-)

Hehe kan tänka mig att det känns:P Du körde på bra med tanke på omständigheterna!

Övik-tråden
Jonny skrev:
> erkkn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja, tack för idag alla inblandade! Grymt rolig
> > dag! Känns att man cyklat idag ;-)
>
> Hehe kan tänka mig att det känns:P Du körde på
> bra med tanke på omständigheterna!

Tackar, var grymt roligt som sagt :) Nu måste man bara börja leta en till cykel som är lite mer AM-inspirerad. Kul att få följa med och upptäcka lite nya stigar.

Övik-tråden
Tänkte barka igång ze grill kring 17 tiden. Folk är välkommen på egen risk, men hojta till innan så jag vet :-)

070 69 12 966 kan nu skicka sms till isåfall, ifall det inte är uppenbart, så är det mitt mobil nummer :-)

Övik-tråden
Blir ingen hets med att köpa/beställa en ny cykel måste först hitta något intressant som är lämpligt. Det finns väldigt många fina am-hojar på marknaden men vissa är mer åt trial och andra åt FR/DH.

De som jag är mest sugna på just nu är Scott Genius,Canyon Strive och Spectral men även Trek Remedy. Skulle gärna ha minst 150mm fram/bak och schysst gaffelvinkel och 27,5 alt 29tums hjul.

Striven känns som ett grymt val men Scotten är den som jag känner mest "vill-ha"-känsla över men recensioner på nätet säger svår inställd och mest trial vänlig. Vad skulle ni andra rekommendera för den typ av cykling vi körde i lördags!?

Övik-tråden
Där

Bilagor

• Screenshot_2014-05-05-16-04-46.png
    Screenshot_2014-05-05-16-04-46.png
    80.4 KB · Besök: 59
Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Vad är det för pris på Giant hojarna eller är
> det inget av intresse? Hört att det är det
> bästa märket iaf ;-) Hähä

Jadu, det var en bra fråga men mellan 20-25tkr samma med Geniusen. Canyonarna ligger runt 19tkr vilket börsen gillar men det är ju ingen Scott eller det bästa märket Giant :P

Övik-tråden
Jag skulle inte ha något emot o cykla på canyon/radon/rose eller liknande. Mycket för pengarna är trevligt.

Striven ser schysst ut...Genius'en tycker jag ser snabbare ut dock :)
Såg att Rose hade nån 2013 modell kvar som kanske kunde vara aktuell.

Blanda inte ihop trail o trial!

Övik-tråden
Zao skrev:
--------------------------------------------------
> Jag skulle inte ha något emot o cykla på
> canyon/radon/rose eller liknande. Mycket för
> pengarna är trevligt.
>
> Striven ser schysst ut...Genius'en tycker jag ser
> snabbare ut dock :)
> Såg att Rose hade nån 2013 modell kvar som
> kanske kunde vara aktuell.
>
> Blanda inte ihop trail o trial!

Tror det är bra cyklar också men gillar Genius utseende och att man kan stumma den helt då man ska transportcykla. Kikat lite på Rosecyklarna men fallit mer för Canyonarna då de har schyssta videos wom visar hur man kan cykla modellerna, inte för att jag kommer nå den nivån men drömma är ju härligt!

Fördelen med Rosearna är att de går att konfigurera innan man skickar iväg ordern vilket känns nice. Jag skyller på autocorrect angående trail och trial, även om det inte är hela sanningen :-)

Ska kika på On-one:en!

Övik-tråden
Zao skrev:
> Codeine är 29 va? Jag gillar den men skulle nog
> fega ur för jag vet inte hur en sån fet 29
> känns. Hade varit kul o prova!

Nu vet jag vad jag vill ha! Grym rekommendation Jonny! Bara resten kvar nu av köpet, det här med att förklara hemma att jag behöver en extra cykel ;-)

Jo, den är 29 Zao!

Senast ändrad:
Övik-tråden
Ska fortsätta drömma ett tag till om den där pärlan men är det någon som är sugen på XC imorgon uppe i skogarna kring Skyttis?

En till fråga, vars köper ni knäskydd/skor mm, våra lokala sportbutiker/Sjöbloms hade inget.

Övik-tråden
Jag hade tänkt fara ut imorgon till skyttis å vara klara innan 14 då jag har APT möte då.

Men först måste jag se vad jag får för tid hos hälsocentralen och måste även checka kroppens status efter gårdagens gym och dagens 3h40min promis med jycken :-)

Chainreactioncycles.com
Cyclecomponents.se

Kan ha skrivit nå fel i adresserna, men google fixar!

Övik-tråden
Jag är inte hundra men är cykelsugen så jag vill nog trampa med endå.

Erkkn, jag köper det mesta på nätet. Men som alltid är det lite svårt med storlekar då.
Gott om man har nå skor man kan testa.

Övik-tråden
Har ni inge jobb,haha :-P

Tänkte mig en kvällstur men kör på dqgen ni, är ju som trevligare temp där mitt på dagen. Ska kika in på de där sidorna och se om man hittar något :-)

Verkar ju bara vara nätet som gäller sett till utbudet hos butikerna i stan, kanske att Öviksmarin kan ha en del crosskläder och skydd.

Övik-tråden
Inte omöjligt att det blir en kvälls runda också ;-) Om inget annat så kanske det bara blir en kvällsrunda. Många frågetecken för imorgon ;-) haha

Övik-tråden
Lare e jag är ledig den 29 och hela helgen så skulle gå om det fanns plast i nåns bil då vi bara har en bil i famijen för tillfället så om det finns och nån vill dela bensinpengar vore det jätte kul att följa den 29

Övik-tråden
Terry, låter som att du menar Järvsö? Plats i stuga finns det gott om, och plats i bil ordnas, brukar vara ett par stycken utöver Marcus som kör släpet som kan köra ner!

Övik-tråden
Liftkort köpes på plats, man tjänar på att köpa säsongskort innan 15/5 om man tänkt vara där 7 dagar eller mer i sommar (fram till början på oktober). http://jarvsobergscykelpark.se/priser/

Jag har bokat boende och det är betalt, men jag har inte bråttom att få pengar för det utan det kan vi ta på plats eller efter den helgen så vi vet hur många som bott i stugan.

Övik-tråden
Lars, har du hört något om liften i sommar?
Hade vart kung om den barkar helgen jämna veckor :-D

Men man kan inget mer än att hoppas tills skallen spricker då det kommer till FV.. :-P

Övik-tråden
Rolf har slutat på FV, så dom har lite lite personal.
Men vi har blivit lovade 2 liftdagar ändå. Fler kanske går att förhandla fram, men då bör nog någon/några ta tag i både det ena och det andra.
Har ni något speciellt datum ni vill att vi försöker få dom att köra? Blir det ett gäng som vet att dom vill ett visst datum så kanske det löser sig?

Tillbaka
Topp