Övik-tråden

Övik-tråden
Hej på er!
Har nyss flyttat till Västeralnäs och tänkte kolla av om någon har några tips på roliga stigar i närheten.
Har en enduro så roliga utförskörningar ligger högst på önskelistan men alla tips mottages.

Gula leden och downhillbanorna kring varvsberget har jag lite koll på vart är men i övrigt är jag blank.

Övik-tråden
Bli medlem på CK Örnen på FB också, så får du bättre koll vad som händer runtom :)

Kan nog cykla lite AM med DHn något framöver och visa nå stigar om inget annat. Synd bara solen går ner så tidigt så man hinner inte så mkt kvällstid.

Övik-tråden
Zulawski sa:
Hej på er!
Har nyss flyttat till Västeralnäs och tänkte kolla av om någon har några tips på roliga stigar i närheten.
Har en enduro så roliga utförskörningar ligger högst på önskelistan men alla tips mottages.

Gula leden och downhillbanorna kring varvsberget har jag lite koll på vart är men i övrigt är jag blank.

Har du koll på stigarna bakom huset?
Det finns en del bra stigar runt Milleniumstugan och mot Svarttjärn.

Jag har en extra uppsättning skydd (och en AM-cykel) som åker med i bilen ikväll om du vill låna för lite liftcykling.

Övik-tråden
Imorgon (söndag) så drar jag ner till Skule och cyklar.

Vanliga rundan med start vid Skuleberget/Via ferrata/Naturum. Cyklar Högakusten-leden upp till södra entren, startar med långspången och tar kustsräckan till Tärnettholmarna där det blir ett rejält fikastopp.
Troligast kör jag Vargavägen och Dalsjöfallet på tillbakavägen.

Planen är att köpa med mig en macka från Subway 11.00 och sedan köra bil till Parkeringen vid Skuleberget.
Cyklingen blir i "fika-tempo" och kommer att ta hela dagen (kanske till kl 18-19 eller något sådant).
Vill ni hänga med så kan ni meddela mig på 070 666 73 85 eller möta mig på Subway 11.00. (Jag har bara en extra plats i bilen, så skynda fynda eller ta egen bil).

Övik-tråden
Din beskrivning var målande nog även utan bild så jag hoppas att jag slipper se fingret.
Jag, Erik och Terry kör Skule imorgon iallafall.
Är det inga fler som vill haka?

Övik-tråden
Hade ju gärna hakat men är ju väldigt förkyld så jag tröstar mig med vin och god mat. Ni får njuta av Sveriges bästa väder i morgon. +18 grader såg jag just på TV4 vädret. Glöm inte att anmäla er till Ck Örnen eventen Järvsö och Åre. Lars vet jag ju ska med på bägge men alla andra. Ring, SMS:a eller maila mig. 070-3222926, Jan-Erik@ckornen.se

Övik-tråden
Nån som är sugen på en tur på söndag? Ser ut å bli fin väder då, några förslag på vart? annars hade ja tänkt ta fatbiken å cykla lite runt om Gullvik tror ja

/ Jörgen

Övik-tråden
hmm...
Fortfarande lite risig, men kanske en Gullviks tur skulle va nått.
Är även lite sugen på en DH-sväng i Järvsö, men vet inte om det kanske är bäst att vara hemma och vila luftrören..

Övik-tråden
Kort varsel men jag tänkte ta en tur från Lilla Mosjön mot flygplatsen och tillbaka med inslag av sjöstränder (på isen), myrar, stigar och vägar. Blir nog lika mycket naturupplevelse som cykling. Drygt 3mil.
Startar ca 10:15-10:30 på lördag från Lilla Mosjön, åter mellan 15-16 beroende på hur det går att ta sig fram.
Fatbike bör utnyttjas och dubbdäck gör nog turen lite mer avslappnad.

Övik-tråden
Fatbiketur till Rutbergshotellet i morgon annandagen 26/12.
Fika-tempo så att alla kan följa.

Vi lämnar Övik med bilar 10.00 och träffas på Fälltjärns parkering när vi kommer dit.
Ta med fika så ni kan fylla magen när vi kommer till Hotellet.
Ungefärlig tidsåtgång för cykling och fika är troligtvis runt ca: ungefär någonstans i närheten av 3 timmar eller något helt annat.

Kontakta Lars på 070 666 73 85 om ni kört vilse, blir sen eller undrar något oviktigt.

Övik-tråden
För oss som inte har fatbikes, finns det några lämpligt ställe med lite eller inge snö?
Tänker mig i stil med skuleskogen eller liknande... dvs mer äventyr än träning.

Hoppas på att kunna vara ledig nu på lördag eller nästa för ta mig årets första cykeltur :)

Övik-tråden
Börjar närma sig DH-säsongen, hur är planen för backen i år? Hålls den öppen likt ifjol eller kommer det vara stängt?
Något som är planerat att fixas längs med lederna? Något man kan assistera med?

Övik-tråden
Finns det DH i Övik? :O

kanske liiiite OT, men har någon cyklat/gått hela höga kustenleden? funderar på att ta med cykel + tält och köra den i sommar.. men lite oklart hur cykelvänlig den är..

Senast ändrad:
Övik-tråden
Palle Kuling sa:

kanske liiiite OT, men har någon cyklat/gått hela höga kustenleden? funderar på att ta med cykel + tält och köra den i sommar.. men lite oklart hur cykelvänlig den är..

Är grymt sugen på köra hela Kungsleden på cykeln. Hade tänkt i sommar men vette fan om ja får tid till det. Men nästa sommar då jäklar

Övik-tråden
oLjud sa:
Börjar närma sig DH-säsongen, hur är planen för backen i år? Hålls den öppen likt ifjol eller kommer det vara stängt?

Ebbe jobbar för ett liknande deal som förra sommaren, och åtminstonde några i FVs styrelse är positiv till det.
Resevplanen är att örnen hyr buss med släp och kör. Så någon form kommer det att bli.

Angående fix så finns det alltid.
Skottkärran fixar jag.
Gräsröjning på serviceleden och black hole är alltid välkommet att fixa med för dom som vill.
Vill man göra något annat så måste man förankra det med Ebbe och ck-örnen. Jag kan hjälpa med dialogen där om så önskas.
Generellt så vore det bra om arbetsvilliga kommer med ideer och förslag på förbättringar av serviceleden, black hole och grävmaskinsleden.

Övik-tråden
Lars.E sa:
oLjud sa:

Ebbe jobbar för ett liknande deal som förra sommaren, och åtminstonde några i FVs styrelse är positiv till det.
Resevplanen är att örnen hyr buss med släp och kör. Så någon form kommer det att bli.

Skottkärran fixar jag.
Gräsröjning på serviceleden och black hole är alltid välkommet att fixa med för dom som vill.
Vill man göra något annat så måste man förankra det med Ebbe och ck-örnen. Jag kan hjälpa med dialogen där om så önskas.
Generellt så vore det bra om arbetsvilliga kommer med ideer och förslag på förbättringar av serviceleden, black hole och grävmaskinsleden.

Okej låter kanon det! Hjälper självklart till med så mycket jag kan och hinner med.
Röjde i serviceleden ifjol, men det krävs mer jobb på dräneringen där för att det ska bli bra/värt att lägga ner mer tid där. Något som jag tyvärr inte kan göra själv. Är det aktuellt att ha en "fixar dag/kväll" en gång i veckan där vi samlas och hjälps åt med röjning och liknande?

Övik-tråden
oJsan sa:
Palle Kuling sa:

Här finns tre länkar till RR på HK-leden. Jag var med 2009 och 2011:
https://happyride.se/forum/read.php/1/2323313/2325639

Kul läsning, tack för tipset!
man blir imponerad över gamla RR:s; åka ute i skogen med helstel singlespeed? UNHEARD OF! inte ett gram kolfiber så långt ögat kan nå!

skämt åsido.. kul läsning, ska försöka ta mig upp dit i sommar och cykla, antingen stål B+ eller 150mm FS AM cykel.. spännande..

Övik-tråden
oLjud sa:
Lars.E sa:
oLjud sa:

Skottkärran fixar jag.

Okej låter kanon det! Hjälper självklart till med så mycket jag kan och hinner med.
Röjde i serviceleden ifjol, men det krävs mer jobb på dräneringen där för att det ska bli bra/värt att lägga ner mer tid där. Något som jag tyvärr inte kan göra själv. Är det aktuellt att ha en "fixar dag/kväll" en gång i veckan där vi samlas och hjälps åt med röjning och liknande?

Du får gärna dra igång en fixarkväll.
Både Serviceleden och Black hole skulle behöva rikligt med kärlek.

Övik-tråden
Var en sväng i bike parken, nästan snö fritt i Serviceleden och Skottkärran är snöfri redan. Kollade då från dirt plan.
Eftersom det ska bli varmt i veckan så bör det gå att börja fixa lederna inom kort.

Övik-tråden
På söndag 30/4 så tänkte jag åka till Bikeparken och fixa lite från 11-tiden och någon timme framåt.
Är det någon som känner för att komma och hjälpa så är det bara att dyka upp... Men om ni vill så kan ni meddela att ni kommer så är det lättare att hitta varandra.

Tillbaka
Topp