Pedaler för små fötter?

Pedaler för små fötter?

Bilagor

• Stamp2S_Raw_1.jpg
    Stamp2S_Raw_1.jpg
    119.2 KB · Besök: 74
Pedaler för små fötter?
Jag kör Xpedo Traverse 5 på min vardagscykel, dom skulle vara i minsta laget för mina ung 40 (25.5) fötter för skogsbruk men perfekt för vardagsbruk, lite rolig design också.
Kör CC Stamp small på stighojen som föreslagits ovan och dom är betydligt mycket större än Traverse 5

Pedaler för små fötter?
Min sambo hade samma problem när jag bytte till en lite modernare pedal med större plattform, hennes fot hamnar innanför sidopiggarna, mitten på pedalen har inga piggar.
Jag bytte tillbaka till de gamla dmr v8, de tycker hon fungerar bättre. De har en rätt liten plattform.

Pedaler för små fötter?
SLI sa:
Douglaslindevall sa:
Frun har sjukt små fötter. Tips på plattisar med mindre mått?

Vad är problemet? Min dotter har stl 27, inga problem!
Det vore väl värre om pedalerna vad för små och fötterna för stora?
Testa att montera ett par för stora pedaler för dig, resultatet blir att man skrapar i allt i kombo med dålig känsla/”missar piggarna”

Pedaler för små fötter?
Pedaler för små fötter?
Frugan hade samma bekymmer, pedal utanför foten som gärna slog i diverse stenar och annat där det var trångt så köpte ett par Spank Spoon 90 som visst blev finfina :-)

Pedaler för små fötter?
Jag köpte wellgo c266 till grabbens mtb när han hade små fötter (vilket han inte längre har). Finns på ebay för runt 250kr. Jättebra för fötter runt stl 35.

FE8F9A36-83C9-4691-8EF5-E60DDB7A4C23.jpeg

Tillbaka
Topp