Pinkbike XC Field test 2021 - tråden
Nu körde dom ju faktiskt flera varv med varje cykel.nja, de tyska mtb-testernas betyg är till största delen baserade på känsla ändå, men de har flera cyklister (medelvärde av olika känslor) och mätvärden på ramstyvhet och liknande som komplement (men en rätt liten del av totalbetyget). Sen kan jag störa mig på att de ger lite för mycket vikt i totalbetyget till sånt som lackkvalitet och ramgarantier.
Det jag vänder mig mot i pinkbike-testet är att de bara går på känsla och dessutom från bara en cyklist, den tidtagning de gjort blir ju rätt meningslös, det kan lätt skilja 30s mellan två 20min varv för mig på samma cykel, det går ju inte att säga nåt utifrån det, räcker med ett felaktigt spårval ett av varven.
Sen håller jag med om att det är kul att de gjort det, även om jag mer ser det som en recension än ett test så är det iaf en input till på hur de olika cyklarna beter sig, särskilt eftersom det oftast inte är möjligt att provköra själv före köp.
"So that's how we did it, with each bike facing the same 20-minute-ish course over and over again during the last four weeks."