Problem med rakning av benen

Det skaver att ha rÄkat hamna i ett sammanhang dÀr han plötsligt avviker frÄn normen, kanske?
Faktiskt, det har nog inte gÄtt upp för mig förrÀn nu att en majoritet av mÀnnen i Sverige faktiskt rakar benen, jag Àr fortfarande i chock. (Att vissa gjorde det visste jag, elitidrottare inom vissa grenar samt transvestiter, totalt naiv Àr jag inte men nÀstan.) I och för sig har det blivit exceptionellt populÀrt med sjömanslooken nu för tiden med ex antal tatueringar och jag kan förstÄ att man vill framhÀva dessa dyrt förvÀrvade konstverk, en viss logik dÀr. (y)

Ett tag kom det nya barberare i varje gathörn, det nya kanske blir hÄrborttagningskliniker för mÀn, en vattentÀt affÀrsidé. Ser man in i framtidens spÄkula sÄ blir det nog Àven makeup kliniker för mÀn, frÄgan Àr inte om utan nÀr. Finns möjligen redan men ett ytterst fÄtal.

Utvecklingen för kvinnor verkar dÀremot gÄ i en motsatt riktning, de framhÀver inte riktigt sin kvinnlighet pÄ samma sÀtt som förr (om man grovt generaliserar).

Intressant! đŸ€” 🙂 Nu vet jag vad jag ska snacka om pĂ„ koncernfesten ikvĂ€ll, alltid bra med engagerande samtalsĂ€mnen.

@GoranS Jag önskar din Äsikt i detta Àmne men du hÄller dig borta.

Senast Àndrad:
En majoritet??? LÀgg av assÄ. kÀlla pÄ det? (Har ej lÀst hela lÄnga trÄden :-))
VĂ€nligen rikta frĂ„gan till utövarna i pĂ„fĂ„geltrĂ„den, jag har inte börjat Ă€nnu. 😅

Förtydligande: Jag tycker det hĂ€r Ă€r ok, folk gör som man vill vilket jag tycker Ă€r skönt. 👌 Bara det att jag inte förstĂ„tt hur exceptionellt vanligt det uppenbarligen Ă€r att mĂ€n rakar benen förrĂ€n nu vilket faktiskt chockerade mig, jag Ă€r en naiv typ. Det Ă€r vi som inte rakar benen som sticker ut och anses Ă€ckliga. NĂ„gon hĂ€r (med klippkort?) skrev att hĂ„rborttagningskliniker för mĂ€n funnits i 15 Ă„r nu. 😼 Enligt nĂ„gon annan elaking (inga namn nĂ€mnda) klassificeras man som apa om man inte rakar sina ben, att det vĂ€cker avsky samt krĂ€kreflexer bland andra cyklister, sĂ„ lĂ„ngt har det uppenbarligen gĂ„tt med rakandet vilket ocksĂ„ sĂ€ger en del? Folk hĂ€r i trĂ„den ger uppenbarligen f-n i luftmotstĂ„ndet (trots att detta Ă€r ett cykelforum), skĂ€gg Ă€r ok enligt flera men inte lite hĂ„r pĂ„ benen, detta handlar om utseendet, ingenting annat.

Peace 🙂

Även i djurriket, flĂ€rdfull men rakade ben:
1732193385900.png

Senast Àndrad:
Faktiskt, det har nog inte gÄtt upp för mig förrÀn nu att en majoritet av mÀnnen i Sverige faktiskt rakar benen, jag Àr fortfarande i chock. (Att vissa gjorde det visste jag, elitidrottare inom vissa grenar samt transvestiter, totalt naiv Àr jag inte men nÀstan.) I och för sig har det blivit exceptionellt populÀrt med sjömanslooken nu för tiden med ex antal tatueringar och jag kan förstÄ att man vill framhÀva dessa dyrt förvÀrvade konstverk, en viss logik dÀr. (y)

Ett tag kom det nya barberare i varje gathörn, det nya kanske blir hÄrborttagningskliniker för mÀn, en vattentÀt affÀrsidé. Ser man in i framtidens spÄkula sÄ blir det nog Àven makeup kliniker för mÀn, frÄgan Àr inte om utan nÀr. Finns möjligen redan men ett ytterst fÄtal.

Utvecklingen för kvinnor verkar dÀremot gÄ i en motsatt riktning, de framhÀver inte riktigt sin kvinnlighet pÄ samma sÀtt som förr (om man grovt generaliserar).

Intressant! đŸ€” 🙂 Nu vet jag vad jag ska snacka om pĂ„ koncernfesten ikvĂ€ll, alltid bra med engagerande samtalsĂ€mnen.

Att du orkar :)
lÀgg dig pÄ rulle istÀllet sÄ slipper du raka benen.

Att du orkar :)
lÀgg dig pÄ rulle istÀllet sÄ slipper du raka benen.

KĂ€nner allmĂ€nt att jag Ă€r ute pĂ„ j-kligt djupt vatten hĂ€r bĂ„de till relaterat till Ă€mnet och mina kommentarer, gör ett fjĂ€rde försök att lĂ€mna trĂ„den. 😅

Obs: SjĂ€lvklart slipper jag, rulle eller ej spelar ingen som helst roll, det Ă€r inte jag som rakar benen. De fĂ„r raka benen innan jag lĂ€ggs i kistan. 😇

F-n! VĂ€nligen sluta tilltala mig.

Kvinnors kvinnlighet sitter inte i kroppsbehÄring eller att framhÀva sin kropp för allmÀn beskÄdan.
Det Àr mÀn som med sina unkna ideal krÀvt att kvinnor ska se ut pÄ ett visst sÀtt för att accepteras. Kvinnor gÄr helt enkelt inte med pÄ det lÀngre.
Samma gÀller för oss mÀn. Vad vi vÀljer att göra eller inte göra med vÄra kroppar Àr ingen annans angelÀget.
Jag personligen tycker det Àr rÀtt skönt med rakade ben, blir pÄmind om det varje höst nÀr det blir glesare mellan rakningarna. Men att stilpolisa cyklister med hÄriga ben orkar jag inte, korta blekgula strumpor dÀremot, nu snackar vi! Speciellt nÀr nÄgon tycker att cyklister ska ha vita strumpor! Ha det dÄ, slÀng dom bleka stackars trasorna du kallar strumpor vill jag bara skrika!
[/rant]
Inget illa menat Mats 😘

@Fd Paco
Har du lĂ€ckt om vĂ„r kommande intimrakning pĂ„ varandra, det Ă€r nog inte sĂ„ bra om det blir allmĂ€nt kĂ€ntđŸ«Ł
Jaha
.den skulle
.alltsÄ .inte visas för allmĂ€nheten
..och jag som sĂ„lt in den till Cosmonova 😬

Med tanke pĂ„ mitt skĂ€gg kan jag lika gĂ€rna cykla i löst sittande skoteroverall 😅

Provade epilator idag....det var "intressant"😂
Det Àr vÀrst första gÄngen pÄ sÀsongen (nej jag pallar inte att epilera pÄ vintern), jag tycker knÀskÄlen gör ondast men sÄ hemskt Àr det vÀl inte?

Största fördelarna tycker jag Àr att det gÄr snabbt och enkelt att borsta bort leran frÄn benen innan man gÄr in i bilen och att man slipper hÄrstrÄn som fastnar i tejpen nÀr man har kompresser pÄ sin road rash. Att man ser elit ut Àr ju bara en bonus.

Det Àr vÀrst första gÄngen pÄ sÀsongen (nej jag pallar inte att epilera pÄ vintern), jag tycker knÀskÄlen gör ondast men sÄ hemskt Àr det vÀl inte?

Största fördelarna tycker jag Àr att det gÄr snabbt och enkelt att borsta bort leran frÄn benen innan man gÄr in i bilen och att man slipper hÄrstrÄn som fastnar i tejpen nÀr man har kompresser pÄ sin road rash. Att man ser elit ut Àr ju bara en bonus.

Mm det var en ovĂ€ntad bonus - plötsligt rann leran av i duschen frĂ„n benen đŸ€©
Har aldrig tatuerat mig, men inbillar mig att det kÀnns lite som epilator? NÄn som testat bÄda?

Mm det var en ovĂ€ntad bonus - plötsligt rann leran av i duschen frĂ„n benen đŸ€©
Har aldrig tatuerat mig, men inbillar mig att det kÀnns lite som epilator? NÄn som testat bÄda?
SÀkert liknande, en stor skillnad dock Àr att dom flesta inte tatuerar sig sjÀlva.
Stor skillnad för mes som mig som inte ens tar microsprutor mot blodpropp efter op i matfettet sjÀlv jÀmfört om nÄn tatuerar.

Jag kör med hĂ„rborttagnings krĂ€m frĂ„n Veet. Köper pĂ„ Hemköp, enkelt effektivt. Tidigare rakade jag alltid, men det Ă€r rĂ€tt omstĂ€ndigt och lĂ€tt att man missar nĂ„got omrĂ„de. Hur effektiv krĂ€men Ă€r beror sĂ€kert pĂ„ vilket hĂ„r man har. Jag har ganska lĂ€tt hĂ„rvĂ€xt. Sen anvĂ€nder jag ofta en skrubbhandske nĂ€r jag duschar dagarna efterĂ„t, för att minska risken för invĂ€xta hĂ„r. đŸ‘đŸŠ”

Jag kan tipsa om ett bra komplement till epilatorn. Leta en sÄn hÀr skrubb-grej, finns för mindre Àn en hundring pÄ fulsajter. Gnugga efter du epilerat, benen blir vÀldigt slÀta för man blir av med lite död hud, och frÀmst att man inte fÄr "ploppar/prickar" av smÄhÄr som inte kommer ut genom huden. (Förklarar dÄligt inser jag, men jag har sett att det kallas "jordgubbseffekt" ibland, tÀnk prickarna pÄ en jordgubbe alltsÄ.)
LÀnk för illustration: https://haireraser.se/products/harborttagning-scrub

HÀr trillade in lite saker som jag avfÀrdat innan men tÀnkte att nu ska jag nog ÀndÄ prova.

SÄ jag köpte förrakningskrÀm och har kört det pÄ höger sida av ansiktet sedan dess. MÀrker ingen skillnad pÄ höger och vÀnster, sÄ den burken kommer kanske slutanvÀndas sen stÀngs det kapitlet.

Alunsten dÀremot, det var faktiskt grejen.

Edwin Jagger eller Merkur 34, bÄda med feather.

Jag kan tipsa om ett bra komplement till epilatorn. Leta en sÄn hÀr skrubb-grej, finns för mindre Àn en hundring pÄ fulsajter. Gnugga efter du epilerat, benen blir vÀldigt slÀta för man blir av med lite död hud, och frÀmst att man inte fÄr "ploppar/prickar" av smÄhÄr som inte kommer ut genom huden. (Förklarar dÄligt inser jag, men jag har sett att det kallas "jordgubbseffekt" ibland, tÀnk prickarna pÄ en jordgubbe alltsÄ.)
LÀnk för illustration: https://haireraser.se/products/harborttagning-scrub
Köpte en sÄn efter ditt tips. Helvete sÄ effektiv! Rev ju bort lÄnga hÄrstrÄn pÄ benen lÀtt som en plÀtt. Men nu Àr benen lite sönderrivna kÀnns det som. Typ som jag minns det att lÄren blev efter att man glidtacklat pÄ torrt grÀs. Inte som brÀnnsÄr men pÄ vÀg Ät det hÄllet. Tog jag i för hÄrt eller Àr jag bara för ovan och/eller vek?

Köpte en sÄn efter ditt tips. Helvete sÄ effektiv! Rev ju bort lÄnga hÄrstrÄn pÄ benen lÀtt som en plÀtt. Men nu Àr benen lite sönderrivna kÀnns det som. Typ som jag minns det att lÄren blev efter att man glidtacklat pÄ torrt grÀs. Inte som brÀnnsÄr men pÄ vÀg Ät det hÄllet. Tog jag i för hÄrt eller Àr jag bara för ovan och/eller vek?
MotsĂ€gelsefullt. Du Ă€r inte vek om du tog i för hĂ„rt... â˜ș

Hur bör jag raka benen pÄ bÀsta sett? Det kÀnns nÀstan lite knottrigt ibland efter. Vet inte om det Àr stubb. Men hur gör ni för att fÄ dem alldeles lena. Jag rakar bara med hyvel.

Men för i h-vete.... den hÀr diskussionen Àr inte frÄn 2024. 2006 kanske... och enda anledningen till det Àr att de första 10 Ären försvann i den infamösa happymtb DB-kraschen.

För övrigt: Alla konklusioner i Àmnet kan kokas ner till:
1. Gör som du vill
2. Alla Àr nakna under klÀderna. (Det hÀr verkar var svÄrt att fatta för mÄnga. FrÀmst mÀn.)

Tog i för hÄrt! Ska inte bli som efter glidtacklingar pÄ konstgrÀs...

Gnussa lite lagom bara, jag kÀnner inte att jag har rÀtt ord att beskriva, men man liksom slipar ner smÄ toppar pÄ huden som det stackars hÄrstrÄ man dragit upp har skapat. Och som bonus blir man av med torr hud, typ nu pÄ vintern.
Och funkar Àven innan man har kört epilatorn, direkt pÄ lÀnga strÄn, men gnugga som sagt inte för hÄrt!

LĂ€nk?

Tillbaka
Topp