Råkade köpa RS1 gaffel

skaning1

Medlem
Råkade köpa RS1 gaffel
Råkade köpa på mig en RS1 gaffel o behöver passande hjul för gaffeln. Var hittar man prisvärda kompletta hjul? Eller skall jag bygga om mina befintliga hjul? Vad rekommenderas?

Råkade köpa RS1 gaffel
Til RS1 trenger du et predictive steering (PS) nav. Tror ikke det finnes prisvärda hjul på marknaden ennu. DT swiss har et komplett hjul.

Råkade köpa RS1 gaffel
Vet inte vad du har för nav idag.
Men har hört att Allebike i Alingsås säljer distanser som gör att "vanliga" 15mm nav passar RS1...
Ring och fråga veta!

Råkade köpa RS1 gaffel
Allebike har distanser så att vanliga 15mm hjul passar, du kan väl ta vanliga hjul så man får cykla under tiden man köper ps hjul?

Råkade köpa RS1 gaffel
Jaha. Typiskt att det ska bli ännu en "standard" :D Om allebike har hylsor låter det smidigt... Ska nog höra vad dom tar för en rs1. Brukar vara helt okej kurs på typ allt där.

11800 på wiggle såg jag också.

Råkade köpa RS1 gaffel
Kid1000 sa:
Allebike har distanser så att vanliga 15mm hjul passar, du kan väl ta vanliga hjul så man får cykla under tiden man köper ps hjul?

Orkar inte tänka.. men går det att göra tvärt om? alltså mha adapter använda rs-1 hjul till vanlig gaffel?

Råkade köpa RS1 gaffel
Det är torque caps som behövs, alltså nya end caps till de naven som hjulen har, finns nog dock inte till precis alla navmärken.

Råkade köpa RS1 gaffel
Tillbaka
Topp