Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gör som EST och bygger med Docol8 rör. Finns nog nån återförsäljare i Göteborg. Autoart i Ängelholm brukar jag handla av.Jag är intresserad av att börja bygga själv. Och mer vart man köper material ifrån!
Jo. Det blir vissa begränsningar. 68mm vevlagerhus också. 73 är bättre. Men det är roligt att bygga. Hur fina delar man än har, så blir inte första försöket som man vill. Och det känns bättre att bygga en ram för några hundringar än flera tusen.Headtube får man väl i alla fall ha "modernt" 44mm. Har inte gamla mtb ofta nåt annat?
Jo, precis. För att testa vore det klokrent. Var sugen på att hämta några skänkesramar i eslöv men får tänka på äktenskapet. Kan inte svetsa mer än punkta MIG på renault 5 heller. Säg inget till kneecap men jag var mer popnit och tectylJo. Det blir vissa begränsningar. 68mm vevlagerhus också. 73 är bättre. Men det är roligt att bygga. Hur fina delar man än har, så blir inte första försöket som man vill. Och det känns bättre att bygga en ram för några hundringar än flera tusen.
Den här ramen kostade mig 75kr för en usel cykel och några bitar rör för ca 200kr.
Förutom EST tråd, så är detta två artiklar som gav mycket
och framför allt denna