[Randonnee] Södertälje BRM1000 2/7 2020

Ska man anta att det kommer att bli mer sporadiskt med kommentarer och bilder från banan denna gång jämfört med på 60-milaren?

Visa bilaga 426890

Sen kan man ju varva ner på 100-milaren den 13 augusti

En bra distansvecka :-) Var på Mallis förra året och körde 200,300,400 km med samma upplägg för att hinna med PBP-kvalet, tyvärr var jag tvungen att åka hem så jag hann inte köra 600km. Blev förvånad över hur enkelt det gick, trodde jag skulle ha riktiga betongben på 400km men var nog som starkast då konstigt nog.

Aha, han kunde starta hemifrån?
En fantastisk idé, egentligen borde fler +1000km kunna göras på detta viset. Kräver kanske lite längre föranmälan och då justering av passertider, eventuellt köra som LEL med "rak tid" d.v.s 333km på min 24h osv. Det är ju egentligen måltiden på 75h max som eftersträvas.

Senast ändrad:
En fantastisk idé, egentligen borde fler +1000km kunna göras på detta viset. Kräver kanske lite längre föranmälan och då justering av passertider, eventuellt köra som LEL med "rak tid" d.v.s 333km på min 24h osv. Det är ju egentligen måltiden på 75h max som eftersträvas.
Nackdelen är väl, i ett normalt perspektiv, att sannolikheten för sällskap minskar om man inte startar på samma ställe.

Nackdelen är väl, i ett normalt perspektiv, att sannolikheten för sällskap minskar om man inte startar på samma ställe.
Där håller jag med i ett normalt perspektiv. Jag tänker mig egentligen inte start varsomhelst men mer från kontroller med 200-300km mellanrum. T.o.m sammanslagna arrangemang. Start/mål i var sin ände vore häftigt, kanske med härbärge för dom som vänder?

Nästa stämpling efter Söderköping är Södertälje så räkna med en viss radioskugga och många tuffa småbackar. Det är många som svurit över backarna när man kör nordost över Runtuna på vägen hem. Misstänker att det är inlandsisen som spelat oss ett spratt som skapat backar som är snälla åt ett håll men tuffa åt det andra. Fixar Sölve Södertälje så går han en snäll avslutning till mötes när det gäller backar. Blir det blåsigt så är det allt annat än lugnt. Finns inget förutom pannben att söka skydd bakom på de Östgötska slätterna när sydvästan sveper fram.

Har ni någon koll på hur han tänker med sömn i natt? Ordnad övernattning eller blir sömnen under mer spartanska former?

Inget bokat. En tuffing som sover där möjlighet ges, om möjlighet ges.

Möjlighet till torrt sovande utomhus är bara att glömma. Prognosen ser ut som förra året.

För övrigt så skulle man kunna tro att rutten på en 100-milare är lite snällare ruttad än ett normalt rando. Men Sötälje 1000 är inte snäll. Den är ond!

Stenhård att genomföra i grupp....och att genomföra den solo är en bragd! Heja Sölve!

Ser ut som att tillfälle givits. Nyköping 0649.
IMG_03151.jpg

Sölve ringde från en lånad telefon i Linköping 13:30. Hans telefonen hade lagt av i regnet så han kunde inte fotostämpla längre. Han tar med kvitton från de sista kontrollerna istället. Förutom elektroniken så var det inga problem. Go Sölve! Du är bäst!
Ojoj, jag avundas inte Sölve. Riktigt misärväder utanför mitt fönster. Kikade på prognosen för söderut, det såg bättre ut.
12-16 m/s motvind dock, heja Sölve!

Riktigt starkt cyklat nu, ensam i det här vädret.
Påminner om andra halvan av förra upplagan, men tror inte någon trampade igenom regnet utan sällskap då.

Heja!

Ja, äntligen slipper man 30 grader i lägenheten, fantastiskt skönt! Och bara regnet ger sig är det ju perfekt cykelväder också!
De två fördelarna jag kan se med nuvarande väder är att naturen nog mår bra av det (inkl. att brandrisken minskar) och att det blir lite bättre förhållande för hemjobbandet imorgon. I övrigt finns i min värld inga fördelar med "kylan".

Blev nästan lite väl spännande där. Riktigt imponerande insats.

Känns som han måste ha fått sig en skaplig dos av vädermässiga prövningar förutom de banmässiga.

Tillbaka
Topp