Randonnée – Täby 200k, Försmak

Jag kastar in handsken. Inte för den eventuellt äventyrliga inledningen utan för att jag helt enkelt insett att det inte får plats heldagscykling just denna helg. Var lite väl optimistisk i planeringen.
God tur övriga!

solstina sa:
Jag kastar in handsken. Inte för den eventuellt äventyrliga inledningen utan för att jag helt enkelt insett att det inte får plats heldagscykling just denna helg. Var lite väl optimistisk i planeringen.
God tur övriga!

Meh!

Kasta handsken, är inte det snarare en utmaning än att ge upp?
?
Edit: äsch, det stod ju kasta in..

Senast ändrad:
7A259069-0F6D-4756-9FAE-EA608C83BCFA.jpeg

Dags för start.

Paus i Uppsala med kaffe och korv. Bonkade för ett tag sen och tappade min klunga som innehåller bl.a. bsandborgh, Granman och Havoc5 (tror jag :-)).

Hittade klungan på BK.

Sex mil kvar.

Peth sa:
Paus i Uppsala med kaffe och korv. Bonkade för ett tag sen och tappade min klunga som innehåller bl.a. bsandborgh, Granman och Havoc5 (tror jag :-)).

Hittade klungan på BK.

Sex mil kvar.

Bra jobbat! Kan vara skönt att bonka lite ibland också. Hör lite våren till av någon orsak....

Framme! Det blev 9 mils myscykling i lätt medvind följt av 11 mil motvindshelvete.

Jag och Granman gjorde sällskap de sista fem milen. Tack alla för en trevlig dag.

Slutstämplade 15:42. Tempot drogs upp lite mer än vad jag tänkt fram till första stämplingen, fanns inte så mycket mer att göra än att fortsätta på inslagen bana.

Frågan är hur det kommer gå med inför-Roubaix turen imorrn?

Aj.

Det blev korv iallafall i Uppsala trots att jag högljutt protesterade. Överlag en trevlig tur men lite väl mycket fläkt ett tag. Jag och Micke står vid sidan av vägen och är helt paj efter 175km när vi ser en prick i fjärran. Pricken blir bara större. Det var Bsandborgh med klunga. Tackade ödmjukast och tog rygg och försökte bidra. Iallafall lite. Kul dag!

17.26 rullade jag fram till Shellmacken. Sista 80km solocykling i vänlig men bestämd motvind. Det blev några vilopauser för ena knäet men denna gång ingen bonk och inga frusna tår. Tack alla i klungan för draghjälp under de första 13 milen!
/Mikko

Jag bonkade jag med! Kände mig sliten och hade svårt att hålla hjul redan innan uppsalastoppet, och efter sög backar och motvind musten ur mig direkt. Jag och Peth släppte klungan och sen fick han mest bogsera mig de sista milen. Men vi kom fram till sist.

Och kul att komma ut och långcykla igen! Nu ligger jag och tänker på sträckan mellan Hallstavik och Rasbo - att gång på gång få komma upp på ett krön och se nästa backe där långt borta. Lite som efter en heldag på havets vågor när man sen kommer iland och det fortsätter gunga.

Tack för dagen alla som jag cyklade med!

Tack för idag gänget.
Jättetrevligt.
Vi ses snart längs en annan väg hoppas jag.
( Ja Peth, det var mej du körde med. Det gör vi om vettja).

Intressant tur.

Började med kallt, mulet och vindstilla och slutade med 10 grader varmt, soligt(ish) och kuling.

Nästan alla segmenten på strava gick långsammare än förra året men vinden gjorde det oändligt mycket jobbigare.
Förra året kände jag att jag kunde bidra hela vägen in i mål men i år var jag inte till någon nytta alls efter Uppsala.

Tog mig i mål med hjälp av de 4 starka cyklisterna i tätklungan. Stort tack till dem och alla andra som hjälpte till på vägen.

Tillbaka
Topp