Randonnée – Täby 200k, Försmak

Peth

Aktiv medlem
Dags för en tråd att skriva i.

Alltså, 200k med start i Täby den 7:e april.

Vars parkerar man bäst? Hur ska man klä sig? Vilken cykel, räcer eller cross med stänkor? Samma gps-spår som tidigare år?

Senast ändrad:
Siktar på att åka, blir pendlaren med skärmar. Sen ska jag försöka få äta lunch, alltså inte en slang med bröd utan en riktig lunch. Lär iofs gå åt fanders som vanligt.

MrGunnar sa:
Siktar på att åka, blir pendlaren med skärmar. Sen ska jag försöka få äta lunch, alltså inte en slang med bröd utan en riktig lunch. Lär iofs gå åt fanders som vanligt.

Inga jättekul matställen på den rundan. Men en mackkorv är väl gott!?

Ser ut att kunna bli jobbigt mellan Hallstavik och Uppsala med en ganska bitsk sidvind. Sen motvind från Uppsala hem. Om prognosmakarna har rätt ...

Bengt-re sa:
MrGunnar sa:

Inga jättekul matställen på den rundan. Men en mackkorv är väl gott!?

Nja alltså jag har aldrig fått äta en normal sitta ner lunch på någon Rando runda så räknar inte med det nu heller. Jag jobbade på mack för en massa år sen så nja har ätit min beskärda del :)

Förra året var jag den enda med stänkor, i snabbgrupp. Vi fick skitväder.

Bilagor

• 2017-04-01 15.36.35.jpg
    2017-04-01 15.36.35.jpg
    211.7 KB · Besök: 19
Ser ut att bli helt ok väder, motvind på tillbakavägen, men inte alltför kallt och en del sol.

Om inget ändras så blir det räcer och kortbyxor (med benvärmare).

Alla verkar inne på stänkskärmar, så jag tar nog det jag med – man vill ju inte vara ett asshole och skita ner sina medcyklister.

Då är frågan om det är tillräckligt grusfritt för att köra Conti 4KS2 eller om det är crossdäck som gäller?

Jag har anmält mig men det kan bli lite tidigt att gå upp för att hinna cykla till starten från Nacka. Å andra sidan är det ju bra tillfälle att öva sig inför ännu tidigare starter senare i vår. Vi får väl se hur det känns på lördagmorgon. :)

Någon som har koll på väglag norrut, dvs ligger det is kvar på småvägarna? Eller är dubbfria däck ok?

Också anmäld! Och tänker också att vintern är över och torrt: tunna däck och inga skärmar. Funkade i fredags. Hoppas ok på lördag även om det är lite längre norrut.

Pii sa:
Jag har anmält mig men det kan bli lite tidigt att gå upp för att hinna cykla till starten från Nacka. Å andra sidan är det ju bra tillfälle att öva sig inför ännu tidigare starter senare i vår. Vi får väl se hur det känns på lördagmorgon. :)

Någon som har koll på väglag norrut, dvs ligger det is kvar på småvägarna? Eller är dubbfria däck ok?

Kämpa, klart du ska med!
Har inte kört exakt de vägarna men kan rapportera att bakvägen märsta - knivsta - 255 var helt ok redan för två veckor sedan. Körde förvisso vintercykel med dubb då men blev förvånad över att det var isfritt & hyfsat rent för den brukar kunna strula bitvis.

Pii sa:

Har för både 20-, 30- och 40-milare cyklat till Täby-starten från Skogås, vilket är lite längre än från Nacka. Så länge man inte har några åtaganden efter loppet utan kan ta det lugnt då tycker jag inte det är några problem med lite tidig uppgång.

Har väl tidigare varit Rimbo, Hallstavik och Uppsala. Nu är det i och för sig ett antal år sen jag körde turen, så det kan ju ha ändrats.

Pii sa:

Jag kör från Tyresö och kan ta vägen via Älta-Sickla. Så om du kan vara i trakten av Sickla köpkvarter vid 07 på lördag kan du åka med mig.

Granman sa:
Pii sa:

Jag kör från Tyresö och kan ta vägen via Älta-Sickla. Så om du kan vara i trakten av Sickla köpkvarter vid 07 på lördag kan du åka med mig.

Trevligt!
Pm:ar telefonnummer.

Någon som cyklat norr om stan idag och har lite koll på om det är halt eller inte på morgonkvisten?
Är det dubbväder imorgon bitti ställer jag in, tålamodet för rasselcykling är slut.

Det ska ju bli soligt och blåsigt på eftermiddagen idag, så det hinner nog torka upp. Jag tar slicks och kör försiktigt den första biten i morgon.

Peth sa:
Det ska ju bli soligt och blåsigt på eftermiddagen idag, så det hinner nog torka upp. Jag tar slicks och kör försiktigt den första biten i morgon.

Håller tummarna för det! orkarintemer liksom. Fick precis rapport om att det var snorhalt på Lovön imorse.

I helgen ska de riva den gamla bron över E18 vid RoslagsNäsby. E18 avstängd och trafiken leds om genom Täby. Så samlingsplats norr om E18 är nog smartare.

solstina sa:
Peth sa:

Håller tummarna för det! orkarintemer liksom. Fick precis rapport om att det var snorhalt på Lovön imorse.

Jag skickar ut Anton i eftermiddag, så får han avge rapport om vägstatus i Uppsala.

:-)

Peth sa:
solstina sa:
Peth sa:

Jag skickar ut Anton i eftermiddag, så får han avge rapport om vägstatus i Uppsala.

:-)

Lyxigt med förtrupp :D

Jag cyklade till Uppsala förra helgen, vägarna är i stort sett ut som i Stockholmstrakten dvs fina.

Ha en fin tur!

Dolan sa:
I helgen ska de riva den gamla bron över E18 vid RoslagsNäsby. E18 avstängd och trafiken leds om genom Täby. Så samlingsplats norr om E18 är nog smartare.
Vi ska inte cykla på E18
De som kommer söderifrån med bil får köra av i Lahäll. Passage över E18 ska inte påverkas om Trafikverkets information är korrekt.

Ser lite skakigt ut med underlaget, regnade nyss snöblandat i stan och det ska bli minusgrader större delen av natten.
Jaja, blir till att gå ut o känna på gatan imorrn bitti.

Tillbaka
Topp