Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha, kollade närmare på min och mycket riktigt sitter det fäste för ett ok, jag har tydligen stenkoll på den hojen! ?Edit. På gaffeln...det är nog svårsvetsat. Gaffeln är nog eftermonterad.
Fälg bak och disk fram. Helt ok enligt LBS. Låter svår balanserat men jag testade aldrig.
Senast någon gång runt sekelskiftet började cyclepro med fäste för båda varianterna. Jag bytte till disk när m675 stod på menyn och hojen redan var gammal
Jag har en nyare (2001) Judy SL med coil. Som jag köpte innan jag bytte till cyclepro med bomber 2002. 20 år senare visar det sig att judy är lättare.Haha, kollade närmare på min och mycket riktigt sitter det föste för ett ok, jag har tydligen stenkoll på den hojen! ?
En rockshox judy t2 heter den iaf.
Lodur, var det väl?Vad hette den Crescent ram som var tunn men det gick som virade förstärkningar utmed toppröret? Måste varit 95 eller något, funderar på Rimfaxe. Brukade vara klarröd, såldes nog oftast med xt
Lodur, var det väl?
En bild på min första trotjänare. Gary Fisher Mt Tam, från 94 tror jag.
Står i garaget men inte rullat något de sista 10 åren eller mer. Funderar ibland på att rensa ut den men har inte riktigt hjärta att skrota den även om den realistiskt nog aldrig kommer rulla nåt mer i skogen.
Den var kul när det begav sig. Kom med Onza HO pedaler som jag tyckte funkade grymt bra. Flyttade över dem till mina senare cyklar också.
Dämpare RockShox Mag10, en lite förenklad variant av Mag21 som då var drömmen. Flexade nåt grymt i sidled innan jag satte på den extra bryggan.
Visa bilaga 535413
Är det en cykel värd att satsa på som budgethardtail för typ lättare stigar och sämre skogsvägar? Eller bättre att gå på en nyare?
Nyare? Skämmes pojk, du har ju din Miyata.Är det en cykel värd att satsa på som budgethardtail för typ lättare stigar och sämre skogsvägar? Eller bättre att gå på en nyare?
Mycket XT på den där. Inte illa. Vevpartiet är ju inte så snyggt, men säkert 100% funktionellt och troligtvis ungefär 20% av kostnaden mot att byta klingor på originalvevpartiet.Pendlingscykeln - en Marvil Mount Everest Alu. Rullar kanon på Continental Double Fighter. Dessutom fantastiska färger?Visa bilaga 535562
Fast den har ingen dämpad framgaffel. En möjlighet är förstås att leta upp en sådan till Miyatan :)Nyare? Skämmes pojk, du har ju din Miyata.
Vilken koll - det stämmer! Med ytterligare hojar att hålla igång så fuskade jag när jag bytte vevparti, som sagt - skapligt mycket billigare iaf?Mycket XT på den där. Inte illa. Vevpartiet är ju inte så snyggt, men säkert 100% funktionellt och troligtvis ungefär 20% av kostnaden mot att byta klingor på originalvevpartiet.
Gaffeln är troligen mest ett viktstraff. I övrigt vet jag inte.Är det en cykel värd att satsa på som budgethardtail för typ lättare stigar och sämre skogsvägar? Eller bättre att gå på en nyare?
Klurat ut årtal på hojen? står det ev något på stöldmärkningen?Kunde inte motstå xt-skivbromsen och dämpargaffeln så jag plockade upp Ultraliten. Från det lilla jag hunnit kolla cykeln är den använd men inte slutkörd.
1998 hittade jag.Klurat ut årtal på hojen? står det ev något på stöldmärkningen?
Anar jag en viss bitterhet för att du inte har någon gammal fin hoj att visa upp?Min pärla. Still going strong. Har aldrig testat något bättre! Har alltid linnekavaj när när jag dundrar på i löparspåren!
Sannolikt ett olegerat kolstål motsvarande som Crescent och andra nordiska tillverkare använde till sina standardcyklar.Har precis köpt en DBS Kilimanjaro Pro Team på vinst och förlust. Det är inte modellen med elevated chainstay. Vet inte årtal men gissar på tidig 1990-tal.
Har läst lite lika om vad för stål ramen är bygge av. HiTen eller lite "finare" Cromoly.
Jag har dammsugit nätet efter information men hittar ingenting. Har också skrivet till DBS men inne fått något svar.
Är det någon som vet något om vad för stål DBS använt i sina Hamar?
Ja, ser så ut. 1999 enligt Google.Klein Pulse race?
eller Pro kanske?
Klein är Klein men många vet inte vilka diamanter dom cyklar runt på.Ja, ser så ut. 1999 enligt Google.
Vet inte om det är nåt kul att ha? Trodde inte Klein var nåt som dök upp hur som helst
Det är ju dock en klein från efter det att de blev uppköpta av trek, vilket gör den rätt mycket osexigare.vad är det vi hittar här då?
Visa bilaga 539980
Ok, men då är det kanske långt att köra 1.5h för den. Hade det varit en grön Seinfeld hade det varit givetDet är ju dock en klein från efter det att de blev uppköpta av trek, vilket gör den rätt mycket osexigare.
Ser ju dock ut att kunna utgöra grund för ett kul bygge om inte annat!
Nä, det känna som mycket jobb för inte så kul cykel kanske.Ok, men då är det kanske långt att köra 1.5h för den. Hade det varit en grön Seinfeld hade det varit givet
Jag får se om jag hinner köra upp annars får jag pinga någon som är närmare
Osby. Minns inte exakt var du bor men marr kanske är närmastTjena!
Var är närmare??
Osby. Minns inte exakt var du bor men marr kanske är närmast
Berätta mer!Tycker det är lite mycket ”nya” hojar i tråden så lägger upp mina gamlingar Visa bilaga 541279Visa bilaga 541280