Retyre (Dragkedja på däcket)

Älskar när killar gissar ! Det är då an vat att dom inte har någon koll men istället för att erkänna det så flyger det oftast ut något galet. :giggle:.
Nåja, lite fysik är väl inblandat i min gissning också, ett (illa sittande?) lager gummi till lär inte göra underverk för rullmotståndet :-) Man jag kan ha fel, så hur gick det?

Inte många vad negativa alla verkar vara hoppas ni har fel. Precis satt på mina på cykeln och ska testa dom i morgon. Tycker Retyre verkar super bra.
Ser fram mot en ordentlig recension av däcken. Har du skaffat just Retyre för att snabbt kunna byta mellan sommar- och vinterläge?
Dragkedjan sitter ganska så utsatt där nere vid marknivå från grus, sten och trottoarkanter. Tänker mest hur däcken är att dra på hjulet den tjugonde gången. Hur smidigt det går att få runt dragkedjan hela vägen runt.
Återkom med en recension, gärna med bilder på hur konstruktionen ser ut!

Ser fram mot en ordentlig recension av däcken. Har du skaffat just Retyre för att snabbt kunna byta mellan sommar- och vinterläge?
Dragkedjan sitter ganska så utsatt där nere vid marknivå från grus, sten och trottoarkanter. Tänker mest hur däcken är att dra på hjulet den tjugonde gången. Hur smidigt det går att få runt dragkedjan hela vägen runt.
Återkom med en recension, gärna med bilder på hur konstruktionen ser ut!
Ja jag hoppas ju att däcken är så bra som jag hoppats på, Då kan man ju även byta till mer offroad på sommaren. Vissa dagar cyklar genom skogstigar in till stan. Mina orginaldäck är hala på en blöt gräsmatta men bra på cykelbanorna. Så det skulle vara smutt att byta på två röda. Annars lär jag inte göra det. Var ute en liten sväng igår och det kändes väldigt bra, greppade super bra i snömodden. Då har jag bara bytt framhjulet än till ett Retyre. Back har jag SCHWALBE Marathon Winter och det var slirigt. Så snart ut på tur. ?‍♀️(y) Åter kommer med mer info.

Finns de kvar fortf alltså? Vill minnas att XXL sålde ut dem för en spottstyver förra sommaren, typ 50-100kr och ändå låg de kvar på reabordet i flera månader...

Nåja, lite fysik är väl inblandat i min gissning också, ett (illa sittande?) lager gummi till lär inte göra underverk för rullmotståndet :-) Man jag kan ha fel, så hur gick det?
Blev glatt överraskad hur bra det greppar i snömodd. Betydligt bättre än dom jag hade innan Schwalbe Marathon winter. Norrmännen är ju grymma på all utrustning som har med snö att göra. Trodde nästan det skulle vara halkigt som du säger mellan däcken. Fick inte den uppfattningen någon gång.

Spanade in retyre vinterdäck sist jag var på xxl. Ser ut att vara släta däck med grovmönstrade dubbdäck utanpå. Tyckte de såg ut och kändes rätt hyggliga, om än något tunga.
IMG_20211029_194752471.jpg

Men sen insåg jag att det ju måste vara en skarv någonstans. Var är nu denna?

Nämen... Man behövde bara flytta plastbiten så kom den fram. I princip alla däck som hängde där hade skarven dold på detta viset. Retyre gör alltså på detta vis avsiktligt när de "paketerar", med avsikten att man inte ska se skarven och tänka "wtf" gissar jag. För det var precis vad jag tänkte. WTF.
IMG_20211029_194740244.jpg

Spanade in retyre vinterdäck sist jag var på xxl. Ser ut att vara släta däck med grovmönstrade dubbdäck utanpå. Tyckte de såg ut och kändes rätt hyggliga, om än något tunga.
Visa bilaga 521107

Men sen insåg jag att det ju måste vara en skarv någonstans. Var är nu denna?

Nämen... Man behövde bara flytta plastbiten så kom den fram. I princip alla däck som hängde där hade skarven dold på detta viset. Retyre gör alltså på detta vis avsiktligt när de "paketerar", med avsikten att man inte ska se skarven och tänka "wtf" gissar jag. För det var precis vad jag tänkte. WTF.
Visa bilaga 521108
Blir fint det där när snöslasket letar sig in där och fryser till.

Tillbaka
Topp