Idag har jag kört en kort tur med cykeln. Det här kommer att bli riktigt bra som det känns just nu. Sittställningen känns något ovan, är inte van att sitta så rakt ovanför pedalerna. Men gissar på att jag vänjer mig.
Jag kommer att sätta dit en styrstam på 45 mm, jag känner mig något ihoptryckt nu. Dämparna har jag grundinställt, kommer att finlira mer imorgon. Första intrycket är att den gillar att köra hårt utför och klättrar bra utifrån det lilla jag har testat. Tog en av mina mer tekniska klättringar nu och den flög upp förutom i början då jag tappade grepp bak, men det beror nog mer att jag inte är van vid cykeln. Jag kommer med största sannolikhet byta däck inom en måndad. Däcken känns iofs helt ok men jag har andra kombinationer som jag tror att jag trivs bättre med. Växlarna är dåligt inställda så de ska få en översyn i helgen.
Vi får se om det blir slanglöst, jag planerar för det i alla fall.
Sen måste jag momentdra lite, styret slog sig idag när jag tog ett dropp. Det var läskigt men klantigt av mig att jag inte hade dragit åt tillräckligt ?.
Cykeln känns inte tung, flyter fint över rötter och fronten är lätt att lyfta över hinder. Testade ett mindre hopp och gaffel och dämpare skötte sig perfekt.