Ringklocka till Landsväg?
me.I.am sa:e120guru sa:me.I.am sa:GoranS sa:Ett exempel: Cykelbana där det får plats två cyklister. Jag kommer ikapp en cyklist, plingar, personen framför ser ut att hålla stabilt till höger så jag utgår från att denne hört mitt pling och uppmärksammat mig, jag börjar passera men precis då "vinglar" personen kraftigt åt vänster. I det läget anser jag att ett vrål är bättre än att flytta en hand från bromshandtag så att jag kan plinga igen. Naturligtvis bromsar jag kraftigt, men mitt vrål gör i alla fall att personen avbryter sitt vänstervingel. Visar sig sedan att personen haft lurar med musik och inte hört mitt pling.
Alltså, hur sinnessjuka förklaringar kan man ha för att inte ha ringklocka på cykeln.
(sorry, kunde inte låta bli)
Det mest sinnessjuka där är väl att det krävs att man har ringklocka för att kunna nyttja den förklaringen... således borde det inte ens ha varit ett försök att förklara varför man inte vill ha ringklocka - utan snarare varför ringklocka inte är bästa lösning i alla lägen...
Trodde att "(sorry, kunde inte låta bli)" skulle göra att det framgick att det var ironiskt, eller kanske snarare en liten lätt parodi på @Maktens haveri i hans svar till GoranS lite längre upp.
Jodå, jag förstod det... Dock brukar det vara bättre att pika folk med resonemang som inte faller på sin egen orimlighet...