Ringklocka till Landsväg?

Svar nej, jag har int eläst alla inläggen... Faktum kvarstår att oavsett om du tyckte att du var rolig så tyckte jag mest det var idiotiskt.. Även om det tydligt framgick att du försökte vara rolig... Att du själv verkar tycka att de är bland det roligaste som gått i ett par skor och därför har svårt att förstå att folk kan tycka att du inte var roligt får stå för dig... Din mognadsgrad låter jag tala för sig själv med dina kränkta svar om humormoderator och att fråga om man får vara rolig...

Så för att sammanfatta: även om du tycker att då är hysteriskt rolig, så komemr det finnas folk som inte tycker det även om man fattar att du försökte vara det. Du får då räkna med att få "skit tillbaka", ska du ge dig in i den leken så får du den leken tåla - att sedan komma gråtande om humormoderator är tyvär för låg nivå för att jag ska tycka att det är intressant att fortsätta... Grattis, du vann på walk over genom att sänka diskussionen till sandlådenivå...

Fin i teorin, men det har vart stora inkörningsproblem, så det gäller ju att lyckas hitta ett just exemplar som fungerar. Dessutom låter den lite svagt jämfört med de bästa konkurrenterna, om jag fattat rätt.

frid!

Detta fungerar bra för mig. Jag behöver inte flytta hand/händer från hoodsen.

Bilagor

• Ringklocka.jpg
    Ringklocka.jpg
    87.8 KB · Besök: 135
Henrik_E sa:
Alltså, sabba den naturliga handställningen för en ringklocka.

Konkret sa:
Hur fan tar du backar som pantani eller tuggar lite styre på vägen hem en fredag med rejäl motvind?

Den sitter på insidan på vänster bock, precis under briftern ser det ut som. Inga av mina fingrar hamnar där varesig när jag cyklar med händerna på hoodsen eller i bocken.

Tycker det ser ut som en rätt bra lösning för en pedlarhoj.

ceel sa:
Den sitter på insidan på vänster bock, precis under briftern ser det ut som. Inga av mina fingrar hamnar där varesig när jag cyklar med händerna på hoodsen eller i bocken.

Min tumme når ringklockan mycket enkelt när jag greppar hoodsen (99,5 % av tiden)

.A. sa:
ceel sa:

Min tumme når ringklockan mycket enkelt när jag greppar hoodsen (99,5 % av tiden)

Ja det förstod jag. :) jag menade att inga fingrar hamnade på klockan när man bara vill greppa å bryta. Konkret och Henrik_E verkade tro att den skulle vara ivägen på något sätt.

Jag har det inte.

/end of thread

hihi. Men är väl olaglkgt å andra sidan kommer man numera undan med mord i en viss stad i södra riket så tror man klarar sig undad the polis med denna mindre förbrytelse

ceel sa:
.A. sa:
ceel sa:

Ja det förstod jag. :) jag menade att inga fingrar hamnade på klockan när man bara vill greppa å bryta. Konkret och Henrik_E verkade tro att den skulle vara ivägen på något sätt.

Ah, jag fattar (långsamt) :-)

Knog oi är ju fin, den är större än man tror och låter som sagt mindre än konkurrenterna. Men den där lilla fjädern ser ut som en stor svaghet.

Ja herregud, ringklocka.
Men hands upp den som äntligen år 2017 tänker skippa sitt onödiga trygghetscykeldatorsgpsmobiltelefongadgetblysänke på styret :)

Mange. sa:
Knog oi är ju fin, den är större än man tror och låter som sagt mindre än konkurrenterna. Men den där lilla fjädern ser ut som en stor svaghet.

+1

Jag kommer att flytta min till någon av skogshojjarna istället där den inte behövs så ofta. Får bli en Spurcycle till pendlaren.

Edit: rättstavning

Senast ändrad:
Köpte några på BikeItaly (utförsäljning) ch på cykelbanor är det ganska bra, i skogen, längs stigar, är nog ett verbalt "Plingeling" lite trevligare - som cyklist bör man väl anpassa sig lite och ringklockor...

Denna funkar bra på min racer, plingar fint och känns som bra kvalitet, kostar 3 € hos Rose. Finns även i svart men den blanka är snyggare, loggan går att skrapa/polera bort.

Bilagor

• ExtremePro.jpg
    ExtremePro.jpg
    8 KB · Besök: 114
Astral sa:
erfarenheter av Hidemybell, håller den bra, är det lika som fästet till garmins out mount?

Ja. Fästes på samma sätt. Aerostyre kan vara knepigt, men om du har en rundad del på aerostyret så går det som en dans. Mitt aerostyre är rundat längst in i mitten, och där sitter den som en smäck. Skakar inte loss, går inte sönder, ser ut som en vanlig out mount.

staine sa:
Ja herregud, ringklocka.
Men hands upp den som äntligen år 2017 tänker skippa sitt onödiga trygghetscykeldatorsgpsmobiltelefongadgetblysänke på styret :)
Kan väl sträcka mig så långt som till att jag inte kommer börja med det under 2017...
(Om inte någon kan ge ett väldigt bra skäl till att man ska ha det - typ att det är viktigare att cykla med en viss puls - och mäta puls kan man inte gör med mindre än att man mäter kadens, karta, hastighet, fanochhansmormor - än att cykla för att det är kul...)

Satte dit min HideMyBell idag, den är ju grymt smutt!

+ Datorn sitter i mitten, men det är ju som de flesta fästen å andra sidan.
+ Ringklocka under ur vägen, den är dessutom hyffsat lätt att komma åt samt låter högt och bra.
+ Utbytbara fästen till andra dator-märken, medföljer en hög. Vilket är bra, mer om det sedan.
+ Fästet för GoPro kan användas till att skruva fast en reflex-bracket också, som jag gjort.

- Även fast denna regular-modell skulle vara för Edge 1000 så är det knappt så den går dit med silikonhölje på. Detta skulle avhjälpas om fästet var lite mer uppåt så man inte skruvar på datorn mitt i styrstammen. Den hade kunnat gå ovanför istället som Garmins egna fäste. Hade man ju dessutom kunnat ha en modell för samtliga storlekar av dator.
- Fästet för själva datorn känns lite B, dessutom passar inte det som ska vara till Garmin, det passar inte min Garmin!! Helt sjukt. Den orange alltså, den är för grund. Fick ta Bryton-fästet istället och vrida 90 grader så passar det. Det sitter dock bra iofs och med tanke på ovan passning i längsled mot stammen så sitter den så bra att det är nog ingen risk att den hoppar ur vid stök.

_1010154.jpg

Tycker ni är lite blyga med era ringklockor, varför gömma den? Min kommer från höghjulingfabriken i Tomelilla, en Standard Highwheels Steelbell. Den är vacker och inte så tung, låter högt och krispigt också. Jag böjde till tumkläppen lite så högernäven får plats ordenligt på styret.

På temat säkerhet och som åkande i gubbklassen så har jag kompletterat med backspeglar också - Skulle inte vilja vara utan dem, har järnkoll på vad som händer bakom mig. Kombon med speglar och ringklocka retar väl alltid någon ung spoling som jag kör om :-)

Bilagor

• Bell.jpg
    Bell.jpg
    354.7 KB · Besök: 159
Sixten Fors sa:
Denna funkar bra på min racer, plingar fint och känns som bra kvalitet, kostar 3 € hos Rose. Finns även i svart men den blanka är snyggare, loggan går att skrapa/polera bort.

Har nåt liknande. Håller hur länge som helst för jag använder den inte utan varnar med rösten. Men cykkelen ( som det heter lokalt) är laglig.

Jag har en annan sorts distansringsklocka, vet inte vad för någon tyvärr, men grymt bra är den! Har haft sedan jag började cykla LVG, allt i metall, lär hålla min karriär ut

P1010535.jpg

Köpte en Knog Oi Luxe till räsern – den med metallkläpp, kommer passa bra rent visuellt i mattsvart. Har tydligen inte världens starkaste ljud, men inomhus lät den i alla fall bra mycket tycker jag.

Tycker att ringklocka skapar mer problem än vad den gör nytta, cyklar rätt mycket i stan i sthlm och de få gånger jag gett ringklockan en chans har den skapat mer problem än den gjort nytta. Men den finns där och man slipper iaf betala böter för att man saknar en.

thomaslundstrom sa:
Har en knog oi. Ren skit plingmässigt - alldeles för låg volym på plinget - men man är i varje fall laglig.

Fast iom att väldigt många kör på den sköna stilen med inear lurar och dunkadunka på våldsamt hög volym så är något i stil med den klassiska huligantutan att föredra.

Tillbaka
Topp