Santa Cruz Hightower - The tråd
thored92 sa:KiwiQ sa:30mm är väl ett bra mått kan jag tycka, 25mm känns snålt om du ska köra 2.5 Maxxis.
Kör själv med Dt swiss EX511 fram och bak 30mm inner. De är extremt Tåliga. Är mycket nöjd med dem. För mycket hjul för svensk Stig är de nog, satsa kanske på något lite lättare med mindre styvhet.
Vilka fälgar och nav har du tänkt dig?
Jag hade satsat på hög ”engagement” i baknavet, tex 54ratchet(Dt swiss), onyx är helt tysta med grymt hög engagement om man föredrar det, och 120 POE (i9,vaulthub osv)
Allt handlar väl om hur stor plånboken är. Men ett par kvalitetshjul är väl nummer ett på listan över vad du ska satsa pengarna på i komponentväg.
Roligt att du byter lager själv, jag bytte i nedre nyligen. Dock med orginal SC press och slag. Dumt att köpa dem när de finns billigare alternativ :)
Okej, skönt att höra att 30mm + 2,4 får plats :)
Det lutar nog åt ett par hjul med 350 nav och XM481 eller EX511. Har haft ett par XM1501 22,5 mm och dom va hur stabila som helst, så vet inte om jag ska köra på XM481 eller EX511, jag får fundera om stryktålighet eller vikt är viktigast.
Jag kör XM481 bak med
70-75kg och hjulet klarar 1,5m dropp till platt några gånger per månad. Kör däremot N4, så det blir inte helt jämförbart mellan 27 och 29-hjul.
Senast ändrad: