Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dr_Rydell sa:Precis. Jsg mindes också att den gick att vrida många steg. Jag hade inte skruvat på något sätt innan den var i detta läge. Kanske var otydlig. Får länna in den igen då.
Dr_Rydell sa:Den sitter som berget. Jag får inte något grepp om den. Max med fingrarna går ej och en tång får inget fäste eftersom den är ojämn i formen.
Den är nyservad av butik. Sen är det fri service första året och jag har begränsat med tid. Detta får någon som får betalt för det göra (och som orsakat det).Bprct sa:Dr_Rydell sa:Den sitter som berget. Jag får inte något grepp om den. Max med fingrarna går ej och en tång får inget fäste eftersom den är ojämn i formen.
Man plockar bort allting och sätter bara dit den svarta högst upp så får man fäste men fingrarna, sen kan du passa på att serva den när du håller på ?.
Dr_Rydell sa:0,1 ton. PR 4x0,11 ton. Kan dock inte träna det pga bröstmuskeln som spökar för tillfället. Fram till för ett par mån sen inte kunnat köra på 1,5 år pga axel. Inte mkt som är helt tyvärr och därför cyklar jag bara benen, tunga intervaller istället för gym. Har väl en dröm att kunna träna på 110 i bänken igen men ser hopplöst ut. Kan inte köra press ovan huvudet pga axeln. Nåt är fel, men magnetkameraundersökning säger att axeln är i princip frisk, tecken till impingement men ej skadad ac-led som vi (jag och axelkirurgen) trodde.ancientacid sa:Dr_Rydell sa:Vad tar du i bänkpress??eiskall sa:Dr_Rydell sa:Så min är normal, dvs som en rockshox av ett par år äldre modell, går att trycka förbi motståndet. Får gå ner i vikt och sluta med bänkpress samt vrida på reglaget som enda lösning då?NickPick sa:Jensen sa:Ska fox gafflarna bli helt stumma då? Trodde de fortfarande hade ett lite hårdare läge, alltså firm, inte locked
Just så.
Min 2016 Performace Fit4 blir tvärstum när man låser. Kan inte trycka mig förbi läget som man kunde på de äldre gafflarna.
Dock är det känsligt att vajerspänning är tillräcklig.
Lika för mig, tvärstum Fit4 av 2016 årsmodell i låst läge.
Eftersom du började med bänkpress-spåret så får du nog berätta först vad du tar, så kan vi andra kontra sen och säga om den uteblivna låsningen beror på presstyrka eller inte ;-)
Om topic: Hört mig för lite och det verkar inte bättre än att det är så här. Lite stummare ny. Ej helt stel i låst läge. Bara bita ihop och köra.
Bprct sa:Vilken modell? ?
Axel99 sa:Min spark worldcup 2018 kom i fredags!
Supersonic sa:Jag försöker tolka Scotts beskrivning av gaffeln på 700 plus tuned för att förstå vilka nav som passar. Det är "15x110mm QR axle", men jag försöker förstå om den är boost eller vanlig QR15. Någon som vet?
Det här borde vara vad du söker efter:Bergsmannen sa:Någon som vet om det kommer en alu-version av RC-ramen. Vore fint tycker jag.
Eveningstar sa:Det här borde vara vad du söker efter:Bergsmannen sa:Någon som vet om det kommer en alu-version av RC-ramen. Vore fint tycker jag.
https://www.scott-sports.com/us/en/product/scott-spark-rc-900-comp-bike?article=265232009
32' oprutat: https://www.cykeltjanst.com/product/scott-spark-rc-900-comp-2018
Bprct sa:Snyggt, men vad orsakar denna allergin egentligen, och vilka är bättre? ?
sommis sa:Bprct sa:Snyggt, men vad orsakar denna allergin egentligen, och vilka är bättre? ?
Tycker inte vajern löper lika lätt i jagwire höljena. Dessutom är det ful silvrig text på höljet, bara en sån sak?
Nä shimano sp41 höljen med ordentliga tätningar ska det vara??
/sommis
Oggler sa:Jag åker fortfarande Epic. Men det är ju inte utan att man funderar på vad nästa hoj ska bli. Det är ju lätt att bara se fördelar i andra hojar. I den här tråden har ju sparken hyllats. Men finns det verkligen inga nackdelar med sparken? Jag är tex lite fundersam över det här med CTD. Behöver man verkligen 3 lägen? Och sparken ser ju ut som en julgran med alla vajrar, höljen och spakar.
Oggler sa:Jag åker fortfarande Epic. Men det är ju inte utan att man funderar på vad nästa hoj ska bli. Det är ju lätt att bara se fördelar i andra hojar. I den här tråden har ju sparken hyllats. Men finns det verkligen inga nackdelar med sparken? Jag är tex lite fundersam över det här med CTD. Behöver man verkligen 3 lägen? Och sparken ser ju ut som en julgran med alla vajrar, höljen och spakar.
Alltså den där gamla... Detr ni konsumenter som betalar proffsens lön och träningstid. Förmodligen hade tex Nino presterat lika bra i ett annat stall...Bprct sa:Oggler sa:Jag åker fortfarande Epic. Men det är ju inte utan att man funderar på vad nästa hoj ska bli. Det är ju lätt att bara se fördelar i andra hojar. I den här tråden har ju sparken hyllats. Men finns det verkligen inga nackdelar med sparken? Jag är tex lite fundersam över det här med CTD. Behöver man verkligen 3 lägen? Och sparken ser ju ut som en julgran med alla vajrar, höljen och spakar.
Angående vajrar o spakar så verkar det vara julgran som gäller vid seger i mästerskap och världscuper.
Supersonic sa:Sitter dropperreglaget verkligen ihop med twinlocen?
3 mm är boost. 6 mm regular.Supersonic sa:På en Spark 2017 med boost, vad är det offset på XX1 Eagle-klingorna, 6 mm eller?
hm sa:Jag upplever ingen skillnad fram på öppet och mellanläget men iaf lite lite bak , dvs den gungar nada på mellanläget och har en liten tendens till gung bak i öppet. Men är sammantaget 100gr bättre än epic's brainsystem .
Även det låga bb stör jag mig ganska ofta på , men kommer ju fördelar med lågt bb också som inte märks lika tydligt som pedalislag så det går att leva med.
kommer på nu att det nog var en sak som gjorde att jag inte trivdes så bra på epic'n kändes som jag satt uppe på den istl för i.
Lite "svårt" att få ner få ner styret pga av den flacka gaffeln och låga bb't , men med en slammad -17° stam får det duga.
Gaffel samma. WC lättare, sram 1x12-drivlina. XTR-bromsar. Pro tyngre. Ren XT 1x11. Shimano vs SRAM. 1x12 vs 1x11. För prisskillnaden skulle du kunna köpa ett par lätta tävlingshjul och då väger de nog rätt lika. Så frågan är nog mest, sram vs Shimano och om du vill ha 1x11 eller 1x12. Med 12 delat kan du ha en större klinga fram. Nu har ju GX kommit i 1x12 så det blir inte lika dyrt att köpa nya slitagedelar.Ante1 sa:Behöver hjälp med mitt beslut av ny hoj, ska användas allround stig nick, Järva och långlopp typ cykelvasan.
Funderar på beg 2017 PRO drygt 30' kr eller WC drygt 40' kr. Vad är stora skillnaden, marginellt i vikt, bättre framgaffel och 12vxl på WC?
Alternativ en ny 2018 920 för ca 36'.
Vad skulle du välja och varför?
Tack, har tänkt tanken att lägga pengarna på bra hjul i framtiden.Dr_Rydell sa:Gaffel samma. WC lättare, sram 1x12-drivlina. XTR-bromsar. Pro tyngre. Ren XT 1x11. Shimano vs SRAM. 1x12 vs 1x11. För prisskillnaden skulle du kunna köpa ett par lätta tävlingshjul och då väger de nog rätt lika. Så frågan är nog mest, sram vs Shimano och om du vill ha 1x11 eller 1x12. Med 12 delat kan du ha en större klinga fram. Nu har ju GX kommit i 1x12 så det blir inte lika dyrt att köpa nya slitagedelar.Ante1 sa:Behöver hjälp med mitt beslut av ny hoj, ska användas allround stig nick, Järva och långlopp typ cykelvasan.
Funderar på beg 2017 PRO drygt 30' kr eller WC drygt 40' kr. Vad är stora skillnaden, marginellt i vikt, bättre framgaffel och 12vxl på WC?
Alternativ en ny 2018 920 för ca 36'.
Vad skulle du välja och varför?