Sfärisk klinga ?

Sfärisk klinga ?
Vet inte någon annan fabrikant men en klubbkompis har kört med dem både på lvg och tt. Han upplevde att han fick ett bättre och jämnare driv i cyklingen. Man skall dock passa knäna lite. I början kan det vara lätt att överanstränga knänan. Samme kille körde bara halva spanienveckan 09.

Sfärisk klinga ?
Sfärisk klinga skulle se jättekonstigt ut. Är det kanske oval som biopace du menar? Spelar ingen roll för jag vet inget om det ändå.

Sfärisk klinga ?
Sfär:
klot.gif

Skulle se lite konstigt ut ja..

Sfärisk klinga ?
Nja, 'sfär' är egentligen bara ytan och det ni syftar på är 'klot'. Oberoende denna detalj tveklöst konstigt i detta sammanhang. Hur skulle kedjan se ut?

Men visst, någon hittar snart en länk som visar på att det numera... kan jag tänka mig, men rätt ska vara rätt!

mvh
'ej intresserad av sakfrågan'

:)

Sfärisk klinga ?
En sfärisk klinga hade varit bra på min Sinner. Länkaget är så glappigt att den är snudd på midjestyrd och bakhjulet går att vinkla ett obscent antal grader. Så... vart köper jag en sfärisk klinga? :D

Sfärisk klinga ?
Jag körde med Rotor Q-rings på både linje och tempohojen i fjol, kan naturligtvis inte säga exakt hur många sekunder snabbare jag blev på ett 30km tempolopp men det känndes bra i alla fall.

Klingan som Kid1000 visar på bild var klingorna jag beställde till mtb´n, har inte haft möjlighet att testa dem ännu men om ett par veckor kommer jag att montera och testa.

//Markus

Sfärisk klinga ?
Elipsformad ok ? I vilket fall vill jag ha ett 42t drev för Campagnolo compact bcd 110mm vilket inte q-rings gör... :-/ T
Edit: fy fan vilket jobbig musik på Vistas hemsida :-S

Tillbaka
Topp