Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är du ute efter lösa drev eller hela kassetten?Brist på komponenter.
Kan man använda ex slx kedjehjul på en xtr kassett?
det finns för det första lösa drev att köpa, t ex på tyska ebay, eller här.
www.bike-discount.de
självklart:) ts får söka sina drev själv, om det nu finns sådana som passar. är det vanliga splines är det bara att slipa spacerklacken lite smalare.Besv frågar om 12s kassetter, dom är för body med MicroSpline, du kan inte köpa för 10s och sätta på en sådan.
@BesvJag är ute efter lösa drev till min XTR kassett då jag inte hittar nya drev/sprockets så tänkte jag ev kunde köpt en billigare kassett. Det är oftast de mindre som slits först vid distans ändå.
Men då har jag fått svar på min fråga. Tackar!
Det är ju en ordinarie shimanoprodukt, se nr på påsen på bilden.Men den svenska hade så det är bra
är det överdrivet slitage på de minsta dreven kan det vara bra att fundera på en större framkrans.
De flesta listar 3-4 månader på kassetter och reservdelar. Så ville hitta där de har i lager.Det är ju en ordinarie shimanoprodukt, se nr på påsen på bilden.
![]()
Därför borde alla svenska shimanohandlare kunna beställa hem samma "påse",
dvs om Shimano Sverige kan leverera åtminstone.
Men du borde även fundera på
Redigerat: Bilden
Byt sport! Velodromcykling har jag sett har stora framdrev.Jag har en 38t fram så det är inte så mkt att göra där. ?
Slitaget har minskat betydligt med större framdrev. Men onödigt köpa helt nytt när det räcker att byta 2-3 drev på kassetten istället för hela och spara lite kedja på köpet. ?Byt sport! Velodromcykling har jag sett har stora framdre
38 : 10 borde ge en hastighet på >45 km/h.Jag har en 38t fram så det är inte så mkt att göra där.
Jag ligger nästan aldrig på 10 efter jag bytt till 38 så inga superben här tyvärr. ?38 : 10 borde ge en hastighet på >45 km/h.
Om det är din vanliga hastighet borde du börja tävla, du kommer att sopa rent!
Eller är det din kadens du behöver träna?
Fast Sram har bättre rykte om sig vad gäller slitage, iallafall gällande kedjor.Är detta ännu en anledning att inte använda sram på mtb? Shimano kan man byta det sletna på iaf.
Inte sedan 2015 iaf, men kanske innan.Fast Sram har bättre rykte om sig vad gäller slitage, iallafall gällande kedjor.
Shimano är snabbare men Sram håller längre.
Varför betala för växlar man inte använder?Som vanligt verkar de stränga Jantelags-Happy-reglerna vara att man ska ha en utväxling där man måste kunna ligga länge och orka mala med bra kadens på den högsta växeln man har, absolut inte tredje högsta eller näst högsta växeln.
+1Kör med 38/28T fram på "snabb-mtb:n" och vill inte ha mindre. Fast då visserligen med 11 bak som minsta.
Det undrar jag också. Jag använder alla mina växlar regelbundet. Men det innebär inte att jag måste bevisa att jag kan ligga och pressa på allra högsta (med 11 eller 10 bak) i flera mil på platten på landsväg vid transportsträckor. Den används mest bara kortare stunder vid svaga medlut eller i svackor på kuperade böljande grusvägar när jag vill krama ur det sista och ta fart inför motlutet som kommer strax därefter.Varför betala för växlar man inte använder?