Sjuväxlad trampbil för vuxna?

slemklump

Ny medlem
Hm

Jag står i valet och kvalet mellan att lägga 19' på en sjuväxlad med färddator eller en oväxlad för 6'. Vad tror ni, kommer jag att ångra mig om jag snålar?

BERG20FERRARI.jpg ht=588

FERRARI2.jpg ht=617

Edit av the_TnT: Pedalkraft är väl inte OT?

Senast redigerad av en moderator:
Den sjuväxlade glider in på ca 60kg och den oväxlade på 40kg vilket låter betydligt värre än vad det är. Brorsonen (5 år) glider omkring på en juniormodell som väger ca 25 och det är inga problem som helst.

Jag tror att med lite träning så kan jag kränka många cykelpendlare.

det är väl paddlar på ratten på den växlade!?

snålar du å köper den oxäxlade kommer pojken bli kriminell; minst råna banker med automatvapen; å då är det du som är ansvarig; tänk på det...

Så det där är nästa steg, för dem som inte tar bilen till krogen? Leksaks-elbilen gav ju böter och kostade körkortet, eller hur var det med det?
Med en propellerkeps, kommer det inte alls att kännas pinsamt längre, när man sluddrigt skall ragga upp någon brud på vägen hem?

Finns det ingen automat, för de alkoholtankade tillfällena?

Är det bara jag som blir sugen på att ta fram svetsen och bygga en trampbil själv? Det vore ju ett kul projekt, nu när man har sommarlov och allt :D

Hejsan grabbar! Kul att hitta denna tråden, även om den är sedan i somras.
Hur gick det med trampbilsköpet slemklumpen, förstod det som att du stod mellan valet och kvalet?

Jag har själv en Ferrari FXX Racer pedal go-kart – en goding men dock inte lika grym som Ferrari FXX Exclusive trampbil! Men Ferrari FXX Racer fungerar perfekt till min längd (1.69)! En stadig och läcker trampbil ska erkännas! Gubben min kör en Berg Racing GT-3, och den trampbilen mina herrar är en riktig skönhet att köra (och fungerar dessutom bra som dagisbil), speciellt efter att vi byggde om växelsystemet -det gjorde så effekten och smidigheten ökade!

Hemsida: www.cykelmartin.se
Blogg: http://cykelmartin.sajto.se/muskelbilar/
bltrampbilGT3.jpg ht=165

rdtrampbil.jpg ht=252

Hejsan Perzzon!
Hehe bara lite reklam för en ball sak, det är härligt med människor som gillar cyklar och trampbilar flyter lite snyggt in i den katogerien;) Allt med hjul är kul! Jag brinner av eget intresse, är själv gammal cyklist med:) Ha det gott!

bara jag som ser den som ett lämpligt bygga om till 'köraihjälsigprojekt'? En sjysst motor o fjädring så kan den nog funka för lite bankörning :)

Tjenare!
Kapar min frus namn lite, är själv gammal Happyist, var med från början när alla övergav Velo för Happy (som bara var en flugskit en gång i tiden...) Har hunnit skaffa familj - och trampbil sedan ett år.
Cykla är KUL, men köra GOKART och cykla SAMTIDIGT det slår det mesta!!!!
Bilen är 3 vxl, men trimmad så den lätt kör som en treväxlad cykel.
Slempropps ide överst att välja 7 vxl tror jag aldrig på. SRAM 7 - huj, vilken hopplös historia i längden...
Men alla här inne - det är fruktansvärt kanonball - ni skulle testa.
För ni har väl aldrig storgråtit på en gocartbana?...

Nu ska jag sluta kapa fruns namn, ha det gott alla/martin

actionbent skrev:
-------------------------------------------------------
> MagnusA skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur trimmar man en trampbil? Ändrad
> utväxling?
> > Lättad?
>
>
> Lättar, fler växlar och mer aerodynamisk sen
> börja det röra på sig.
> http://www.lfgg.nl/indexuk.html

Ja, se där ja. De i din länk var ju rejält ombyggda ;-)

Hejsan MagnusA! Som svar på din fråga "Hur trimmar man en trampbil"

Nu har jag kapat min hustrus namn igen, men då det är mina frågor, så axlar jag med glädje detta:)

Först: utväxlingen är tänkt för 5 -99 år, med vikt åt det yngre segmentet - så vevarmar på 12 cm (gjutjärn) med 36T och en 24 bak - det ger en GT3 Race ett axx som en snigelracer typ... Soptunnan alltså.
Så 15,2 alu vevar, 42T klinga fram och 18T bak, bättre kedja och MAX luftryck - då har du en värsting!!!! HUJJJ, vad det går. Var uppe i över 40 - med 9 cm markfrigång...alltså, ett bredare varggrin går inte att klistra i fejan =) x1000. Jag storgrät (fartvinden mest) av lycka!!!!
Sedan är det det klassiska, lättare att banta bort bukspäck än gräva hål i pengapungen i jakt efter ersättare till originaldelar.
Fast i högre hastigheter får du akta dig, vi snackar idiotsnabb reaktioner från styrning, halvt rattutslag ger max styrvinkel - bra i låga hastigheter - brutalt i högre...
Sedan är det EN grej ni verkar missa - du har aldrig blivit så utkikad på en cykel, som när du kör runt på en sådan här muskelbil. För trampbil är det inte längre, kvaliteten och användningsområdet är så oerhört mycket vidare - vem tar sin trambil in till stan för att hälsa på svärmor?..Det gör jag då och då - i en farlig fart dessutom =) - jo att trampa runt skapar dig rollen som hippaste brudmagnet - you are going to be the king of the road. Absolut - och lillkillarna dregglar längs vägkanterna, ungefär som deras pappor;)

Så JA, du kan lätt trimma upp din trampbil till att bli din batmobile - se bara till att du inte köper en sådan där liten sak då från ett varuhus alltså. DÅ får du MYCKET att svetsa.... Och köp en med växlar, aldrig utan. Fast det visste du säkert sedan tidigare=)
Problem? Hör av er!!!!

Martin/Hopplöst inbiten muskelkörare. Tidigare insnöad Mtb-ist/Racernörd.

Hemsida: www.cykelmartin.se

Bilagor

• parkera_velomobil.jpg
    parkera_velomobil.jpg
    24.5 KB · Besök: 203
Tillbaka
Topp