Hejsan MagnusA! Som svar på din fråga "Hur trimmar man en trampbil"
Nu har jag kapat min hustrus namn igen, men då det är mina frågor, så axlar jag med glädje detta:)
Först: utväxlingen är tänkt för 5 -99 år, med vikt åt det yngre segmentet - så vevarmar på 12 cm (gjutjärn) med 36T och en 24 bak - det ger en GT3 Race ett axx som en snigelracer typ... Soptunnan alltså.
Så 15,2 alu vevar, 42T klinga fram och 18T bak, bättre kedja och MAX luftryck - då har du en värsting!!!! HUJJJ, vad det går. Var uppe i över 40 - med 9 cm markfrigång...alltså, ett bredare varggrin går inte att klistra i fejan =) x1000. Jag storgrät (fartvinden mest) av lycka!!!!
Sedan är det det klassiska, lättare att banta bort bukspäck än gräva hål i pengapungen i jakt efter ersättare till originaldelar.
Fast i högre hastigheter får du akta dig, vi snackar idiotsnabb reaktioner från styrning, halvt rattutslag ger max styrvinkel - bra i låga hastigheter - brutalt i högre...
Sedan är det EN grej ni verkar missa - du har aldrig blivit så utkikad på en cykel, som när du kör runt på en sådan här muskelbil. För trampbil är det inte längre, kvaliteten och användningsområdet är så oerhört mycket vidare - vem tar sin trambil in till stan för att hälsa på svärmor?..Det gör jag då och då - i en farlig fart dessutom =) - jo att trampa runt skapar dig rollen som hippaste brudmagnet - you are going to be the king of the road. Absolut - och lillkillarna dregglar längs vägkanterna, ungefär som deras pappor;)
Så JA, du kan lätt trimma upp din trampbil till att bli din batmobile - se bara till att du inte köper en sådan där liten sak då från ett varuhus alltså. DÅ får du MYCKET att svetsa.... Och köp en med växlar, aldrig utan. Fast det visste du säkert sedan tidigare=)
Problem? Hör av er!!!!
Martin/Hopplöst inbiten muskelkörare. Tidigare insnöad Mtb-ist/Racernörd.
Blogg:
http://cykelmartin.sajto.se/muskelbilar/
Hemsida: www.cykelmartin.se