Makten
Aktiv medlem
Skärp er Rapha 420 euro för en tröja!
castrello sa:Fattar inte den inställningen alls. Så om någon börjar sälja en Ica-kasse med ett fint klistermärke på och kallar den limited edition och begär 250 euro för den så får ma inte tycka att det är absurt???
Nu kostar ju inte vanliga ICA-kassar 125 Euro, så jämförelsen är urusel. Det är snarare som om de gjorde en fräsig logga på påsen och höjde priset från 2:- till 4:-.
En ytterligare orsak till att jag raljerar är att jag har en jacka och två vardagsulltröj8r ur City-kollektionen (köpta på rea men ändå) och jag vet att de är bra kvalitet men verkligen inte 420euro-bra.
Företag får för min del sälja skit för diamantpriser, men det är sannerligen min rätt att stå och skrika att kejsaren är utan kläder.
Det är ju inte så att happy och Sverige i övrigt är en gnällfri och debattfri zon.
Mitt tips är fortfarande att du helt enkelt skiter i att köpa sånt som du inte finner prisvärt. Oavsett märke.
Tycker man därtill att ett visst märke har en patetisk prissättning så är det ju en ganska bra anledning att helt enkelt sluta köpa från dem alls, för att de är patetiska. Vem vill ha kläder från ett patetiskt märke?
Senast ändrad: