Skärp er Rapha 420 euro för en tröja!

castrello sa:
Fattar inte den inställningen alls. Så om någon börjar sälja en Ica-kasse med ett fint klistermärke på och kallar den limited edition och begär 250 euro för den så får ma inte tycka att det är absurt???

Nu kostar ju inte vanliga ICA-kassar 125 Euro, så jämförelsen är urusel. Det är snarare som om de gjorde en fräsig logga på påsen och höjde priset från 2:- till 4:-.

En ytterligare orsak till att jag raljerar är att jag har en jacka och två vardagsulltröj8r ur City-kollektionen (köpta på rea men ändå) och jag vet att de är bra kvalitet men verkligen inte 420euro-bra.

Företag får för min del sälja skit för diamantpriser, men det är sannerligen min rätt att stå och skrika att kejsaren är utan kläder.

Det är ju inte så att happy och Sverige i övrigt är en gnällfri och debattfri zon.

Mitt tips är fortfarande att du helt enkelt skiter i att köpa sånt som du inte finner prisvärt. Oavsett märke.
Tycker man därtill att ett visst märke har en patetisk prissättning så är det ju en ganska bra anledning att helt enkelt sluta köpa från dem alls, för att de är patetiska. Vem vill ha kläder från ett patetiskt märke?

Senast ändrad:
Makten sa:
castrello sa:
Fattar inte den inställningen alls. Så om någon börjar sälja en Ica-kasse med ett fint klistermärke på och kallar den limited edition och begär 250 euro för den så får ma inte tycka att det är absurt???
Nu kostar ju inte vanliga ICA-kassar 125 Euro, så jämförelsen är urusel. Det är snarare som om de gjorde en fräsig logga på påsen och höjde priset från 2:- till 4:-.
Och det har ju redan hänt.
Många ICA-butiker har dels "extra miljö" -kassar som kostar dubbelt och "specialtryckta" kassar (något lokalt idrottslag som hjälper till med inventering) som kostar dubbelt plus lite extra.
Det verkar ju dessutom sälja för de finns kvar månad in och månad ut.
Så varför skulle inte Rapha finnas kvar (även om de eventuellt blivit utslängda från Sky till förmån för Castelli).

Makten sa:
castrello sa:

En ytterligare orsak till att jag raljerar är att jag har en jacka och två vardagsulltröj8r ur City-kollektionen (köpta på rea men ändå) och jag vet att de är bra kvalitet men verkligen inte 420euro-bra.

Företag får för min del sälja skit för diamantpriser, men det är sannerligen min rätt att stå och skrika att kejsaren är utan kläder.

Det är ju inte så att happy och Sverige i övrigt är en gnällfri och debattfri zon.

Mitt tips är fortfarande att du helt enkelt skiter i att köpa sånt som du inte finner prisvärt. Oavsett märke.
Tycker man därtill att ett visst märke har en patetisk prissättning så är det ju en ganska bra anledning att helt enkelt sluta köpa från dem alls, för att de är patetiska. Vem vill ha kläder från ett patetiskt märke?

Du tar mig på för stort allvar. Jag är inte på korståg. Jag tyckte bara att en tröja var absurt dyr, jag reagerade, jag startade en tråd. Deal with it.

Dessutom: om något är för dyrt handlar det ju inte om procentuellt för dyrt. Om en tröja är 300 euro för dyr är ju inte problemet antalet procent den är för dyr utan antalet euro den är för dyr. För mig skulle det kvitta om en plastpåse skulle vara 300 procent dyrare än normalt ibland men vore den 300 euro för dyr skulle jag finns det absurt och undvika plastpåsen.

Finner för övrigt inte Rapha patetiska på så sätt att de ska undvikas som pesten utan jag anser att just denna produkt är absurd.

Vad är det som är konstig? Alla typer av kläder har ju lyx-märken som tar betalt för sina grejer ?
Ta typ handväskan som exempel

castrello sa:
Dessutom: om något är för dyrt handlar det ju inte om procentuellt för dyrt. Om en tröja är 300 euro för dyr är ju inte problemet antalet procent den är för dyr utan antalet euro den är för dyr. För mig skulle det kvitta om en plastpåse skulle vara 300 procent dyrare än normalt ibland men vore den 300 euro för dyr skulle jag finns det absurt och undvika plastpåsen.

Finner för övrigt inte Rapha patetiska på så sätt att de ska undvikas som pesten utan jag anser att just denna produkt är absurd.

Jag förstår dig verkligen inte. För att ta ett motexempel så köpte jag ganska nyligen en cykel från ett så kallat prestigemärke, som är ohemult dyrt i största allmänhet. Jag valde en modell som jag ansåg mig har råd med, och som jag tyckte borde passa mina behov.
Samma märke säljer cyklar som är sinnessjukt dyra. Skulle jag bli upprörd över det? Nä, jag låter helt enkelt bli att köpa dessa cyklar.

Mitt största problem i denna fråga är faktiskt att jag inte känner att märkets prestigefullhet är något jag egentligen vill stödja. Men jag gjorde det ändå för att den känslan inte var tillräckligt stark. Jag får helt enkelt leva med att en del kommer tycka att jag är en idiot som har en cykel som är mycket finare än vad jag förtjänar.

Och det är på det planet jag inte förstår dig. Antingen fortsätter du köpa Rapha-prylar som ligger inom det prisspann du tycker är vettigt. Eller så borde du bojkotta märket för att de har modeller som är patetiskt prissatta, då det kan dra ett löjets skimmer över alla deras kunder:-)

castrello sa:
Makten sa:
castrello sa:

Du tar mig på för stort allvar. Jag är inte på korståg. Jag tyckte bara att en tröja var absurt dyr, jag reagerade, jag startade en tråd. Deal with it.

Det är snö ute... ?

I Juli skulle det inte nappat så bra för då är alla upptagna med att grilla tomater och med att cykla.

Nej hörrni, det gäller att passa på innan sidan tre tar slut. Jag ger er Hitler i ullklädsel, precis som Rapha-grejerna är gjorda av:

cb2b67013aa3cfc526186f17535c0026.jpg

Mycket känslor här.
Rapha gör fina saker, kvalitet, men om man nu vill köpa kvalitet och inte tillhöra "Rapha-kulturen", så finns
De Marchi och Isadore, bägge ullfantaster.

Den går ju också bra att cykla i en egenstickad offerkofta om man nu blir upprörd över att rapha gör prylar som inte passar sig

Simon89 sa:
Den går ju också bra att cykla i en egenstickad offerkofta om man nu blir upprörd över att rapha gör prylar som inte passar sig
Fast reflexgarn (ja det finns) kostar ju 360% mer än vanligt garn.
Får ju Rapha att framstå som en välgörenhetsorganisation.
Men det får vi ta i en ny "rasatråd"...

emmer sa:
Simon89 sa:
Fast reflexgarn (ja det finns) kostar ju 360% mer än vanligt garn.
Får ju Rapha att framstå som en välgörenhetsorganisation.
Men det får vi ta i en ny "rasatråd"...

Jasså? Den va alltså inte änns överpriser då ? Med raphas mått mätt alltså

Kupa sa:
Nej hörrni, det gäller att passa på innan sidan tre tar slut. Jag ger er Hitler i ullklädsel, precis som Rapha-grejerna är gjorda av:

Alltså, bara som förtydligande... Godwins lag är inte applicerbart på Happy. Det ska mer till än Hitler :p

Nu blandar ni ihop E Hitlerserna.

emmer sa:
Ah... Du menar E Hitler (Errol Norstedt)?
Emmer pratar här om Errol Nordstedts andra alterego E Hitler. Mindre känd än det andra Eddie Meduza
https://sv.wikipedia.org/wiki/E._Hitler_&_Luftwaffe_-_Mannen_Utan_Hjärna

NLC sa:
Related? To my mother, yes!
Och NLC citerar Edward Elisabeth Hitler. En av rollkaraktärerna i den underbara serien Bottom.

Rätt ska vara rätt och man ska ha koll på sin Hitler.

Den tog slut. Och reviews var positiva. Den hade nog en målgrupp ändå trots lite fånigt pris och halvful.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp