Skoöverdrag

D i U

Aktiv medlem
Skoöverdrag
Efter två timmar i lera och genom mindre sjöar är nästa pryl ett par skoöverdrag att inhandla, men vilka?
Jag kör med specialized 2fo skor som är bredare än klicka fast skor och vill ha ett par skor med öppen sula. Några tips?

Skoöverdrag
Köpte ett par skoöverdrag för 2 veckor sen, cyklade första gången med de i onsdag och när jag kom hem och titta så var det lite hål överallt..sömen hade gått upp på ett ställe. Förmodligen att de var för små fast jag tog en storlek större eller att de inte är gjort av att kunna gå lite i. Hände att jag gick klicka ur och gå några meter upp för en kulle etc.
Mailade butiken med bilder där de gick med på att skicka ett par likadana fast ännu större eller presentkort. Valde få ett par nya fast större så får jag se om de blir bättre när dessa är helt sönder.

Skoöverdrag
Om någon mot förmodan hittar ett par skoöverdrag som går snabbt och sätta på, är varma,stannar på plats,inte går sönder efter 5-min,är vattentäta så säg till.

Skoöverdrag
Jag försökte också med skoöverdrag till MTB. Men ärligt talat, skaffa ett par vinterskor direkt så slipper du mycket krångel. I kronor och ören räknat kommer du rätt snart upp i ett par vinterskor med tanke på livslängden och priset på ett par bra skoöverdrag. Jag köpte ett par Polaris 1 på XXL för en knapp tusenlapp som jag tkr funkar jättebra, men du kan få shimano med riktig Gore-tex för 1300 i utrikesbutiker såg jag.

Bara mina fem cent. Få cyklister som kör året om har skoöverdrag, av en anledning.

Skoöverdrag
AX3L sa:
Jag försökte också med skoöverdrag till MTB. Men ärligt talat, skaffa ett par vinterskor direkt så slipper du mycket krångel. I kronor och ören räknat kommer du rätt snart upp i ett par vinterskor med tanke på livslängden och priset på ett par bra skoöverdrag. Jag köpte ett par Polaris 1 på XXL för en knapp tusenlapp som jag tkr funkar jättebra, men du kan få shimano med riktig Gore-tex för 1300 i utrikesbutiker såg jag.

Bara mina fem cent. Få cyklister som kör året om har skoöverdrag, av en anledning.

+1

Kör med vinterskor från typ plus 5 och neråt, även om det är ännu varmare men lerigt just för täthetens skull. Betydligt trevligare än att hålla på att göra sönder skoöverdrag hela tiden.

Tillbaka
Topp