Slaglängd och kul i skogen
soderblom sa:
Precis :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
soderblom sa:
marran sa:soderblom sa:marran sa:Inflyttat bromsok måste vara det största tramset sen Giants egen styrhuvdstandard. Onödigt bred baktriangel och onödigt meckigt att justera bromsok och byta belägg, och inga fördelar alls. Nu ska sur farbror gå och lägga sig, gonatt!
Kan inte "surfarbror'n" fördriva tiden under sin rehab med att konstruera den ultimata stigcykeln? ;-)
:)
Jag är ju upptagen med att gnälla på vad alla andra gör, det måste väl anses vara mer konstruktivt
soderblom sa:marran sa:soderblom sa:marran sa:Inflyttat bromsok måste vara det största tramset sen Giants egen styrhuvdstandard. Onödigt bred baktriangel och onödigt meckigt att justera bromsok och byta belägg, och inga fördelar alls. Nu ska sur farbror gå och lägga sig, gonatt!
Kan inte "surfarbror'n" fördriva tiden under sin rehab med att konstruera den ultimata stigcykeln? ;-)
Jag är ju upptagen med att gnälla på vad alla andra gör, det måste väl anses vara mer konstruktivt
Blir inte mycket snyggare än så här med bara raka rör utan hängbuk. Någon smart utväxling för länkaget och normalbreda däck så köper jag. Bara att börja konstruera åt mig.. ;-)
Lite kul nytänk från the North American Handmade Bicycle Show på länken nedan:
http://www.pinkbike.com/news/north-american-handbuilt-bike-show-nahbs-2016.html
soderblom sa:marran sa:soderblom sa:marran sa:Inflyttat bromsok måste vara det största tramset sen Giants egen styrhuvdstandard. Onödigt bred baktriangel och onödigt meckigt att justera bromsok och byta belägg, och inga fördelar alls. Nu ska sur farbror gå och lägga sig, gonatt!
Blir inte mycket snyggare än så här med bara raka rör utan hängbuk. Någon smart utväxling för länkaget och normalbreda däck så köper jag. Bara att börja konstruera åt mig.. ;-)
marran sa:Själv tyckte jag det ser ut som en plottrigare version av Orange Five/Alpine, påminner en del om första generationens Santa Cruz om inte minnet sviker mig. Men jag gillar det korta sadelröret!
Luthman Photography sa:Inte långt ifrån, fast den där Matter ser ut att vara svetsad av en slöjdlärare som gått bananas i skrotlådan.
marran sa:Luthman Photography sa:Inte långt ifrån, fast den där Matter ser ut att vara svetsad av en slöjdlärare som gått bananas i skrotlådan.
Nu beskrev du nog 90% av alla som ställer ut på NAHBS. Det verkar vara det som är grejen. Vissa tävlar om vem som kan använda flest rörstumpar i samma ram, andra tävlar om vem som kan ha flest böjar på samma rör i en ram, och vissa tävlar om att ha flest böjda rörstumpar. Samtliga givetvis plus-size, vilket kanske säger en del om målgruppen :)
Samtidigt måste jag ge kudos till alla som bygger en egen ram, även de som inte faller mig i smaken. Det är lätt att sitta på internet och raljera, det är svårare att faktiskt producera något.
marran sa:Själv tyckte jag det ser ut som en plottrigare version av Orange Five/Alpine, påminner en del om första generationens Santa Cruz om inte minnet sviker mig. Men jag gillar det korta sadelröret!
Inte vacker. Hur tänkte de?Pluttis sa:Diamondback release 3
H. sa:Inte vacker. Hur tänkte de?Pluttis sa:Diamondback release 3
Luthman Photography sa:H. sa:Inte vacker. Hur tänkte de?Pluttis sa:Diamondback release 3
Färgsättningen är ju horribel. Eller iaf att de låtit den gå ut över fälgarna också.....
Pluttis sa:
larsaw sa:Jo jag såg just det, deras tänk (DB's alltså) verkar tydligen inte helt genomtänkt. Och jag baserade inte kommentaren om länk/pivot-punkt på bilderna utan på texten om hur det är tänkt att funka (i teorin... ;)
Hetsjägar´n sa:marran sa:Själv tyckte jag det ser ut som en plottrigare version av Orange Five/Alpine, påminner en del om första generationens Santa Cruz om inte minnet sviker mig. Men jag gillar det korta sadelröret!
Jag tycker den ser ut som en Bird.
marran sa:Förlåt, jag får omformulera mig.
Att läsa tillverkarens marketing blurb om ettt länkage och dra slutsatser om hur den är att cykla på är som att titta på djur med kikare och dra slutsatser om du de smakar när de passerat grillen. ;)
Och Giant har redan tillverkat cyklar som verkar fungera utmärkt trots att de ser ut som stryk, tyvärr
durietz sa:Känns som det är färdiginternetcyklat i den här tråden. Kan inte någon som kör både en Enduro (≈160mm) och en kortslagig AM-hoj (≈120mm) rapportera om sina upplevelser och Strava-PR-status?
durietz sa:Känns som det är färdiginternetcyklat i den här tråden. Kan inte någon som kör både en Enduro (≈160mm) och en kortslagig AM-hoj (≈120mm) rapportera om sina upplevelser och Strava-PR-status?
durietz sa:Man ska nog inte underskatta placebo-effekten heller. Tror man är snabbare generellt på en ny cykel då man är gladare när man trampar runt. Som golf, då blir man faktiskt bättre med nya klubbor som man själv upplever som bättre för att så mycket handlar om psyket. Enda korrekta mätningen torde kunna ske av någon som reguljärt kör samma slinga med två nya cyklar i vardera klass, och så något slags medelvärde över tid eftersom dagsformen och stigförhållandena är såpass avgörande.
EST sa:Personligen på tal om den röd svarta cykeln så är det ju hårdrock !! Jag tyckte just att det ni inte gillar antar att det är det med att bakre länkaget inte tar upp småskit. Är just vad som tilltalar mig det lilla skiter jag fullständigt i då blir ju cykeln bara mer levande som en HT fjädringen vill jag ha när det händer grejer hopp å dropp osv annars ur komfort synpunkt så kan det vara. Visst man kanske tappar lite grepp uppför men vad fan jag kommer ju knappt upp ändå så...
Helt rätt inställning :-)EST sa:Men om man ska vara snabbast på Strava får man ju sluta dricka öl å chips osv. Iallafall på platten så det går ju fetbort oavsett?
Rattnalle sa:EST sa:Men om man ska vara snabbast på Strava får man ju sluta dricka öl å chips osv. Iallafall på platten så det går ju fetbort oavsett?
Helt rätt inställning :-)
Sen kommer fetton som jag som vill ha komfort också. Då börjar det bli dekadent på riktigt.
marran sa:Jag har kikat på många 27,5-ramar och tänkt att de skulle må bra av 26" bakhjul, men med 29 känns det som man får suboptimalt långa kedjestag.
marran sa:On topic har jag råkat beställa en Trek Ticket S. Det ska bli kul tror jag.
Varför skall man ha kortare kedjestag med mindre hjul? Hjulbasen blir ju den samma och det är ju vikt/balansen över den som är viktig.marran sa:Jag har kikat på många 27,5-ramar och tänkt att de skulle må bra av 26" bakhjul, men med 29 känns det som man får suboptimalt långa kedjestag.
On topic har jag råkat beställa en Trek Ticket S. Det ska bli kul tror jag.