små gropar i nya LVG-däck

Hasse#7 sa:
Pfaff sa:
Är det någon som påtalat att groparna är slitagevarnare?

Nä, jag har hela tiden trott att de var gummiförlustkontrollanter.

Där tror jag att du har fel. Jag är faktiskt med 99% säkerhet övertygat om att de är slitagevarnare. Den återstående osäkerheten handlar om att det kan vara gropar efter de tårar som föll när gummiarbetaren på Continentals fina fabrik fällde då han fick lämna ifrån sig däcken strax före vulkaniseringen.

Peth sa:
Kneecap sa:
Peth sa:

Tjena!

Skulle säga att båda varianterna används i dagligt tal.

Här är ett bra exempel på när man lyckas använda båda i samma text. ?

https://www.skil.se/anvanda-verktyg/hur-anvander-man-en-overhandsfras.html

Tycker att dagligt tal borde förbjudas!

Till trådens ämne: tror det kan vara någon form av slitagevarnare.

Nääää.... Det låter ju helt crazy!

Jag har inte hittat att de pratar SNMP iaf.

Senast ändrad:

Bilagor

• 20191019_224654.jpg
    20191019_224654.jpg
    178.1 KB · Besök: 43
Det blir tydligare och tydligare att de första här som påstod att det är någon sorts "slitagevarnare" inte vet vad de snackar om.

ceel sa:
Kneecap sa:
Bengt-re sa:
Nääää.... Det låter ju helt crazy!

Jag har inte hittat att de pratar SNMP iaf.

Tjena!

Pratar däcken???

I rätt hastighet visslar hålen. Som när man blåser i en flaska. Hålens djup (som minskar med slitage) ändrar då ton så att man kan höra hur många mil man har kvar tills man måste byta däck.

Tjut till slut, borde det väl vara? De tystnar väl när de inte har något att tjuta i?

Jag tycker att små gropar borde vara dåliga på att varna för saker. En varnare brukar tjuta eller blinka. ”Nu ska jag fräsa ett par brandvarnare i taket” hör man ju hur tokigt det låter. Nuförtiden, halvägs till framtiden, tycker jag det borde finnas en app för sånt där.

Freddie L sa:
Jag tycker att små gropar borde vara dåliga på att varna för saker. En varnare brukar tjuta eller blinka. ”Nu ska jag fräsa ett par brandvarnare i taket” hör man ju hur tokigt det låter. Nuförtiden, halvägs till framtiden, tycker jag det borde finnas en app för sånt där.

Tjena!

Brandvarnarhål är jättebra, ser man att dom är rökfyllda så kan man räkna med att det brinner. Eller att farfar tänt pipan.

Tillbaka
Topp