a.svensson
Aktiv medlem
Snyggast i OS
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> a.svensson, du lever verkligen i en värld helt
> skild från de flesta andras. Att försöka
> bagatellisera den statsunderstödda och
> lagstadgade homofobin i Ryssland kan bara
> förklaras med att du inte förstår, alternativt
> att du är lika homofobisk själv. Med tanke på
> att du dessutom försvarar lagstiftningen med
> argument om HBT-lobby och traditionella
> värderingar gör att jag snarare tror på det
> senare, och detta placerar dig långt ut på den
> mörkbruna kanten. Inte överraskande, du
> återkommer ständigt till dessa ruttna
> värderingar här på happy.
>
> Och ni som blir upprörda, nej jag har ingen som
> helst lust att försöka komma med argument mot en
> sådan här vidrig människosyn. Fy fan säger
> jag.
Till skillnad från dig tänker jag hålla mig till ett vårdat språkbruk.
För det första bör vi betänka att vårt land är i ett globalt perspektiv väldigt vänsterinriktat, som exempel sympatiserar drygt halva vår journalistkår med Miljöpartiet vilket förklarar varför vissa frågor inte får debatteras här.
Sverige är verkligen ett undantag i världen i dessa frågor, ingen annanstans mig veterligt pågår denna hetsjakt inom medierna mot just Ryssland.
Som jag redan skrivit är inte deras lagstiftning speciellt konstig i just ett internationellt perspektiv.
Gnäll gärna på stater som Saudiarabien, Iran, Nigeria etc som har dödsstraff för homosexuella handlingar, Ryssland är i sammanhanget inget speciellt homofobistk land.
Jag själv är väldigt glad för att Ryssland styrs av en så pass stabil och bra person som Putin för ni bör betänka att drygt en tredjedel av den ryska valmannakåren röstade på antingen kommunisterna eller Zjirinovskijs liberaldemokrater i förra valet.
Att ens försöka försvara mig mot homofobiska anklagelser bara för att jag ställer mig bakom en suverän stats rätt att skriva sina egna lager tänker jag inte göra för det är att sjunka till samma nivå som vissa andra.
Mörkbrun och blodröd är nästan samma sak i den politiska kompassen, själv är jag f.d MUF:are som ledsnat på mitt f.d partis dragning till tokliberalismen.
-------------------------------------------------------
> a.svensson, du lever verkligen i en värld helt
> skild från de flesta andras. Att försöka
> bagatellisera den statsunderstödda och
> lagstadgade homofobin i Ryssland kan bara
> förklaras med att du inte förstår, alternativt
> att du är lika homofobisk själv. Med tanke på
> att du dessutom försvarar lagstiftningen med
> argument om HBT-lobby och traditionella
> värderingar gör att jag snarare tror på det
> senare, och detta placerar dig långt ut på den
> mörkbruna kanten. Inte överraskande, du
> återkommer ständigt till dessa ruttna
> värderingar här på happy.
>
> Och ni som blir upprörda, nej jag har ingen som
> helst lust att försöka komma med argument mot en
> sådan här vidrig människosyn. Fy fan säger
> jag.
Till skillnad från dig tänker jag hålla mig till ett vårdat språkbruk.
För det första bör vi betänka att vårt land är i ett globalt perspektiv väldigt vänsterinriktat, som exempel sympatiserar drygt halva vår journalistkår med Miljöpartiet vilket förklarar varför vissa frågor inte får debatteras här.
Sverige är verkligen ett undantag i världen i dessa frågor, ingen annanstans mig veterligt pågår denna hetsjakt inom medierna mot just Ryssland.
Som jag redan skrivit är inte deras lagstiftning speciellt konstig i just ett internationellt perspektiv.
Gnäll gärna på stater som Saudiarabien, Iran, Nigeria etc som har dödsstraff för homosexuella handlingar, Ryssland är i sammanhanget inget speciellt homofobistk land.
Jag själv är väldigt glad för att Ryssland styrs av en så pass stabil och bra person som Putin för ni bör betänka att drygt en tredjedel av den ryska valmannakåren röstade på antingen kommunisterna eller Zjirinovskijs liberaldemokrater i förra valet.
Att ens försöka försvara mig mot homofobiska anklagelser bara för att jag ställer mig bakom en suverän stats rätt att skriva sina egna lager tänker jag inte göra för det är att sjunka till samma nivå som vissa andra.
Mörkbrun och blodröd är nästan samma sak i den politiska kompassen, själv är jag f.d MUF:are som ledsnat på mitt f.d partis dragning till tokliberalismen.