Soffpotatisen som tänker bli elitcyklist

Jag tror att han provocerar för att det framstår som att alla som kör CV över 3-timmar är inte mycket bättre än en som inte tränat på 20 år. Alla som kör presterar: ont i ryggen, kramp, dammiga halsar, trötta ben, sönderbränd hals av glukos osv.

Dessutom stavningen och särskrivningen är hemsk! Det känns som att endast som man i LAS-Sverige kan man bli chef utan att kunna stava till tips och gamla. Samt bör man kunna inse att det är skillnad på påfyllt i hyllorna och "på fyllt i hyllorna"

castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaha. Så om Gustaf har finare meriter än Pia
> (but not by much) och hans teknik är bländande
> så borde han ju ha vunnit. Väl?

Gustav har ju inte direkt världens vassaste spurt... Hade det varit nio mil tempo hade han haft större chans att vinna.

mytomspunnen skrev:
> castrello skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jaha. Så om Gustaf har finare meriter än Pia
> > (but not by much) och hans teknik är
> bländande
> > så borde han ju ha vunnit. Väl?
>
> Gustav har ju inte direkt världens vassaste
> spurt... Hade det varit nio mil tempo hade han
> haft större chans att vinna.

Eller saknas vinnarskalle? :-) Pias snabbhet relativt till gubneliten kan väl också förklaras med att det fanns många klungor att haka på. flera än i ett tekniskt svårare lopp.

Miss Lycka skrev:
------------------------------------------------------
> Fegkörning!

:( är det fegkörning även fast jag krampat rejält på samtliga långlopp jag kört hittills? ;)

Bloggandet verkar kommit på skam de sista dagarna och cyklat har det visst inte blivit så mycket heller ännu.....Hurgåre igänkligen?

Han hade varit med i lokalradio här i uppsala, tydligen hade han själv inte sagt nått om tid (svåda han nu inte fått skälvan o inte vågade stå för det i radio), tidsmålet fanns ju dock :D

"Men så underbart det var nu på morgonen.
Några minus grader, solen var på väg upp och helt vind stilla.
Tog en sväng på cykeln i detta underbara väder. 1,5h blev det och det kändes helt okej. Nu var ju alla vägar frusna så däcken sög inte fast som i går vilket var skönt.
Hoppas ni får en lika fin start på dagen.."

Jag försöker följa hans blogg men blir bara irriterad på hans sär skrivningar.

mamrebloggen.blogspot.se/2012/05/god-morgon.html

God morgon!
Sitter på tåget ner mot stora staden. Jag har inte skrivit i bloggen på några dagar av olika anledningar.
I bland blir det inte som man planerat bara. Tyvärr måste jag medela att jag är tvingad att avbryta min satsning att tävla i vasan. Det här hänt saker utanför min kontroll som gör det omöjligt för mej att gå vidare. Kommer fortsätta träningen men inte på den nivån som jag gör nu, utan mer på en normal nivå.
Jag vill tacka er som följt min blogg, en bra bit över 8000 besökare har det blivit. Kommer ha bloggen öppen några dagar till, så ni som följt bloggen hinner se detta.
Hoppas kunna ställa upp i nästa års lopp.
Må bäst där ute!!!
Mvh Thomas

Senast ändrad:
"Det här hänt saker utanför min kontroll som gör det omöjligt för mej att gå vidare" - Är det fysikens lagar han tänker på?

Jag har dock omvärderat den här satsningen lite. Det är rätt roligt ändå och antagligen var det ett PR-jippo från första början. Trist bara att han inte kommer att köra och få smak på banan.

Trist, det var ju inte så här man ville att det skulle sluta.

Undrar om han blev skadad eller om det var helt andra saker som kom emellan.

jocke_tuffing skrev:
> Vad hände med "bestämmer jag mig för något så
> blir det oftast så"?
>
> Tur att oftast fanns med

Fast på hans blogg står det "Som person är jag väldigt målmedvelen, bestämmer jag mej för något så blir det så!"

Jag misstänker att han väggade mentalt. Låter som den sannolika orsaken i mina öron

DT skrev:
> Trist, det var ju inte så här man ville att det
> skulle sluta.
>
> Undrar om han blev skadad eller om det var helt
> andra saker som kom emellan.

Verkligheten?

Trist, och trist att se att alla gottar sig åt nederlag. För de som vet vad som krävs var ju målet orealistiskt men vad spelar det för roll, resan är vad som räknas. Blev kollektivet verkligen så provocerat av någon som stack ut hakan lite ?

Internet är väl till för skadeglädje?
Det är självfallet värre att ha orealistiska mål än att vara en uppgiven och bitter internetcyklist. Som jag.

Att ha roligt åt högmod tycker jag är helt ok, att däremot gotta sig åt fall där man inte ens vet vad som ligger bakom är lite mer tveksamt tycker jag. Det kan ju vara allt från dödsfall i familjen och svår sjukdom till bristande motivation och att familjen har sagt ifrån, ingen vet ju faktiskt vad det rör sig om.

Atlas skrev:
> Trist, och trist att se att alla gottar sig åt
> nederlag. För de som vet vad som krävs var ju
> målet orealistiskt men vad spelar det för roll,
> resan är vad som räknas. Blev kollektivet
> verkligen så provocerat av någon som stack ut
> hakan lite ?

Gottar sig och gottar sig.. grejen är ju att han var allt annat än ödmjuk och realistisk. Då är det alltid skoj att raljera lite. Hade han varit ödmjuk och inte gått ut så hårt med något som är uppenbart omöjligt att uppnå hade tonen förmodligen varit annorlunda.

Ah, ännu en meta-debatt under uppsegling.

Jovisst, vi var många som "gottade oss" åt Thomas högmod. Det var helt enkelt för j-la roligt.

Men jag tycker inte att det är så mycket gottande nu när satsningen har fått ett abrupt slut (som vi inte vet vad det beror på), mest lite sorgsna kommentarer...? :-/

Orealistiska mål var det från början helt klart men värt ett försök tyckte jag iallafall.

Om inte som en måttstock på vad man kan uppnå med målmedveten träning?

T.ex jag som är ett fetto kanske skulle följa samma program som han och bli fit på nolltid med rätt målsättning och förutsättningar.

Men komma under 3h på cykelvasan - nej.

mytomspunnen skrev:
> castrello skrev:
> --------------------------------------------------
> > Jaha. Så om Gustaf har finare meriter än Pia
> > (but not by much) och hans teknik är bländande
> > så borde han ju ha vunnit. Väl?
>
> Gustav har ju inte direkt världens vassaste
> spurt... Hade det varit nio mil tempo hade han
> haft större chans att vinna.

Klungan mindes Gustavs deltagarskap på Lida Loop 2010 då han tog första backen i maxbelastning, fick lucka och tågade iväg från gruppen och vann solo ända in i mål. 65km.

Så med den erfarenheten med hans deltagande så var alla som iglar på honom. Han försökte visst rycka och öka under hela loppet men alla hjälptes ut att dra in honom hela tiden, så han körde typ ensam taktiskt mot 7 pers i en klunga. Han höll tempot uppe i klungan men fick ingenting för det i slutändan.

fredrikw skrev:
> Att ha roligt åt högmod tycker jag är helt ok,
> att däremot gotta sig åt fall där man inte ens
> vet vad som ligger bakom är lite mer tveksamt
> tycker jag. Det kan ju vara allt från dödsfall i
> familjen och svår sjukdom till bristande
> motivation och att familjen har sagt ifrån, ingen
> vet ju faktiskt vad det rör sig om.

Eller så blev han våldtagen av en get?

Tille skrev:
> Slutar man verkligen cykla av det?

Vissa kanske inte gillar getter lika mycket som vi andra? :)

Eller så tyckte han det verkar mer skoj med lvg så han satsar nu på sub7 runt Vättern

Senast ändrad:
Anledningen till att han ger upp kan ju vara banal, ovidkommande eller lögnartad. Men det kan väl också vara något allvarligt eller viktigt. (Jag har absolut ingen kunskap i detta...)

Tills vi vet anledningen (om det nu är vår sak att någonsin få reda på), tycker jag alla kan lägga ner sarkasmen och elaka kommentarer...

JT skrev:
> Lägg ner hela internet.

+1 och religon (och bilköer men det kanske är banalt)

Tillbaka
Topp