Yonna
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Crocko sa:Vilken bok det skulle kunna bli, Yonna och happyraften på äventyr i Monstergäddornas land.
Om du någonsin trampar runt i det nordvästra hörnet av hälsingeskogarna så kan jag ta med din på gäddsafari som botar PTGSD du kan till och med få låna min lilla fiske "haft" så kallad v-boat där man hänger ner benen och plaskar så man verkligen kan bli gäddmat :) Har inte lyckats få något av de riktiga monstren på kroken än men det verkar ju vara en konst du behärskar, den största hittills som kommit upp var på 11,5kg bara.
Chris
Gäddsafari som botar PTGSD?! Haha, förstås vill jag det göra! Kul, tack för inbjudan Chris! ?
Jag googlade v-boat men hittade ingen gäddmatbåt, vad är det för nåt? Kanske samma som en Bellyboat? Du får gärna posta en bild :)
Lisjön i Dalarna är ett riktigt gäddaparadis, har fått där några gånger mycket snabbt ett stort monster på kroken. Och mycket enkelt: jag paddlar och bakom båten hänger lina + krok i vattnet, det är bara att paddlingshastigheten måste vara så högt att fiskedraget inte sjunker till bottnen. That's all :)
Men om gäddan är stor (tror mer än 5kg) då får man inte slå honom på huvudet men får den släppas eftersom en gädda är en kannibal (han äter allt, inkl sina mindre syskon och barn) och på det sätt blir det inte för många gäddor. Vet inte om det gäller i helt Sverige, iaf är det så i några sjöar i Dalarna.