Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lägg in wc också!:)Röd är nya geometrin och svart är 2022
Visa bilaga 696696
Har du XL på båda eller är det L på WC?Nu råkar jag ju åka på både Epic 8/evo samt wc . Och man lurar sig på pappret lite . Då 2024/25 modellerna känns lite länge helt klart efter några rundor.
XL på båda.Har du XL på båda eller är det L på WC?
Okej! Spännande, några rykten om hur den blir? Merge mellan EVO och ”vanliga”?Yes juni/juli verkar va planen på att nya stumpjumper släpps.
Hoppas på leverans av min på fredag, men en Expert visserligen....Jag säger bara att det här är en sjuk maskin!!
Visa bilaga 704036
Nej det är dåligt med rykten ?Okej! Spännande, några rykten om hur den blir? Merge mellan EVO och ”vanliga”?
Verkligen läcker, går själv och väntar på leverans... Nyfiken fråga, ingick flaskställ och hållare till garmin ?Jag säger bara att det här är en sjuk maskin!!
Visa bilaga 704036
Det ser ut som det sitter något vid basen av ventilerna både fram och bak. Vad är det för något?Jag säger bara att det här är en sjuk maskin!!
Visa bilaga 704036
Det ser ut som det sitter något vid basen av ventilerna både fram och bak. Vad är det för något?
Ja allt ingår. Vore helt otroligt om det inte ingick…. ?Verkligen läcker, går själv och väntar på leverans... Nyfiken fråga, ingick flaskställ och hållare till garmin ?
Kanske otroligt men skulle inte bli förvånad när det gäller Specialized, till en Crux S-works ingår inte flaskställ tex...Ja allt ingår. Vore helt otroligt om det inte ingick…. ?
Fast på en cx har man inte flaskställ :)Kanske otroligt men skulle inte bli förvånad när det gäller Specialized, till en Crux S-works ingår inte flaskställ tex...
Jag hade en 2016 med en Reba gaffel, på den bytte jag insats till en SID och det gjorde susen. Med den upplevde jag att man fick en plattform även i fullt öppet läge som gjorde cykeln mer responsiv. Om det är möjligt på just din modell känner jag inte till. Men det kan vara värt att höra med din LBS.En helt annan sak... jag har en comp fact11 2018 och jag byter upp mig när saker går sönder alt. att jag tröttnar,, jag har inte råd att köpa ny hoj och är dessutom supernöjd med det jag har ..
Till frågan , jag har ingen brain i gaffeln och är ganska tung enligt mig ...
Vad finns att tillgå och kommer jag märka skillnad på tex SID ?
Redo för Cape Epic! ?Jag hade lite batteri-noja/räckviddsångest några veckor innan ja fick hojen, så jag beställde en sån här, men jag tror mer på att det är användbart om man kört en hel vecka (7h+) och sen ska ut på långpass som det kan vara behövligt. Än så länge har jag haft mycket kvar på batterierna trots flertalet långa pass innan. Visa bilaga 706355Visa bilaga 706356Visa bilaga 706357Visa bilaga 706358
Eller leta i Rockshoxs reservdelskatalogJag hade en 2016 med en Reba gaffel, på den bytte jag insats till en SID och det gjorde susen. Med den upplevde jag att man fick en plattform även i fullt öppet läge som gjorde cykeln mer responsiv. Om det är möjligt på just din modell känner jag inte till. Men det kan vara värt att höra med din LBS.
Jag hade en 2016 med en Reba gaffel, på den bytte jag insats till en SID och det gjorde susen. Med den upplevde jag att man fick en plattform även i fullt öppet läge som gjorde cykeln mer responsiv. Om det är möjligt på just din modell känner jag inte till. Men det kan vara värt att höra med din LBS.
Vikt ?Jag bytte Motion Control dämparen på min Reba till en Charger dämpare, en otroligt stor skillnad! Men då fanns nya SID inte. Nuförtiden skulle jag byta till en SID Select. DebonAir är mycket känsligare och 35 mm ben är mycket styvare. Dessutom är SID mycket snyggare.
Hur van brain-åkare är du ?Tjena! Vet ej var detta syns, men hoppas i tråden epic. Har köpt en epic expert 2020, framdämparen är bytt till en sid Ultimate SL Brain, jag är tredje ägaren. Inte körd mycket alls känns det som. Undrar med service på fram och bakdämpare, samt om det är liknande underhåll som på vanliga dämpare. Den bakre pyser lite emellan åt
Jag har precis köpt den, har varit ute på 5 pass. Det sista i helgen känner jag att det lossna lite mer. Sänkte trycket till 70 fram, sen har jag nästan det dubbla där bak. En fråga till det där med positiv och negativ luft, kan det göra att det pyser? Är det att rekommendera att göra mindre service på fram och bakdämpare? Tack på förhandHur van brain-åkare är du ?
Jag har precis köpt den, har varit ute på 5 pass. Det sista i helgen känner jag att det lossna lite mer. Sänkte trycket till 70 fram, sen har jag nästan det dubbla där bak. En fråga till det där med positiv och negativ luft, kan det göra att det pyser? Är det att rekommendera att göra mindre service på fram och bakdämpare? Tack på förhand
Samtidigt så kan man luras av brain...Tjena!
Pyser det så är det dags för stor service. Bara att ta med hojen in på närmsta butik som säljer Specialized så beställer dom ny bakdämpare och ny dämpare till gaffeln.
Alternativt någon fristående verkstad som servar Brain, så vitt jag vet är det bar Racing Bike Sweden i Hovmantorp som gör det. Han kan även bygga om bakdämparen så man inte har brain.
Hur menar du det är väl 100mm bak o framSamtidigt så kan man luras av brain...
Är det en epic så är det mellan 80-120 fram och 300 bak
Jag tyckte du skrev 70 fram å dubbelt bakHaha, ok