Sram Eagle eTap

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Sram Eagle eTap
Nu kommer det snart!

Nino Schurter har setts glida runt med prototyp eagle etap!
IMG_1107.JPG

Mer info (på italienska): https://www.mtbcult.it/tecnica/avvistato-prototipo-sram-eagle-etap-forse/

Nästa mtb får bli med trådlösa växlar känner jag...

Sram Eagle eTap
Cannondale jekyl 1000 sa:
Jag väntar på elstyrning och autobromsar så man slipper tänka på det besväret.
Passar ju jättebra ihop med den numera UCI-accepterade elmotorn (reglerna publiceras till 2019) och UECs "Formula E-Bike".
Kan man bara sen få en camelback för luft som man kan fylla med syrefattig bostadsluft så är lyckan total.

Sram Eagle eTap
Tycker den ser rätt bitig ut o rätt nära vad som skulle kunna vara produltionsexemplar

Bilagor

• 32BD1017-49C1-455F-8A18-3EA2000A96E0.jpeg
    32BD1017-49C1-455F-8A18-3EA2000A96E0.jpeg
    220.3 KB · Besök: 75
Sram Eagle eTap
Fast stark säljpunkt för Sram har väl ofta varit just vikten. Speciellt när man kollar red och Xx1 grupperna. Skillnaden mellan red och red Etap har jag för mig är ca 100gram och bakväxeln på bilden ser ut som en jäkla klump. Hade inte förvånat mig om den väger upp mot 500gram.

Sram Eagle eTap
Du menar att du tror den väger 150-200g mer än en mekanisk? Tvivlar jag starkt på.
Du får ju som sagt även räkna med att det elektroniska kapar vikt på att du inte har massa mekanik i reglaget, troligen blir det ju en helt annat reglage, inte ett som efterliknar deras mekaniska så som på racer (vilket ju även antyds i de patent de sökt/fått), sen ingen vajer eller hölje (som ofta är heldraget på mtb). Så de har kul ute vikt där som de kan lägga på växeln.

Etap på landsväg ä väll tyngre? Där har du ju dock ett batteri mer än vad det blir i detta fall.

O går man bara på vikt på växel o reglage så är ju shimano lättare idag. På mtb har väll inte sram slagit på stora trumman över att vara lättast? Har de ens gjort det på landsväg? På landsväg har det ju mer bara konstaterats att de ä bland de lättaste. Eller i alla fall varit, av de tre stora

Senast ändrad:
Sram Eagle eTap
Sixten Fors sa:
Bilden ovan är väl ett jobb i Photoshop?

Nej det där är från ninos hoj. Första inlägget visar ju samma bild.

Det har cirkulerat en bild tidigare som verkade vara fejk, i alla fall så till vida att det var en landsvägsväzel me annan cage.

Bilderna som det pudlars för, RÄTT stor skillnad:
71F683FE-0ED5-4BC6-A09C-CC66DF977F38.jpeg

78DF4DCC-AA52-4DAB-901F-C18913408162.jpeg

Senast ändrad:
Sram Eagle eTap
Sixten Fors sa:
Jensen sa:
Sixten Fors sa:

Nej det där är från ninos hoj.

Det har cirkulerat en bild tidigare som verkade vara fejk, i alla fall så till vida att det var en landsvägsväzel me annan cage.
Ninobilden är nog äkta, det var den röda cykeln ovan jag kommenterade. Den bilden nu borttagen.

Du menar att bilden legat i nått inlägg i denna tråd? Eller vilken menar du när du säger ”ovan”?

Senast ändrad:
Sram Eagle eTap
Jensen sa:
Sixten Fors sa:
Jensen sa:
Sixten Fors sa:

Ninobilden är nog äkta, det var den röda cykeln ovan jag kommenterade. Den bilden nu borttagen.

Du menar att bilden legat i nått inlägg i denna tråd? Eller vilken menar du när du säger ”ovan”?
williams lewis inlägg som nu är .
Var tidigare bild på bakvxl och reglage på den röda cykeln, samma som din senaste.

Sram Eagle eTap
Sixten Fors sa:
Jensen sa:
Sixten Fors sa:
Jensen sa:
Sixten Fors sa:

williams lewis inlägg som nu är .
Var tidigare bild på bakvxl och reglage på den röda cykeln, samma som din senaste.

Aha. Ja den bilden har det pudlats rätt rejält på.

Sram Eagle eTap
Lite mer bilder

Bilagor

• EB551046-F35F-498E-B4AF-70CDCEEBA471.jpeg
    EB551046-F35F-498E-B4AF-70CDCEEBA471.jpeg
    232.3 KB · Besök: 110
  • C5DB4F79-EFEA-4CA3-A0D3-721D8E8AF913.jpeg
    C5DB4F79-EFEA-4CA3-A0D3-721D8E8AF913.jpeg
    168 KB · Besök: 82
  • EC106C6D-E020-401E-B8F7-AEDE99BE27C9.jpeg
    EC106C6D-E020-401E-B8F7-AEDE99BE27C9.jpeg
    25.8 KB · Besök: 77
Sram Eagle eTap
Vad är det som sitter framför Garminen? Lampa? Kamera? Något som kommer synas på var och varannan höginkomsttagande gubbcyklists cykel de kommande åren?

Tillbaka
Topp