Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
viggen sa:jarp sa:Grönt stål
Riktigt vackert! Vi blir märkeskompisar till vår/sommaren. Tycker det ser ut som en Swoop, har jag fel?
Berätta gärna vad du tycker om single pivot och fjäder bak vad det lider och dela med dig av din geo :)
Snygg! Är mycket svag för chromeade ramar.Silanderjarl sa:Just nu byggs det stålhoj i Lerum
Vad i helsike?!?!C-dale sa:Snart är vi framme vid den här godingen:
Nu kan inget stoppa utvecklingen!
retro och space age i ett. Jag gillar!desmo sa:Jag korspostar hej vilt!
Min Soulcraft:
Palle Kuling sa:Fan vad fränt! gillar 29 plussare!
Mitt sommarprojekt! typ grusväg/ bikepacking/ på-tok-för-stökigt-för-att-köras-med-en-helstel-körning
2017 Salsa Fargo med 29:or och 27.5+
Stålram och cool-fibergaffel
Sram Rival broms/växlar och GX-vevar
27.5+ med WTB Scraper i45 och hope pro 4 nav
29:or och sommardäck. DT swiss spline hjul
En vinterbild bara för att!
EDIT: fick tydligen en ministroke och skrev fel fälg på 27.5+
C-dale sa:Snart är vi framme vid den här godingen:
Nu kan inget stoppa utvecklingen!
heffe sa:Snygg! Är mycket svag för chromeade ramar.Silanderjarl sa:Just nu byggs det stålhoj i Lerum
Inte fel det heller.Silanderjarl sa:Mercurylack kallar Cotic den, men ja, den ser lite åt det kromade ut. Fast mer som rått, borstat stål
heffe sa:Inte fel det heller.Silanderjarl sa:Mercurylack kallar Cotic den, men ja, den ser lite åt det kromade ut. Fast mer som rått, borstat stål
jarp sa:Haloj,
det är en murmur.
500 reach
65 styrvinkel..
76 sadelstolpe
en liten snabbrecension:
Flex: både här och där, lite väl mycket i baksvingen. pga det så nöter den bra i bakdämparen infästning..
Du kan glömma att få plats med ett par kolvevar, du måste hitta vevar med ordentligt q mått. Shimano funkar på håret.
Kul och skön jonne men i mina ögon fortfarande är på utvecklingsstadiet....i synnerhet med tanke på ovan.
Står här -> https://www.bikeforums.net/4625858-post3.htmlMayhem sa:Fint japanskt stål. Men hur fasen skall egentligen 3Rensho uttalas?!
ulffo sa:Stiligt :)
Hänger du också på någon av stålretro grupperna på fb?
Med vänlig hälsning
Ulf F
Finns det flera svenska?J2000E sa:ulffo sa:Stiligt :)
Hänger du också på någon av stålretro grupperna på fb?
Med vänlig hälsning
Ulf F
Tack!
Nej, som retrogubbe har jag givetvis stannat i utvecklingen. Idag åt jag exempelvis lunch utan att vare sig checka in eller fotografera maten...
Jag hänger på hemsidor. Tycker att jag är "med"... vilket få andra håller med om.?
J2000E sa:Med risk för att trampa någon på tårna - nej. Jag har trakasserat fixedgear rätt många år och de står nästan ut med mig. Åtminstone tolererar de mig - om jag inte är mitt sanna, flamboyanta vit-medelålders-utan-sotarmössa-man-jag.
Jag är på Bikeforums vintage & classic del och Classic Rendezvous "slutna" grupp.
När jag började med gamla tävlingscyklar fanns inte Internet. När det kom hamnade jag helt naturligt i utländska grupper för hobbyn och intresset för sådant här var nästan obefintligt i Sverige på den tiden.
EST sa:Lite info :)
Saxat introducing the Starling Cycles Murmur Factory Edition!
......
Sjukt imponerande bygge!Egress sa:Detta är min egenbyggda 29er. Columbus Zona-rör kapade och ihoplödda i mitt garage i en förort utanför Melbourne, Australien där jag bor. Förhoppningsvis kommer den få rulla på svenska stigar snart nog. Specifikt designad och byggd som helstel singlespeed. Kör XC-lopp med den lokala klubben, även 3- och 6-timmarslopp (solo) då andan faller på.
MatteXC sa:Grymt!!!
cal. sa:Sjukt snyggt bygge!
Finns det några byggbilder någonstans?
Vad har den för geometri? Ninergaffel?
Jonatan F sa:Kul att du också är här nu JE :) inte mycket liv i fixedgear.se längre.
Så länge du inte postar bilder på ditt hus brukar det ju gå bra ;)
teddo sa:Det blev en gul Nemo med Campa.
viggen sa:Stilig, får jag rulla bredvid den nått i sommar i Åre?
Liebeteddo sa:Det blev en gul Nemo med Campa.
Egress sa:Detta är min egenbyggda 29er. Columbus Zona-rör kapade och ihoplödda i mitt garage i en förort utanför Melbourne, Australien där jag bor. Förhoppningsvis kommer den få rulla på svenska stigar snart nog. Specifikt designad och byggd som helstel singlespeed. Kör XC-lopp med den lokala klubben, även 3- och 6-timmarslopp (solo) då andan faller på.
erik h sa:Oj vad fin! Och hemmabyggd!
Du valde ändå att bygga runt en ”dämparkorrigerad” gaffellängd även om du tänkt bara köra helstel? Jag passade ju på att komma ner några cm genom att köra 29er i 26”-gaffel på 425 mm. Fint med zero stack ihop med fet gaffel också! Gillar den kompakta klassiska geometrin. Alla rätt.