Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
igloo sa:Vinterns projekt är klara och väntar på vår
Passade på att lufta hela stålfamiljen
igloo sa:Vinterns projekt är klara och väntar på vår
Passade på att lufta hela stålfamiljen
igloo sa:Tack så mycket! Genesisen är "snikmodellen" 931. Den har varit en trogen följeslagare på ett flertal äventyr.
Stolpen på Giosen är en Campagnolo C-Record. Colnagon väntar på en Thomson.
Thomson Masterpiece väger från ca 160g.
Crocko sa:igloo sa:Tack så mycket! Genesisen är "snikmodellen" 931. Den har varit en trogen följeslagare på ett flertal äventyr.
Stolpen på Giosen är en Campagnolo C-Record. Colnagon väntar på en Thomson.
Thomson Masterpiece väger från ca 160g.
thomson stolpen ser intressant ut, hade siktet inställt p[ Nittos S65 som väger 215gr i 250 längd med klassiskt utseende.
Fina cyklar Genesis verkar ha trogna fans, jag valde dock ett annat fabrikat när jag byggde min tourer, en gradient från Mark Reilly som jag räknar med kunna skänka en hel del trevliga mil.
elme sa:Först turen på nya gravel bike:en (i 20gradig vår-värme:)
Är en Otso Waheela S, från folket bakom Wolftooth components.
Martinmat sa:Min lilla stålgris ? Ragley Piglet 2
Riktigt fin färgkombination. Jag tycker att moderna cyklar ofta får för mycket svart, men i detta fall är det jättelyckat.emilh sa:En Isen R3 disc byggde med Columbus XCR och en off-topic ISP av Ukrainsk kolfiber:
emilh sa:(1/8 OT):
Ny landsvägscykel för året. En Isen R3 disc byggde med Columbus XCR och en off-topic ISP av Ukrainsk kolfiber:
Premiärtur på en kylslagen runda igår eftermiddag. Gick som på räls och svarade riktigt fint. Återstår lite småfix med styrposition etc.
Snyggt! Vad väger den in på? Ersätter den Colnagon eller behåller du den också?emilh sa:Ny landsvägscykel för året. En Isen R3 disc byggde med Columbus XCR och en off-topic ISP av Ukrainsk kolfiber:
Ny landsvägscykel för året. En Isen R3 disc byggde med Columbus XCR och en off-topic ISP av Ukrainsk kolfiber:
Premiärtur på en kylslagen runda igår eftermiddag. Gick som på räls och svarade riktigt fint. Återstår lite småfix med styrposition etc.
Ny landsvägscykel för året.
Eddy sa:Finstål? Verkar vara relativt ovanlig. Hade gärna fått vara 1-2 cm större...
Finstål var mer en passning mot cyklarna både före och efter mitt inlägg! Min psykkell kostade typ ett gäng hundringar, angående storleken måste sadeln upp ett par centimeter och quillstammen är minst 2 cm kort.viggen sa:Eddy sa:Finstål? Verkar vara relativt ovanlig. Hade gärna fått vara 1-2 cm större...
Njae, finstål är väl att ta i. Lite finare än vanligt enkelreducerat 4130 men inget Columbus SL/SLX eller Reynolds 753/853/953 direkt.
Sen att den verkligen skulle vara 1-2cm större tycker jag personligen inte, om det inte är så att du är frankofil och är ute efter "the french fit".
scottparsley sa:emilh sa:(1/8 OT):
Fin! Min säger hej :)
NLC sa:scottparsley sa:emilh sa:(1/8 OT):
Fin! Min säger hej :)
Bästa backdropet dessutom !
molleben sa:Har piffat upp den här gamle fransmannen med en Dura Ace 7400 grupp och ett par Fulcrum racing zero. Har provat lite olika sadlar, inte helt överens med Brooks så jag letar efter nåt annat nu.
MacBear sa:@Robin123: Riktigt snyggt bygge! Vad är det för ram?
Lägger in en bild på Kona Steely:n som jag byggt åt mina döttrar i den här tråden också
Robin123 sa:MacBear sa:@Robin123: Riktigt snyggt bygge! Vad är det för ram?
Lägger in en bild på Kona Steely:n som jag byggt åt mina döttrar i den här tråden också
Den är hemmasnickrad, uppritad efter geometrin på en nukeproof scout som jag var sugen att köpa, men det blev att bygga istället, var länge sen jag jobbade nere på verkstadsgolvet så det var kul att svetsa o dona lite igen ? MAG svetsad av finaste bondstålet, 138kr har materialet kostat!
Fin kona! Funderar på att lacka min i något liknande den där färgen, matt mörkgrå eller grön, den är omålad än så länge!
Robin123 sa:MacBear sa:@Robin123: Riktigt snyggt bygge! Vad är det för ram?
Den är hemmasnickrad, uppritad efter geometrin på en nukeproof scout som jag var sugen att köpa, men det blev att bygga istället, var länge sen jag jobbade nere på verkstadsgolvet så det var kul att svetsa o dona lite igen ? MAG svetsad av finaste bondstålet, 138kr har materialet kostat!
Fin kona! Funderar på att lacka min i något liknande den där färgen, matt mörkgrå eller grön, den är omålad än så länge!
Robin123 sa:Precis byggt färdigt min stålhoj, saknas infästning för vajrar och flaskhållare! Geo är nukeproof scout isch! Det blev premiärtur idag, jäkligt kul med Hardtail! Tanken var att det här skulle bli en prototyp och sedan bygga en ny i finare material! Min Commencal har fått donera lite delar inför provåket!