Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Leffe sa:Nån som monterat en korg på sin Brompton eller sett nån annan göra det? Att man ska kunna fälla ihop den med korgen ser jag inte som nödvändigt
Lodet sa:Oh bruna däcksidor
Är det schwalbe däck Stefan_R?
Stefan_R sa:Hej Lodet
Ja det är Schwalbe Marathon Racer i en Limited Edition för detta Explore edition.
Mvh Stefan
jomper sa:Snygg!
Jag har en "väska" att dra över cykeln som alltid är med men använder den i praktiken aldrig. Och jag släpar med cykeln överallt typ i affärer, på restauranger osv. Möjligen att man vill ha det på om den är riktigt smutsig.
Leffe sa:Jag har en bromme utan infällbar pedal och det är svindåligt. Alltid ivägen när man bär cykeln, speciellt i bussen som har en trång korridor mellan sätena. Hur kan den paja knäna? Kör du så långa sträckor?
kais01 sa:ett välkänt problem. pedaler längre ut alltså högre q-faktor medför belastning på knäts insida (varus). samma problem uppstår på snowboards.
ytterligare värre blir det med hålfotsinlägg, om skon sitter fast i pedalen, och i det fallet om sulan är mjuk så den viks utåt.
lösningen är enkel; lägg en kil under yttre delen av främre fotbladet. har detta på ett flertal av mina spd-skor.
om man inte har spd kan man förstås bygga på ytterdelen av pedalen istället. finns förresten sådana pedaler att köpa, t ex wellgos avtagbara plattformspedaler:)
kais01 sa:kil på medialsidan har samma effekt som att öka avståndet mellan pedalerna, alltså ökad q-faktor:)
det gör belastninglinjen genom knät mer åt det hjulbenta hållet, tvingar ut knät från cykeln och ökar belastningen på knäts insida.
det finns folk som kör trippelklinga på brompton så kedjelinjen är inte ett stort problem. själv kör jag campa på en, okänd kolfibervev på en annan, schlumpf på en tredje, och på den en tioväxlad kassett. det går finfint.
om du vill ha lättare växlar kan du minska framklingan, men på en treväxlad brommie hellre öka storleken på bakdrevet och som bonus få mindre risk för nedisning vintertid.
du har mycket kul framför dig:-) ?
Stefan_R sa:Hej
Nu är jag äntligen med i klubben :-D
Blev en Explorer special edition. I grunden en M6L
Och direkt med IKEA hack.
NiklasL sa:kais01 sa:kil på medialsidan har samma effekt som att öka avståndet mellan pedalerna, alltså ökad q-faktor:)
det gör belastninglinjen genom knät mer åt det hjulbenta hållet, tvingar ut knät från cykeln och ökar belastningen på knäts insida.
det finns folk som kör trippelklinga på brompton så kedjelinjen är inte ett stort problem. själv kör jag campa på en, okänd kolfibervev på en annan, schlumpf på en tredje, och på den en tioväxlad kassett. det går finfint.
om du vill ha lättare växlar kan du minska framklingan, men på en treväxlad brommie hellre öka storleken på bakdrevet och som bonus få mindre risk för nedisning vintertid.
du har mycket kul framför dig:-) ?
Förstår hur du menar. Men jag tror inte att det är inuti smärtan uppstår hos mig utan utanför ledhålan, typ ledkapsel o sidoligament. Med större q-faktor vacklar knäet inåt mot hojen och så sträcks dessa strukturer. Men, efter att ha korrigerat fästpunkten på skon (för racern) inåt hände det som du beskriver med kil som höjer medialsidan. Nu funkar det att köra utan på racern :-)
Har byggt tre hojar och två par hjul och har redan mängdgooglat Bromptonmoddar… svårt låta bli! Det knepiga är väl ”The Fold” som sätter tajta gränser. Återkommer…
NiklasL sa:Stefan_R sa:Hej
Nu är jag äntligen med i klubben :-D
Blev en Explorer special edition. I grunden en M6L
Och direkt med IKEA hack.
Riktigt snygg!