mickescott
Aktiv medlem
Stora cykelskor
Behöver skor till spinning/mtb över storlek 48 någon som vet någon hökare som har?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tipsar om Northwave. Hade själv problem med för smala skor, och trodde aldrig att jag skulle kunna passa i annat än Lake. Köpte däremot dessa efter att ha använt deras size guide och mätt. Om denna modell är för smal, så finns det bredare också. Men dom har storlekar upp till 50.Bumpar den här tråden. Även om den är gammal så verkar det vara rätt rubrik.
Jag har ett par Shimano MTB-skor i strl. 47 som är för små för mina fötter. Jag tror att skorna är rätt breda baserat på andra cykelskor i strl. 47 som jag provat. Jag drar nog minst strl. 48 (wide) för att skorna ska vara tillräckligt bekväma för att cykla i normala förhållanden med. Kanske en strl. större om man ska köra vintercykling, eller långdistans så att fötterna sväller upp i värme mm.
Är det någon som har tips var man kan vända sig för att hitta sådana cykelskor så tar jag tacksamt emot dem. Tills vidare kör jag med standardpedaler och löpardojor, av bekvämlighetsskäl.