Stora cykelskor

Stora cykelskor
Bumpar den här tråden. Även om den är gammal så verkar det vara rätt rubrik.

Jag har ett par Shimano MTB-skor i strl. 47 som är för små för mina fötter. Jag tror att skorna är rätt breda baserat på andra cykelskor i strl. 47 som jag provat. Jag drar nog minst strl. 48 (wide) för att skorna ska vara tillräckligt bekväma för att cykla i normala förhållanden med. Kanske en strl. större om man ska köra vintercykling, eller långdistans så att fötterna sväller upp i värme mm.

Är det någon som har tips var man kan vända sig för att hitta sådana cykelskor så tar jag tacksamt emot dem. Tills vidare kör jag med standardpedaler och löpardojor, av bekvämlighetsskäl.

Stora cykelskor
Standardsvaren är Lake och Bont.

Båda har utförliga storleksguider för längd och bredd.

Stora cykelskor
Bumpar den här tråden. Även om den är gammal så verkar det vara rätt rubrik.

Jag har ett par Shimano MTB-skor i strl. 47 som är för små för mina fötter. Jag tror att skorna är rätt breda baserat på andra cykelskor i strl. 47 som jag provat. Jag drar nog minst strl. 48 (wide) för att skorna ska vara tillräckligt bekväma för att cykla i normala förhållanden med. Kanske en strl. större om man ska köra vintercykling, eller långdistans så att fötterna sväller upp i värme mm.

Är det någon som har tips var man kan vända sig för att hitta sådana cykelskor så tar jag tacksamt emot dem. Tills vidare kör jag med standardpedaler och löpardojor, av bekvämlighetsskäl.
Tipsar om Northwave. Hade själv problem med för smala skor, och trodde aldrig att jag skulle kunna passa i annat än Lake. Köpte däremot dessa efter att ha använt deras size guide och mätt. Om denna modell är för smal, så finns det bredare också. Men dom har storlekar upp till 50.

(Plus det finns hål för både SPD och SPD-SL, så du kan använda båda sorter med samma sko. Du behöver bara byta ut plattan i skon om du byter ”system”)

Edit: Ofta har XXL dessa i butik eller annan modell med samma passform ifall du vill prova först. Men funkar bra att köpa från Northwaves hemsida direkt då XXL inte brukar ha halvstorlekar i lager tex.

Stora cykelskor
Kan rekommendera Lake. Jag har strax under 300 långa och 120 breda fötter och är mycket nöjd med CX238 i storlek 47. Inga problem att få plats, och de har större storlekar än den jag har.

Har ett par S-works skor stl 48 som regnskor men de är mycket trängre. Funkar rätt bra i någon timme eller två (mer än så orkar jag inte med när det är blött).

Stora cykelskor

Har deras gravel skor (44 https://www.luck-bike.es/gb/mtb-cyc...29025.html#/9-talla-44/1031-colour-negro_mate) och storlek stämmer bra. Mina "dagliga" skor har också storlek 44.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp