[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Edit: BORTA ...

Poison Zyankali aluminiumram för 26" hjul bortskänkes. Sadelrör ca 53 cm och topprör ca 60 cm. Fästen för skivbroms och v-broms. Sliding dropouts för Rohloff-nav men jag har kört den som enväxlad. Finns i Bohus norr om Göteborg.

Senast ändrad:
kfn sa:
Poison Zyankali aluminiumram för 26" hjul bortskänkes. Sadelrör ca 53 cm och topprör ca 60 cm. Fästen för skivbroms och v-broms. Sliding dropouts för Rohloff-nav men jag har kört den som enväxlad. Finns i Bohus norr om Göteborg.

Orkar du skicka ramen? Betalar såklart frakt.

Konvalj sa:
kfn sa:

Orkar du skicka ramen? Betalar såklart frakt.

Helst vill jag bara ha den upphämtad men om ingen annan vill ha den så kan jag ju skicka den.

Skall man använda en 10år gammal fullfacehjälm? Den som vill det kan hämta en fox rampage i Uppsala. Stl M, använd ca 15 dagar. /Erik

Någon i sthlm som har ett 26" framhjul med qr liggande? skivbroms är det.

Senast ändrad:
Ett par 26" hjul för fälgbroms, med Schwalbe Marathon Plus 2.0 i gott skick. Bakhjulet saknar QR.

Bytskänkes. Hämtas i Enskede.

IMG_0979.jpg

/Johan

Att 26" fälgbromsade hjul är så hett! Hade behövt ett par i morse då jag funderade på om gammel-MTBn skulle kunnat dubbla som pendlare för dagen om det inte vore för att den hade 2.2" skogssulor pålagda...

Kan nog skaka fram 26" för fälgbroms, inga topphjul iofs...
Har även stål-mtb utan hjul som gärna byts mot tex lvg-däck

Jag är på jakt efter en skärm i Malmötrakten, den kommer bli en del i en modifierings-historia utan dess like så den behöver inte vara helt hel eller komplett med fästen osv. Helst bakskärm, men framskärm kan nog funka också om någon skulle ha en som ligger och skräpar.

Senast ändrad:
Hittade en påse blandade Shimano 8-delade komponenter i en påse på jobbet. Okänt skick, men tror att det iallafall fungerar. Någon som vill byta mot modernare LVG- eller CX-komponenter, eller kanske n godöl. Ett par XT-padaler eller motsvarande i gott skick är också intressant. Annars skänkes.

Bilagor

• shimano_8_speed.JPG
    shimano_8_speed.JPG
    195.1 KB · Besök: 42
Finns det någon vänlig själ som vill frälsa mig med ett gammalt 26" bakhjul med snabbfäste & 135-axel samt skiva? Eller tipsa om ett kanske? Byte kan genomföras om du är intresserad av ett par ännu äldre 26"hjul med coda nav som har suttit på en urgammal cannondale super-v 3000. (Fälgbroms)

Du kanske kan hojta till om du gör det? Jag håller på med ett budgettempobygge som fattas vevparti för 24mm axel, bromsar samt fram och bakväxel...

Vänligen Thomas

Stumpy sa:
Inga bromsar i den påsen iallafall. Tror inte jag har några hemma heller.

abarth sa:
Stumpy sa:
Du kanske kan hojta till om du gör det? Jag håller på med ett budgettempobygge som fattas vevparti för 24mm axel, bromsar samt fram och bakväxel...

Vänligen Thomas

Vevparti kan kanske finns. Tror dock det är ett kompakt Shimano, så då finns väl inga klingor som är lämpade för tempo.

Jag har ett par unkna Cannondale dual-pivot bromsar (utan klossar) som du skulle kunna få mot en symbolisk summa. I Uppsala men skickar gärna.

Stumpy sa:
abarth sa:
Stumpy sa:

Vänligen Thomas

Vevparti kan kanske finns. Tror dock det är ett kompakt Shimano, så då finns väl inga klingor som är lämpade för tempo.

Allt tas tacksamt emot! :)

abarth sa:
Stumpy sa:
abarth sa:
Stumpy sa:

Vänligen Thomas

Allt tas tacksamt emot! :)

Säg till om du, eller någon du känner, har vägarna för Stockholm. Passerar sällan Skara själv.

Redigerat: Jag har inte bott så länge i Stockholm att jag borde glömma sätta ut det. Men grejerna finns i Älvsjö, Stockholm.

Hallå!

Jag tänkte se om jag kan byta till mig lite delar till min Kona Cindercone: https://happyride.se/forum/read.php/1/2631920/3103811#msg-3103811
Förutom det som syns på bilden så har jag ett par hjul som tar kasett.
Så det är en drivlina+växlar som saknas. Jag har funderat på allt från 1x10 med moderna trigger till 3x7 med thumbies. Så jag är öppen för förslag! Helst 170mm vevar. Sitter fyrkanstlager i ramen som jag kan tänka mig fortsätta använda. Men är öppen för alla förslag och ideér!

Nedan finns en lista på prylar som ligger hemma. Tar gärna foton om det önskas. Kan även byta mot öl/vin/kontanter etc.

- GT Outpost. https://happyride.se/forum/read.php/1/2631920/2946496#msg-2946496
Den är i bättre skick nu. Kolla runt lite i tråden så ser ni lite vad jag gjort och hur jag har funderat.

** Pax ** - Pakethållare fram, aluminium. Den syns i tråden ovan. Jag har även provmonterat den på 28" och det fungerar bra. ** Pax **

- Pump Topeak. Jag tror det är https://www.topeak.com/global/en/products/mini-pumps/248-mini-morph- Jag måste bara hitta den för att dubbelkolla. Fästet för ramen finns också kvar någonstans.

- Liten ramväska Btwin https://www.decathlon.se/ramvaska-300-id_8354453.html

- Styrhållare för iPhone 5 (obs, länk visar iPhone 4): https://www.kjell.com/se/sortiment/...re/linocell-iphone-4-hallare-for-cykel-p92226

- Gula Shimano SPD-SL-klossar

- Helt nya klingor från ett SLX-vevparti: 38/24

- "Pinnar" för grepp, nya till Shimano Saint-pedaler

- Bontrager Styrstam, 90mm, +-7 grader för smalt/tunt styre.

- FSA OS150 Styrstam, 100mm, +-6 grader för 31,8mm.

- Jag borde ha en vit Deda-styrstam med liknande mått som FSA, kanske 90mm.

- Sadel Selle Italia Filante, svart

- Schwalbe Marathon 700x28 tror jag. Kan dubbelkolla. Begagnade men bra.

- Trista/gamla däck till 26". Kan kolla om intresse finns.

- Fyrkantslager med ENG gänga. Vevlager. Campa. Nytt. Kan kolla måtten. BB6-VL1G 111mm.

Sedan ska det som inte är paxat i följande länk fortfarande finnas här hemma: https://happyride.se/forum/read.php/1/1180059/2942492#msg-2942492

Senast ändrad:
Gärna kompletta fram och bak med fräscha pads, kompletta med olja i slangarna.

Har lite diverse att byta med, bla ny sram singelklinga 32t, 3x8 drivlina mm

Hej
Om du vill sälja bromsarna istället för att byta mot något så kanske jag är intresserad.
/Niklas

Tillbaka
Topp