Styrketräning
Dr_Rydell sa:Har jag sagt att en hexbar är bättre än en vanlig skivstång? Snäpp upp nivån på diskussionen nu om du ska posta mer, du framställer dig inte som den skarpaste kniven i lådan som du håller på nu.Konkret sa:Dr_Rydell sa:Låga greppet. Så hur tar du dig ur detta nu då?
Ser bra ut. Men vill man att det skall ta mer på framsidan bör man gå ner ytterligare längre ner.
Det är det jag ifrågasätter. Att hexstången skulle vara bättre än skivstången. Det är väl inte jättekonstigt att det blir annorlunda när greppet är annorlunda men lyfter du med rätt teknik så får du ett lika bra lyft på en riktig skivstång som du kan använda till iaf 40 övningar till. Hur många gör man i hexstången?
Men är du kär i hexstången så kör på, men att rekommendera den som en bättre stång är felaktigt.
Jag har sagt att min uppfattning av vad jag sett genom åren och själv upplever så är marklyft med en hexagonal bar säkrare för ryggen samt tar mer på benen. Vetenskapen säger också att den tar mer på framsida lår och mindre på ryggen jmf vanlig mark (som tar mer på baksida lår och rygg). Perfekt för en cyklist enligt mig. Sen att du inte tror på vetenskapen, ja jag får hänvisa till andra meningen i stycket 1 gällande det.
Jaja!
Edit. Alltid lika härligt när du själv inte läser och kommenterar hela mitt inlägg utan istället kallar mig för " inte den skarpaste kniven i lådan "
Härligt!
Happyride, Sveriges trevligaste cykelforum!
Senast ändrad: