sub8 på vättern?

• Trådstartare Trådstartare poven
  • Start datum Start datum
P

poven

Guest
sub8 på vättern?
Vill köra vättern i sommar, men bara om det går fortare än 8 timmar. Hur kommer man med i en sådan grupp? Det kanske bara är att anmäla sig och hänga på när en klunga passerar eller?

sub8 på vättern?
Dom snabbaste startade i år 04:14, så du bör starta där någonstans om du skall ha en sluttid under 8h.
Man kan byta starttid i Motala mot en kostnad.

//Fredrik

sub8 på vättern?
var det inte Gimondi(italienskt proffs med lagkamrater) som körde på sex timmar
så varför inte ta i så du spricker och kör på fem timmar

sub8 på vättern?
Perry skrev:
> var det inte Gimondi(italienskt proffs med lagkamrater) som körde på sex timmar
> så varför inte ta i så du spricker och kör på fem timmar

Hittade detta på vättern rundans hemsida.
--------
En av världens främsta cykelproffs Francesco Moser med sina hjälpryttare Renato Marcetto och Claudio Betolotto hade som mål att slå Gösta Fåglums rekord på 6 timmar och 42 minuter. Trion startade redan kl. 19 från torget. Efter en fantastisk jakt och växeldragning samt en hel del pace nådde Francesco Motala på otroliga 6,23.
--------

Hade för mig att jag läst det någonstans.
Tror även att Bernt Johansson har skrivit en histora om detta också i "cykel-tidningen" eller
vad den heter. Moser hade underskattat banans längd och kom bara upp för ett reklam jobb
åt hans sponsor i Motala (Luxor eller nåt). Han hade tydligen trott att det rört sig om ett 3-timmars lopp.

Hälsningar "En som nöjer sig med att köra sub9 gruppen".
/Pilen

Senast redigerad av en moderator:
sub8 på vättern?
jaha det kanske är för sent i år då. Den omtalade 4:14 gruppen, cyklar de fort eller? 6:23 var imponerande det blir ju drygt 47 km/h i snitt! 40km/h borde vara enkelt om man är en grupp som sammarbetar.

sub8 på vättern?
Det är inte försent för anmälan.
40km/h i snitt, då åker du runt på 7:30, 17 minuter snabbare än årets "vinnare"!!!
Lycka till!

//Fredrik

sub8 på vättern?
6:41:45 cyklade ett team på 2005, visserligen utanför loppet. Så 40km/h är realistiskt om man är en stark grupp på 8-10 pers som sammarbetar. Det borde ge en sluttid på 7:45-8:00 inklusive "nödvändiga" pauser.

sub8 på vättern?
Jag mötte Lassie:

en fd granne kan det där med att trampa och har de två senaste åren startat i 4:14-gruppen.
De tre senaste åren har han haft totaltider på mellan 7:50-8:00.

När jag frågade honom var han hade stannat på årets runda blev svaret "Motala". Det tog ett tag innan jag insåg vad det innebar.

På frågan hur han gjorde med vätska blev svaret att tre flaskor räckte. Faktum var att han gav bort en flaska till en dansk...

Men så var årets runda ganska blöt också. Imponerande!

Själv har jag som mål att någon gång kapa ytterligare 35 minuter från mitt personbästa och komma under 9h.

/Mikael

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp