Testa nya forumet på Happyride

Att det krävs ett antal klick för att komma ner till det riktiga forumet, dvs utan mopeddelen, känns ju sådär smidigt.

Att hamburgermenyn är på olika sidor på sajten och forumet känns också som en given framtida fix.

Och skulle vi verkligen facebookifiera sidan med gilla? Trenden i övrigt är ju att den funktionen blir mindre synlig. Instagram t ex.

Att det krävs ett antal klick för att komma ner till det riktiga forumet, dvs utan mopeddelen, känns ju sådär smidigt.

Att hamburgermenyn är på olika sidor på sajten och forumet känns också som en given framtida fix.

Och skulle vi verkligen facebookifiera sidan med gilla? Trenden i övrigt är ju att den funktionen blir mindre synlig. Instagram t ex.
Att inte se gamla inlägg man redan sett utan att klicka sig ner en nivå till känns inte heller så smidigt. Kan inte den nivån ner vara default?

Bilagor

• Forum_1.jpg
    Forum_1.jpg
    140.9 KB · Besök: 264
  • Forum_2.jpg
    Forum_2.jpg
    146.1 KB · Besök: 234
Senast ändrad:
Att inte se gamla inlägg man redan sett utan att klicka sig ner en nivå till känns inte heller så smidigt. Kan inte den nivån ner vara default?
Jag håller med, tyvärr inte utvecklarna är forumet. Hoppas de ändrar det eller jag hittar någon fix för det.

Tills dess:
Skärmavbild 2020-01-20 kl. 12.12.12.png

Kryssa ur "Olästa tråda" och kryssa i "Spara som standard" och sen "Filtrera" för att spara.

När man sitter på mobilen så syns inte knapparna med sidor så det går bara att öppna förstasidan. Går det fixa eller blir det för trångt och rörigt. Har för mig man kunde göra det i gamla forumet.

Angående det här med att forumen blandas som default och att man kan välja att ignorera. Jag misstänker att det riskerar att skapa en viss förvirring och fragmentering. Tidigare var det uppenbart att det var två olika forum. Inte längre. Men det kanske bara är ett problem för oss gamla gnällspikar som bara är intresserade av cyklar ;-)
Blir vi för många så kan det dock bli lite udda tänker jag när andra inte ens ser att det är uppdelat.

Den där "inläggslista" som fanns vid varje inlägg, kommer den tillbaks? Inte hela världen att gå längst ner eller upp för att komma tillbaka till inläggslistan men jag gillade den funktionen.

En reflektion till är att klistrade trådar bara verkar funka när man klickar ner i respektive forum, inte i den första vyn.
Och klickar man sig ur en tråd men knappen forum är man inte där man var i forumet utan i översikten igen.

Jag vet inte vad jag tycker om att man inte kommer ut i forumet igen när man postat heller.

Och så hoppar hela skärmen på mobilen när någon annan postar ett inlägg medan jag skriver. Senaste Chrome på android. Notisen tar plats istället för att lägga sig ovanpå.

Första intrycket är att "nya inlägg"-sidan är oerhört gles och visar typ 1/2 av innehållet på samma skärm som innan, vilket jag tycker är tråkigt. Jag vet att browsern har en zoom-funktion men det var ju så perfekt innan :)

Länken tillbaka till Forumet från ett inlägg, under varje inlägg (hette tidigare Inläggslista) tar mig tillbaka till huvudforumet även om jag var i ett annat forum. Tillbaka till trådens parent forum vore nog önskat beteende, iaf för mig.

Om man söker efter en användares inlägg kommer inte alla upp, kanske beror på att databasen inte är fullt migrerad än.
Det här att man kan radera sina inlägg är ju helt horribelt. Gör om, gör rätt. ;)

Om klickar på svara och sen ångrar sig hur gör man då för att ta bort det? Går man ur tråden och sen tillbaka så står det kvar.

Fungerar integritets-inställningarna? Inställningen säger att mitt onlie-status ej skall visas, men själv ser jag online ikonen i forumet för min användare. Vad ser andra?

Jag försökte bifoga en bild men då kom ett felmeddelande där sajten påstod att bilden var 'tom' - alltså det var kanske inte den djupaste bild men tom var att ta i!

Tillbaka
Topp