Testa nya forumet på Happyride

Känns som att det inom mina röda rutor hade kunnat tryckas ihop i ovan rad resp under en liten minimeny längst till höger och ökat läsbarheten enormt.

Bilagor

• Screenshot_20200120-133945_Chrome.jpg
    Screenshot_20200120-133945_Chrome.jpg
    108.6 KB · Besök: 140
Jag saknar fortfarande en ”gå till sista inlägg på denna sida”-knapp, i likhet med gå-upp knappen längst ner på sidan.
Behändig när man följer en tråd bakåt.
Ja, jag vet att man kan scrolla. Det kan man göra även uppåt.

Jag saknar fortfarande en ”gå till sista inlägg på denna sida”-knapp, i likhet med gå-upp knappen längst ner på sidan.
Behändig när man följer en tråd bakåt.
Ja, jag vet att man kan scrolla. Det kan man göra även uppåt.
Om du klickar på datumet i trådöversikten så kommer du till det senaste inlägget. Inne i tråden finns numera även en "Gå till nytt" länk längst upp i tråden.

Jag skulle gärna ha en funktion där man kan söka på trådar oavsett hur gamla de är, till exempel vill jag söka Basso och se vilka som haft sådana byggtrådar under åren

Jag skulle gärna ha en funktion där man kan söka på trådar oavsett hur gamla de är, till exempel vill jag söka Basso och se vilka som haft sådana byggtrådar under åren
Sökfunktion ska ta med alla trådar om du inte lägger in en begränsning. Vet du om någon tråd som borde dyka upp i resultatet som inte gör det?

Om du klickar på datumet i trådöversikten så kommer du till det senaste inlägget. Inne i tråden finns numera även en "Gå till nytt" länk längst upp i tråden.

Men det är inte det jag vill göra utan om jag går tillbaka till sidan innan sista eller nyaste sida vill jag kunna gå direkt till sista inlägget på den visade sidan. Samma funktion som gå-upp knappen fast tvärtom.

Sökfunktion ska ta med alla trådar om du inte lägger in en begränsning. Vet du om någon tråd som borde dyka upp i resultatet som inte gör det?
Jaha, mitt fel, det fungerade bra! Jag tryckte i nyare än funktionen som inte ville gå längre tillbaka än 2017, men nu när jag inte rörde den gick det mycket bra. Super!

När vi ändå är inne på förbättringar, kan man få en funktion som rättar till ens särskrivningar också? :D
Det hade jag behövt..

Jag vill inte ha poäng, trofeer, likes os, usch vad hemskt. Och vi vet ju vem är the best Happyiter, det är vi alla tillsammans för VI är ju Happy. Men om jag ändå får poäng vill jag gärna ge dem till en annan, hur gör jag detta?
Tycker också att fatbikers får varje månad extra fatbonuspoäng, de har ju det inte lätt såsom skinnywheelcyklister-som-bara-kör-när-solen-skiner.

Och var finns dontlike-knappen?

En sak till - när jag googlar fram en tråd och klickar så fastnar den på "This page isn't redirecting properly" ...

Visst fick trådens titel plats någonstans i inläggen tidigare? Så man vet var man är om man klickar på nåt sen lägger ifrån sig telefonen en stund

Går det att få bort den mörka linjen mellan inläggen i en tråd? Den gör det mest svårt att se när tråden tar slut.

Sen hade det varit trevligt att kunna komma till sista inlägget i en tråd där det inte finns nya inlägg direkt från inläggslistan.

Edit: insåg att det senare går genom att klicka på datumet för inlägget.

En annan grej är att det borde bra att komma till det riktiga happy och inte den samlade varianten med allt när man trycker på forum. Klistrade trådar syns inte i samlingsvyn.

Går det att blockera PM i den nya Happy, såsom man kan göra med whatsapp, telnr, mejl etc? Skulle vara skönt om man får t.ex en jävla stalker eller en annan sjuk idiot. Då slipper vi också be moderaterna om hjälp.
Ja det går. Du klickar på Ignorera på medlemmen du vill blockera. Då kommer du inte se inlägg och personen kommer inte kunna skicka pm till dig. Om ni har en befintlig PM konversation kan du välja att lämna den och ignorera nya svar.

Hoppas också att det kommer en 'spara-inlägg' knapp, alltså att man kan spara inlägg innan man postar (såsom på många andra forum/mail/blog etc kan). Jag har t.ex ofta skitdåligt nätverk när jag är på cykelresa, ofta försvinner inlägget och bilder innan jag hann skicka och det är ju jättefrustrerande. Kostar mycket tid, batteri, humör, energi (framförallt mitt i vintern när jag fryser ihjäl i tältet) och ofta har jag därför ingen lust att kolla/posta på Happy.
Inbyggt är en funktion som gör att inlägg som skrivs sparas hela tiden. Tror det sparas i 48 timmar så jag hoppas det ska fungera bra för dig!

Senast ändrad:
Vad innebär det att jag har fyra följare? Får dom alla min inlägg direkt i PM-lådan eller nåt.
I det gamla forumet kallades det kompisar tror jag och de är kopierade därifrån.
Nu innebär det att de som följer dig kan se när du skriver inlägg här:
Och så kan de få en notis när du lägger ut en annons under Köp & Sälj.

Jo en sak som kanske inte hör hit men en bra grej vore om alla medlemmar kunde ange sin ort i medlemsregistret. Dels för att ge mer relevanta svar på inlägg dels för att underlätta i köp o sälj.
Inte alltid självklart att alla bor i Stockholm...

Jo en sak som kanske inte hör hit men en bra grej vore om alla medlemmar kunde ange sin ort i medlemsregistret. Dels för att ge mer relevanta svar på inlägg dels för att underlätta i köp o sälj.
Inte alltid självklart att alla bor i Stockholm...
Jag trodde att det var en underförstådd sanning, om ingen ort skrivs ut är det självklart Estocolmo som gäller. ?
En annan idé:
Eftersom det går att dölja avatarer mm, går det göra så att man kan dölja forumdelar? På det sättet skulle jag och många andra kunna slippa elcykelforumet?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp