Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Testa nya forumet på Happyride
När PM skickas går det att se om mottagaren har läst det? Det fanns i förra versionen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När PM skickas går det att se om mottagaren har läst det? Det fanns i förra versionen.
Eftersom det dyker upp en symbol med en trasig bild verkar den ändå fatta att det borde vara en. Vet inte om det timar ut eller nåt.Ska testa och göra en ändring som kanske kan hjälpa med de trasiga bilderna. Skumt att webbläsaren får för sig att bilderna inte finns där, när de gör det.
Du minns helt rätt. Den funktionen kunde inte enkelt kopieras över. Men längre fram är det möjligt att den kommer tillbaka.Minns jag fel, eller gick det tidigare att välja att t. ex. enbart visa annonser från Göteborg i listen till höger? Hittar det inte i inställningarna nu dock.
Ställde frågan för någon månad sedan i en annan tråd och har ännu inte fått ett adekvat svar:Funderar lite kring rubriceringen "Aktiv medlem" och "Ny medlem" och då ffa det senare. Det verkar mer vara en uppdelning aktiv/mindre aktiv. Blir lite konstigt att någon som registrerade sig för 10+ år sen står som "Ny medlem".
Vi internetcyklar mest.
Så om jag helt skulle sluta skriva i ett år står där fortf "aktiv medlem"?Rubriken under användarnamnet baseras på antalet inlägg.
bigmollo ligger på 41k+ enligt topplistan:Med nuvarande takt skulle jag i så fall bli radioaktiv 2030.
Vem är närmast att nå dit?
Troligen inte. Tobbe Arnesson har gjort 33650 inlägg, men senaste för snart två år sedan. Han står som ny medlem.Så om jag helt skulle sluta skriva i ett år står där fortf "aktiv medlem"?
Ah, den listan hade jag helt missat att den fanns. Tack!bigmollo ligger på 41k+ enligt topplistan:
Nu har vi bytt protokoll för alla sidor (till http/2) vilket bör resultera i lite snabbare sidor och kanske även att problemet med bilder som inte laddas in i webbläsaren löser sig?Vet inte om detta varit uppe, men jag har ofta problem med bilder i forumet. Det verkar främst vara trådar med många bilder där bara några stycken laddas. Resten får "trasig fil"-ikon, men laddar man om sidan så funkar allihop.
Tyvärr såg jag problemet nu igen, i dagens bild-tråden. Jag kan inte provocera fram det utan det verkar komma slumpmässigt en bit ner på vissa sidor, ibland. Webläsaren laddar alltså merparten av alla bilder utom några stycken. Laddar man om sidan så finns allihop. Skitskumt.Nu har vi bytt protokoll för alla sidor (till http/2) vilket bör resultera i lite snabbare sidor och kanske även att problemet med bilder som inte laddas in i webbläsaren löser sig?
Har inte riktigt tålamod att gå genom alla föregående niohundrafemtioelva inlägg så det kan ha varit uppe förr, men
Ofta om jag vill titta på inlägg med miniatyrbilder fungerar det inte alls att ta upp bilden i fullskärm då det blir så här
Visa bilaga 412015
-där man skulle beundrat en BAAW.
däremot brukar fullbild fungerar med bravyr.
//
Plusettar den här. Jag har rapporterat den tidigare i tråden dock. Den kvarstår efter http/2-uppgraderingen.
Jag är ju inte utvecklare här, men om ni anger plattform (Windows, MacOS, IOS, Android, osv) samt browser (Chrome, Safari, Firefox osv) så blir det förmodligen enklare för happyride att felsöka.
Jag har inte sett de här problemen på Windows 10/Firefox.
Fast google sökningen går automatiskt in då oavsett väl?Vet inte heller om det här har varit uppe i tråden innan, men problemet är iallafall inte löst:
Det går inte att söka på ord som är tre bokstäver långa eller kortare, det gör sökfunktionen praktiskt taget värdelös!
Inte för mig...Fast google sökningen går automatiskt in då oavsett väl?
Samma här. Ingen blocker. Android, chrome. Oftast bara en tom ruta.Förövrigt så har jag ingen annonsblocker, men ser ganska sällan annonser.
Idag har vi justerat lite mera inställningar för att få bukt med detta. Så hojta gärna till om problemet kvarstår.Tyvärr såg jag problemet nu igen, i dagens bild-tråden. Jag kan inte provocera fram det utan det verkar komma slumpmässigt en bit ner på vissa sidor, ibland. Webläsaren laddar alltså merparten av alla bilder utom några stycken. Laddar man om sidan så finns allihop. Skitskumt.
Jag kör Mac med Chrome om det har nån betydelse.