Testa nya forumet på Happyride

När PM skickas går det att se om mottagaren har läst det? Det fanns i förra versionen.
Samt

Vet inte om detta varit uppe, men jag har ofta problem med bilder i forumet. Det verkar främst vara trådar med många bilder där bara några stycken laddas. Resten får "trasig fil"-ikon, men laddar man om sidan så funkar allihop.

Ska testa och göra en ändring som kanske kan hjälpa med de trasiga bilderna. Skumt att webbläsaren får för sig att bilderna inte finns där, när de gör det.

Ska testa och göra en ändring som kanske kan hjälpa med de trasiga bilderna. Skumt att webbläsaren får för sig att bilderna inte finns där, när de gör det.
Eftersom det dyker upp en symbol med en trasig bild verkar den ändå fatta att det borde vara en. Vet inte om det timar ut eller nåt.

Chrome på android, både wifi och 4G.

Minns jag fel, eller gick det tidigare att välja att t. ex. enbart visa annonser från Göteborg i listen till höger? Hittar det inte i inställningarna nu dock.

1587057230223.png

Jag saknar fortfarande kalendern ute i högerkanten när jag är i forumet, går jag in i köp och sälj så kommer den fram.

tillägg: den finns i listan med alla trådar, men inte när man är i en tråd och läser

Funderar lite kring rubriceringen "Aktiv medlem" och "Ny medlem" och då ffa det senare. Det verkar mer vara en uppdelning aktiv/mindre aktiv. Blir lite konstigt att någon som registrerade sig för 10+ år sen står som "Ny medlem".

Funderar lite kring rubriceringen "Aktiv medlem" och "Ny medlem" och då ffa det senare. Det verkar mer vara en uppdelning aktiv/mindre aktiv. Blir lite konstigt att någon som registrerade sig för 10+ år sen står som "Ny medlem".
Ställde frågan för någon månad sedan i en annan tråd och har ännu inte fått ett adekvat svar:

2020-02-11

Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

WSMC sa:

Vad är det för skillnad på Aktiv medlem och Medlem som står under respektive nick?
Vi internetcyklar mest.

Konstaterar att om man vill sluta bevaka ett ämne får man en kontrollbox. Om man däremot skall ignorera en tråd finns ingen kontrollbox. Kanske borde var check på båda, eller tvärt om. Så här känns bara konstigt.

Går det att ändra rubriceringen och reglerna för den?

Jag skulle kunna tänka mig:
1) Om man varit medlem mindrevärde t.ex. x månader så står man som Ny medlem.
2) Annars, om man under senaste x månader postat minst y inlägg står man som Aktiv medlem.
3) Annars, om man inte postat alls under de senaste x månaderna står man som Inaktiv medlem.
4) Annars står man som Mindre aktiv medlem/Lågaktiv medlem.

Det finns absolut fall där det inte blir klockrent heller men jag tycker det borde ge en lite bättre beskrivning än nuvarande rubriker.

Sen vet jag inte alls hur uppdatering/beräkning av rubrik sker och om denna regel skulle vara tekniskt rimlig att införa. En variant vore att räkna om status under nätter vid månadsskiften och att användare behåller sin status under hela kommande månaden.

Jag skulle nog valt x någonstans mellan 3 och 6 och satt y svarande mot åtminstone 1 inlägg/dag.

Så om jag helt skulle sluta skriva i ett år står där fortf "aktiv medlem"?
Troligen inte. Tobbe Arnesson har gjort 33650 inlägg, men senaste för snart två år sedan. Han står som ny medlem.
Om det inte var så att alla blev nya medlemmar i samband ändringen till med nya fotumet

Senast ändrad:
Vet inte om detta varit uppe, men jag har ofta problem med bilder i forumet. Det verkar främst vara trådar med många bilder där bara några stycken laddas. Resten får "trasig fil"-ikon, men laddar man om sidan så funkar allihop.
Nu har vi bytt protokoll för alla sidor (till http/2) vilket bör resultera i lite snabbare sidor och kanske även att problemet med bilder som inte laddas in i webbläsaren löser sig?

Nu har vi bytt protokoll för alla sidor (till http/2) vilket bör resultera i lite snabbare sidor och kanske även att problemet med bilder som inte laddas in i webbläsaren löser sig?
Tyvärr såg jag problemet nu igen, i dagens bild-tråden. Jag kan inte provocera fram det utan det verkar komma slumpmässigt en bit ner på vissa sidor, ibland. Webläsaren laddar alltså merparten av alla bilder utom några stycken. Laddar man om sidan så finns allihop. Skitskumt.

Jag kör Mac med Chrome om det har nån betydelse.

Kan skriva det här med:
På regelssidan finns hänvisningen: Är du tveksam för var gränsen går så kolla med någon av moderatorerna nedan. Det finns dock ingen listning av moderatorerna på regelsidan.
Även https://happyride.se/info/ som länkar till sidan hänvisar till regler & moderatorer.

Har inte riktigt tålamod att gå genom alla föregående niohundrafemtioelva inlägg så det kan ha varit uppe förr, men
Ofta om jag vill titta på inlägg med miniatyrbilder fungerar det inte alls att ta upp bilden i fullskärm då det blir så här
F89981C9-CD67-484A-993F-B9317A1C75FB.png

-där man skulle beundrat en BAAW.

däremot brukar fullbild fungerar med bravyr.
//

Har inte riktigt tålamod att gå genom alla föregående niohundrafemtioelva inlägg så det kan ha varit uppe förr, men
Ofta om jag vill titta på inlägg med miniatyrbilder fungerar det inte alls att ta upp bilden i fullskärm då det blir så här
Visa bilaga 412015
-där man skulle beundrat en BAAW.

däremot brukar fullbild fungerar med bravyr.
//

Plusettar den här. Jag har rapporterat den tidigare i tråden dock. Den kvarstår efter http/2-uppgraderingen.

Plusettar den här. Jag har rapporterat den tidigare i tråden dock. Den kvarstår efter http/2-uppgraderingen.

Jag är ju inte utvecklare här, men om ni anger plattform (Windows, MacOS, IOS, Android, osv) samt browser (Chrome, Safari, Firefox osv) så blir det förmodligen enklare för happyride att felsöka.

Jag har inte sett de här problemen på Windows 10/Firefox.

Har har bara sett det i Chrome - på Android 10, Windows 10 och OS X som jag inte minns versionen av. Chromeversion är svårt att veta eftersom den löpande uppdaterar sig själv, men normalt sett senaste. Länge sen jag såg det dock!

Jag är ju inte utvecklare här, men om ni anger plattform (Windows, MacOS, IOS, Android, osv) samt browser (Chrome, Safari, Firefox osv) så blir det förmodligen enklare för happyride att felsöka.

Jag har inte sett de här problemen på Windows 10/Firefox.

Ej heller jag är utvecklare här, vilket är anledningen till att jag angav miljö vid första buggrapporten. https://happyride.se/forum/threads/testa-nya-forumet-pa-happyride.3674467/post-3705443

Mitt i-landsproblem of the day är att min banner i signaturen inte uppdaterar sig. I singatureditorn är det rätt bild med uppdaterade värden, men i forumet så verkar det plockas någon gammal bild från cachen? Kan det stängas av tro?

Vet inte heller om det här har varit uppe i tråden innan, men problemet är iallafall inte löst:
Det går inte att söka på ord som är tre bokstäver långa eller kortare, det gör sökfunktionen praktiskt taget värdelös!

Tyvärr såg jag problemet nu igen, i dagens bild-tråden. Jag kan inte provocera fram det utan det verkar komma slumpmässigt en bit ner på vissa sidor, ibland. Webläsaren laddar alltså merparten av alla bilder utom några stycken. Laddar man om sidan så finns allihop. Skitskumt.

Jag kör Mac med Chrome om det har nån betydelse.
Idag har vi justerat lite mera inställningar för att få bukt med detta. Så hojta gärna till om problemet kvarstår.

En väldigt osignifikant liten önskan från en som mest läser forum på mobilen: När en trycker på gilla-knappen vid datorsurf antar jag att en får flera reaktionsalternativ än vid mobilsurf då bara tumme upp finns (i alla fall med ios och safari). Det vore fint om det gick att göra samma val vid mobilsurf. Ibland är det inte passande med tumme upp då en egentligen vill visa sympati och menar ?.

Tillbaka
Topp