Tips på bra och billigt däck som inte ger mig punktering stup i kvarten
izar sa:http://www.tannus.com/
Problem solved!
Oj nu rör du om i grytan rejällt... Vad är igentligen hållhaken med dessa ?
Varför är dessa inte mer vanliga ? de verkar ju lösa väldigt många problem.
Däcken är förhållandevis tunga, men om man inkluderar slang plus ett däck samt luften borde ju ett sådant här däck bli totalt sätt mycket lättare ? bara luften i däcket väger ju många kg tex. Nackdelen jag har sett är att däcket ska motsvara ett 100 psi pumpat däck enligt många som gör på guppig väg för hårdpumpat för komfort, jag kör alltid på asfalt dock så detta är inte ett problem för mig personligen.
Men ja, måste finnas någon hållhake med detta, annars hade det varit vanligare ? kan förstå att dom stora däcktillverkarna har haft monopol länge och att det tar tid att rubba dessa giganter.
Lyckas fortfarande inte hitta några benchmarks på hur rullprestandan är, skulle vara intressant att se hur det jämför sig med GPS4.
Jag vill veta om dom rullar bättre ? men med tanke på viktvinsten borde man ju känna av det ? jag vet inte hur många kilo luft man pumpar i i fram och bakdäck men det måste ju vara flera kg.
Detta har ju dragit ut på tiden rätt mkt, apostlahästarna har gått varma de senaste tiden då cykeln normalt är mitt enda transportmedel.
Jag var ju helt inne på GPS4, sedan nämde en person schwalbe marathon supreme, men påpekar att dom känndes något mer trögtrampade, sedan kommer vi in på diskusionner att inget däck klarar det så kallade dödsgruset (som kanske jag var drabbat av), vilket gör en mer kluven, sedan nämns tannus som verkar sakna uppenbara nackdelar.