Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AX3L sa:Time atac! Valfria ur MX serien. Jag har MX2 och är så nöjd jag kan bli, 4+ (tror jag) har fler justeringar av spänn och release tryck annars är mekanismen 2-8 (?) samma. Alla kostar väl under 1000, MX2 betalade jag en bit under 400 för tror jag.
GustafH sa:Hur är lagrena i Times skogspedaler? Jag hade ett par Xpresso till räsern som levde 9 månader innan de började glappa och de går ju inte att spänna utan det är ju kassering då.
Zliper sa:Ska bli spännande att testa pedalerna sen, är det samma inklick/utklicks princip som SPD eller kommer jag att få lära om mig nu med en massa roliga SPD vurpor? :) har kört med deras 56 klipps.
Zliper sa:Ska bli spännande att testa pedalerna sen, är det samma inklick/utklicks princip som SPD eller kommer jag att få lära om mig nu med en massa roliga SPD vurpor? :) har kört med deras 56 klipps.
AX3L sa:Zliper sa:Ska bli spännande att testa pedalerna sen, är det samma inklick/utklicks princip som SPD eller kommer jag att få lära om mig nu med en massa roliga SPD vurpor? :) har kört med deras 56 klipps.
Som sagt samma princip, men jag tycker att det är lättare att klicka ur Time trots att jag i princip aldrig klickats ur av misstag. Du kan klicka ur sidled också, och det gör det väldigt lätt att få ur foten om det krävs.
Z verkar ha utgått numera, men vad är skillnaden mellan MX2-10 (eller vilken som nu är topp?). Lägre vikt givetvis, men skillnaden mellan 2-6 var iaf inte många gram på den fronten.
Nikopetas sa:AX3L sa:Zliper sa:Ska bli spännande att testa pedalerna sen, är det samma inklick/utklicks princip som SPD eller kommer jag att få lära om mig nu med en massa roliga SPD vurpor? :) har kört med deras 56 klipps.
Som sagt samma princip, men jag tycker att det är lättare att klicka ur Time trots att jag i princip aldrig klickats ur av misstag. Du kan klicka ur sidled också, och det gör det väldigt lätt att få ur foten om det krävs.
Z verkar ha utgått numera, men vad är skillnaden mellan MX2-10 (eller vilken som nu är topp?). Lägre vikt givetvis, men skillnaden mellan 2-6 var iaf inte många gram på den fronten.
Skillnaden mellan 2 och 4 är ihålig pedalaxel, mellan 4 och 6 ihålig fjäderaxel, 8:an får carbonkropp och 12 även titanaxel. Så det verkar vara mer viktskillnader än skillnad i funktion.
Z-pedalen har väl typ ersatts av dh4 som är i aluminium istället för mx-serien som är i komposit och carbon.
AX3L sa:Nikopetas sa:AX3L sa:Zliper sa:Ska bli spännande att testa pedalerna sen, är det samma inklick/utklicks princip som SPD eller kommer jag att få lära om mig nu med en massa roliga SPD vurpor? :) har kört med deras 56 klipps.
Skillnaden mellan 2 och 4 är ihålig pedalaxel, mellan 4 och 6 ihålig fjäderaxel, 8:an får carbonkropp och 12 även titanaxel. Så det verkar vara mer viktskillnader än skillnad i funktion.
Z-pedalen har väl typ ersatts av dh4 som är i aluminium istället för mx-serien som är i komposit och carbon.
Ahaa, tack! Märkligt nog skilde det inte mer än några gram mellan 2, 4 och 6 ändå.
420g för mx2 (Wiggle)
437 för mx4 (Wiggle)
Ca 380 för mx6 (Bike24)
jekyll sa:AX3L sa:Nikopetas sa:AX3L sa:Zliper sa:Ska bli spännande att testa pedalerna sen, är det samma inklick/utklicks princip som SPD eller kommer jag att få lära om mig nu med en massa roliga SPD vurpor? :) har kört med deras 56 klipps.
Ahaa, tack! Märkligt nog skilde det inte mer än några gram mellan 2, 4 och 6 ändå.
420g för mx2 (Wiggle)
437 för mx4 (Wiggle)
Ca 380 för mx6 (Bike24)
Jag skärskådade samma siffror.
MX6 finns endast i mörkvit eller gul annars känns den som det rimligaste valet vikt/pris.
Att jag skaffade MX8 var för fåfängan... Vill ha svart pedal men inte "byta ner" från MX6.
AX3L sa:Problemet med CB sägs vara att kvalitén blivit riktigt dålig senaste åren. Time atac sägs vara "CB som du slipper reklamera hela tiden". Annars verkar ju deras plattform/eggbeater pedaler riktigt trevliga!
Zliper sa:Hmm är lite kluven på mina time atac pedaler faktist, kan ju vara en vanesak oxå. Gillar stödet man får under väldigt mycket men det käns som man måste vrida foten på tok för mycket innan det löser ut och jag har på minsta vrid.. Hmm får testa lite mer innan jag bestämmer mig om det får bli SPD igen eller inte
Zliper sa:Hmm är lite kluven på mina time atac pedaler faktist, kan ju vara en vanesak oxå. Gillar stödet man får under väldigt mycket men det käns som man måste vrida foten på tok för mycket innan det löser ut och jag har på minsta vrid.. Hmm får testa lite mer innan jag bestämmer mig om det får bli SPD igen eller inte
Zliper sa:Aaah läste lite tokigt vid monteringen, ändrar jag plats på dom så blir det 13 grader istället för 17 som det är nu. Ska testa med det innan jag ratar dom