Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför ska man göra det innan man ens provat?Gör dig själv en tjänst och köp nya belägg.
För att det liksom inte är värt jobbet, har redan provat att bränna, att slipa osv men inget hjälper. Har beläggen blivit kontaminerade så har dom och nya belägg är den enklaste och billigaste lösningen.Varför ska man göra det innan man ens provat?
Förutsatt att man nu har en brännare eller så redan och inte behöver köpa det bara för detta.
Angående skivorna så kan man väl mycket väl enda lite på dem också när man ändå håller på.
Lustigt då att jag så vitt jag kan minnas aldrig misslyckats med att rädda belägg med brännaren. Rätt skaplig timpeng på det meket.För att det liksom inte är värt jobbet, har redan provat att bränna, att slipa osv men inget hjälper. Har beläggen blivit kontaminerade så har dom och nya belägg är den enklaste och billigaste lösningen.
Skivan kan man dock försöka rädda med någon form av rengöring, typ brake cleen, t-röd, ipa eller våtservetter för barn och smäll på nya belägg istället så har man vettiga bromsar igen.
För att det liksom inte är värt jobbet, har redan provat att bränna, att slipa osv men inget hjälper. Har beläggen blivit kontaminerade så har dom och nya belägg är den enklaste och billigaste lösningen.
Skivan kan man dock försöka rädda med någon form av rengöring, typ brake cleen, t-röd, ipa eller våtservetter för barn och smäll på nya belägg istället så har man vettiga bromsar igen.
Lite jobb med induktionshäll. ?Fast är beläggen kontaminerade är väl även skivan det? Jag har stekt skivor vid ett par tillfällen med gott resultat och sen bara skaffat nya belägg. Jag har även stekt "sintered" belägg med gott resultat. Organiska belägg är väl inte rekommenderat att steka/elda/bränna/grilla/osv.
Jag har gjort det på spisplattan hemma, bara värm plattan till dess att den blir röd och lägg sedan på skivan. Ta bort när det slutar ryka. (det är väl en fördel om plattan är ren förmodar jag). Sörj för god ventilation! ?
Indeed.Sen om bromsen läcker blir de ju kassa direkt igen. Det har också hänt några gånger.
Bara för att va säker, bromsljudet hör ihop med dålig bromsverkan? Kan ju finnas andra anledningar till missljud tänker jag...Fått tips från cykel butik efter att ha testat sandpapper, break Clean, blöda om att bromsljud inte försvinner att bränna av med gasolbrännare
hur länge bränner man på? Vad ska man tänka på?
Skivan är bara att göra rent.Fast är beläggen kontaminerade är väl även skivan det? Jag har stekt skivor vid ett par tillfällen med gott resultat och sen bara skaffat nya belägg. Jag har även stekt "sintered" belägg med gott resultat. Organiska belägg är väl inte rekommenderat att steka/elda/bränna/grilla/osv.
Jag har gjort det på spisplattan hemma, bara värm plattan till dess att den blir röd och lägg sedan på skivan. Ta bort när det slutar ryka. (det är väl en fördel om plattan är ren förmodar jag). Sörj för god ventilation! ?
Och funkar inte det så läcker nog oket...Det är inte bromsskivan du ska bränna utan bromsbeläggen. Funkar inte det så byt belägg.