Tour de France 2016 - the tråd

Jag tror han gjorde en OTB med tillhörande faceplant för hans cykel hamnade ju _ovanpå_ själva bläckfisken. Antingen så gick den ner precis när han skulle passera och att han chansade, försökte hoppa över eller något.

Mattias A sa:
Jag tror han gjorde en OTB med tillhörande faceplant för hans cykel hamnade ju _ovanpå_ själva bläckfisken. Antingen så gick den ner precis när han skulle passera och att han chansade, försökte hoppa över eller något.

Typ så ja.

Åh fy fan vad snabbt den ramla ner .
Kasst att inte bunnyhoppa den ?

Undra varför uppblåsbara portaler inte tillåts på svenska cykeltävlingar.?

Jenny W sa:
Såg reprisen på etapp 6 i morse. Finfrukost att se Cav ge Kittel pisk. Yeah! Föredrar helt klart pulshöjande klungspurter framför bergsetapper i snigelfart.

Efter 4 timmars klungkörning där inget händer?
Kanske enklast att släppa alla mha en startbil a la travet och låta dom spurta en kilometer ? ;)
Då är det över på några minuter.
Föredrar helt klart gårdagens etapp minus hoppborgens kollaps.

42 km/h i snitt igår, imponerande med tanke på klättringarna - eller inte! Kolla in den här bilden från TV-sändningen:

tdf_stage-7_small_marked.jpg

Ett fikaställe markerat vid Tournay! Stannar dom där och fikar eller?
På bilden från TdF:s hemsida är fikastället påpassligt mörkat:

tdf_stage-7_web.png

me.I.am sa:
42 km/h i snitt igår, imponerande med tanke på klättringarna - eller inte! Kolla in den här bilden från TV-sändningen:

Ett fikaställe markerat vid Tournay! Stannar dom där och fikar eller?

Det är ju langningszonen som är utmärkt där man får slungor med mat och dricka från teamet ju.

På bilden från TdF:s hemsida är fikastället påpassligt mörkat:

Senast ändrad:
Är det bara jag men är inte touren lite tristare än vanligt i år? Det känns som att det finns en huvudfavorit och en outsider, sen inget mer.
Det går ju inte ens att drömma om att någon annan än froome tar det, och det är lite trist tycker jag. Kanske 2 outsiders men Aru tror jag inte på.
Att Nibali skulle vara svag som en fågelunge var trist, allt det här "jag kör för Aru" trodde jag mörkande från hans/teamets sida

Missar jag något? Är det spännande fast jag bara missar det?

Kan till viss del hålla med, inte bara att Froomie är bra utan även att hans lag är så starkt så det blir lönlöst av de andra att försöka "hitta på något", åtminstone så länge inte tågordningen satt sig.

Kampen man förväntar sig se är ju mano a mano mellan Quintana och Froome. Kanske BMC kan samarbeta med Tinkoff och/eller något annan stall för att röra runt lite i grytan.

Tycker inte det känns mer avslaget än de senaste åren, 2011 är senaste upplagan jag minns som riktigt spännande. Ändå sitter man där...

Jag måste testa det där på Mallis nästa år. Bara swoscha förbi turistbussarna nerför Sa Calobra Froome style.

Men vad är uppståndelsen om? Man sparar massor med tid av att åka som froome gjorde, sittandes på ramen. Jag gör det ofta. Jag är en sopa. Det gör stor skillnad.

Jag har swoschat förbi bilar på 70 väg på det viset. Det är inte farligt, det är inte svårt.

Det svåra som Froome gör är att trampa när man sitter som en märla.
Han vann etappen med 13 sekunder, till det bonussekunderna.
Nu när det fungerade så var det säkert värt mödan även om Froome naturligtvis brände mer krut idag än vad exempelvis Quintana gjorde.
Froome brukar alltid vara extremt bra de första bergsetapperna i touren medans Quintana kommer på slutet, så har det oftast sett ut dessa två killar emellan.
Vi får se imorgon hur det ser ut då i sista backen om Froome dominerar så som han gjort de senaste tourerna eller om han får stryk av någon eller några konkurenter.

Ah, ja ok, det gör jag i ett par sekunder då och då och ger upp, känns som att man, eller jag då, inte får ut så mycket av det. :)

Tillbaka
Topp